LAN werkt niet meer, misschien nVidia ForceWare?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:07
Vroeger had ik een probleemloze LAN-verbinding. Toen vond ik een leuk programmaatje op de nVidia cd, ForceWare Network Access Manager. Ik installeren, en bleek een firewall te zijn. Vond het wel een flutprogramma, want Apache moest meedraaien want het draaide op een webserver. Ik dus nvidia de-installeren, lukt dat niet. Ik in Regedit op nvidia zoeken en alles van forceware verwijderd. Toen werkte hij nog steeds. Maar eergisteren heb ik een andere router gekregen, en moest ik wat veranderen in de TCP/IP instellingen. Daar had ik geen zin in dus gebruikte ik de Wizard Netwerk Instellen. Ik opnieuw opstarten, maar toen werkte mijn LAN niet meer. Ik met Regseeker nog een stuk of 100 Forceware strings verwijderd, maar nog werkt er niks. Nu ben ik via W-Lan verbonden, maar ik wil graag 100Mbps ipv 54Mbps.

Hoe repareer ik deze verbinding?

nVidia opnieuw installeren en verwijderen werkt niet, Lan in apparaatbeheer ongedaan maken en na een restart weer installeren werkt ook niet, niks werkt :(

L'ordinateur:
AMD Athlon 64 3500+
2x 512 RAM
2x 160GB hdd
ati radeon x1600xt
windows xp home
asus a8ne-fm mobord
dit alles is een fujitsu siemens computer (ja ik weet het, de volgende keer zet ik hem zelf in elkaar :) )

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Even iets rechtzetten:
Via WLAN krijg je niet meer als 54 mbps @ 'g'

En die andere router: ga eens kijken bij NAT instellingen, en maak een forward aan van poort 80 :)

Daarvoor moet je zelf wel een statisch ip hebben, wat je kan instellen op je pc ( dat weet je wel :) ), of je kan het instellen op de router ( iets moeilijker, en ik weet niet welke router je hebt )

Veel succes iig ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• maarud
Ik had een Sitecom WL-109 met DHCP, daar werkt het nu ook niet meer op.
Nu heb ik een Asus WL-500g, en daar doet hij ook niks mee...
Ik heb wel verbinding zegt het ballonnetje, maar ik kan niet pingen/ whatever.
Normaal kon ik gewoon de stekker in de router stoppen, kreeg ik een IP van de DHCP van de router, maar nadat ik die Wizard heb gebruikt doet hij niks meer....

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 16:21
Snakiej schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:40:
Even iets rechtzetten:
Via WLAN krijg je niet meer als 54 mbps @ 'g'
Volgens mij bedoelt hij dat hij gebruik wil maken van de bedrade verbinding in plaats van het wlan. :)
mcandor schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:51:
Ik had een Sitecom WL-109 met DHCP, daar werkt het nu ook niet meer op.
Normaal kon ik gewoon de stekker in de router stoppen, kreeg ik een IP van de DHCP van de router, maar nadat ik die Wizard heb gebruikt doet hij niks meer....
Kijk dan eens bij de netwerkinstellingen van de verbinding, waarschijnlijk staat er een vast ip-adres ingesteld. Door dat op DHCP te zetten werkt het misschien weer.

-

• maarud
SysRq schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:59:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat hij gebruik wil maken van de bedrade verbinding in plaats van het wlan. :)

[...]

Kijk dan eens bij de netwerkinstellingen van de verbinding, waarschijnlijk staat er een vast ip-adres ingesteld. Door dat op DHCP te zetten werkt het misschien weer.
Staat al op Autmoatisch verkrijgen. NetStumbler kan de kaart ook al niet vinden, staat wel in het menu, staat aangevinkt dat hij die moet gebruiken, maar toch zegt ie Adapter not Present....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kun je toevallig ook in je bios die firewall uitzetten?

Heb dit eens eerder bij de hand gehad, toen mocht bijv. Firefox niet op internet en IE wel.
Wat een zuigprog is dat, die firewall :r

Anyway, de oplossing lag in het bios.

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 06-11-2006 10:38 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maarud
Anti-XP schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:37:
Kun je toevallig ook in je bios die firewall uitzetten?

Heb dit eens eerder bij de hand gehad, toen mocht bijv. Firefox niet op internet en IE wel.
Wat een zuigprog is dat, die firewall :r
Nee, ik kan alleen in de bios LAN aan of uit zetten (staat dus aan...

£$@£€@%!"€%!"£ nVidia..

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 16:21
Heb je ook al naar de tip van mij gekeken? (Instellingen van je netwerkkaart)?

-

• maarud
Ja, die staat op automatisch verkrijgen (dmv DHCP dus..)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Kan je voor alle zekerheid even de hardware testen met een Linux Live CD/DVD?
Weet je iig of je netwerkpoort nog goed werkt.
Daarna kan je nog proberen het hele profiel van je netwerk kaart te verwijderen en opnieuw met nieuwe drivers installeren.

• maarud
ik zit nu op school (thuis nog geen ADSL) dus dat zal ik diret doen als ik thuis ben. Overigens ben ik er bijna 100% van overtuigd dat hij het in Linux wel zal doen.

Hij zal het vast wel doen want in de router zie ik ook in de log dat ik ben geconnected (MAC-adres, Computernaam) en ik krijg in de Windows-ballon dat de verbinding 100,0Mbps is.

Het zal vast weer zo'n knullig vinkje zat dat aangevinkt of afgevinkt moet zijn voordat het wil werken....

[ Voor 48% gewijzigd door maarud op 06-11-2006 11:25 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijder de netwerkkaart eens onder apparaatbeheer, reboot en installeer de kaart opnieuw (hij wordt als het goed is al herkend).
Lijkt me dat als je alles van Forceware uit je register hebt gedonderd, de driver ook nogal in de war is nu...

• maarud
Beekforel schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:43:
Verwijder de netwerkkaart eens onder apparaatbeheer, reboot en installeer de kaart opnieuw (hij wordt als het goed is al herkend).
Lijkt me dat als je alles van Forceware uit je register hebt gedonderd, de driver ook nogal in de war is nu...
al gedaan, maar dan vraagt hij om een .sys bestand. Daarvoor moet ik eerst de ForceWare drivers weer installeren, en tijdens de installatie in de TEMP mappen kijken waar die .sys staat, .sys installeren, installatie afsluiten en dan is de netwerkkaart geinstalleerd.....

Verwijderd

mcandor schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:44:
[...]

al gedaan, maar dan vraagt hij om een .sys bestand. Daarvoor moet ik eerst de ForceWare drivers weer installeren, en tijdens de installatie in de TEMP mappen kijken waar die .sys staat, .sys installeren, installatie afsluiten en dan is de netwerkkaart geinstalleerd.....
je kunt toch kiezen om die netwerk manager niet te installeren, bij het installeren van de FW drivers

• maarud
ja, dat heb ik ook gedaan, maar het werkt nog steeds niet....

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
en systeemherstel naar toen deze nog correct werkte?

• maarud
heb een systeemherstel van 2 maanden terug ofzo maar heb al veel veranderd dus dat gaat wat moeilijk. Heb nog ergens een PCI-kaartje liggen dus ga dat vanmiddag ff proberen

• maarud
Niet geprobeerd met PCI, maar in Apparaatbeheer -> Installatie ongedaan maken van LAN.

Direct daarna laten scannen op nieuwe hardware, en tijdens de installatie op annuleren gedrukt wanneer er om een driver werd gevraagd (Windows kon namelijk geen driver vinden, en ik wilde geen nVidia driver selecteren). Toen zo'n melding gekregen van Er is een fout opgetreden bij de installatie van... (je kent het wel). Toen bij apparaatbeheer op Stuurprogramma bijwerken, en toen kwam Windows notabene zelf met een driver op de proppen (terwijl hij eerst niks kon vinden). Die geinstalleerd en nu werkt alles 100%!!

Toch bedankt voor de reacties!
Pagina: 1