Linksys WAG200 + planet = half internet

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 12:12
Afgelopen weekend heb ik een speedtouch 330 USB vervangen door een linksys WAG200 modem + access-point. Helaas is dit niet helemaal vlekkeloos verlopen. Er is wel internet, maar niet alle web-sites zijn toegankelijk. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om naar hotmail.com te gaan, in te loggen op marktplaats of aan te melden bij msn.

De gate-way staat ingesteld met DMZ op het ip van de enige verbonden pc (wireless) en alle porten zijn naar die PC geforward. Er staan geen firewalls aan (niet van XP en niet van de gateway.)

Is er iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn, want het is het internet van mijn ouders en ze willen graag weer snel op alle pagina's kunnen komen..

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-03 21:58
een beetje onderzoeken zou geen kwaad kunnen, kijk of het ook zo is met een andere pc of
zet de speedtouch weer terug en kijk of dat helpt (dan weet je tenminste zeker of het daar aan ligt)

bovendien, iets waar ik me altijd over verbaas, waarom ga je als een goed lopend netwerk heb, en de kabels liggen er al, er een Wifi router plaatsen.

Verwijderd

Zet zo SNEL mogelijk die firewall aan of DMZ uit.

Je hebt bij een normaal Windows systeem zo een worm/virus te pakken. En verder ben je nou een heel makkelijk doelwit voor andere hacks etc.

• de_jabberwock
De reden dat de kabels weg zijn gehaald, is dat mijn moeder er bijna haar nek over heeft gebroken. De pc staat een heel eind van de aansluiting weg en zal er dus een telefoonkabel door het huis getrokken moeten worden.

Ik heb overigens geen andere PC om mee te testen, maar ik zal de speedtouch vanavond eens terug-zetten, maar ik verwacht dat dit gewoon werkt.

Ik zal DMZ weer uitzetten, hoewel ik dacht dat dit gewoon een snelle manier was om alle poorten ineens naar 1 pc te forewarden (maar misschien heb ik het wel mis).

Verwijderd

Het klopt dat dat een snelle manier is voor je poorten naar de PC te forwarden. Alleen als je dan ook nog eens de firewall uit hebt staan alle poorten open. Zo ook poorten die zo gebruikt kunnen worden voor exploits. Binnen enkele seconden kan je PC al besmet zijn met een worm als je net een paar Windows updates mist.

Je kan DMZ best aanzetten (liever niet tho), maar dan moet je echt wel een firewall draaien die wat poorten die niet nodig zijn kan sluiten.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
dit heb ik ook wel eens gehad
en het was een worm toen. wellicht had je die al of is die meteen tijdens het aansluiten je computer in gepropt.
sommige worms nemen of verneuken de DNS (adress lookup)
om je pc klaar te stomen voor spamexploitatie / en dat doen ze dan net niet goed
en het was een hele gemene die ik er met tig scanners (en al helemaal niet met de bekende) eruit kreeg
WIN opnieuw installeren ( en heeel snel de firewall Aan) loste het toen bij mij op

mt

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:29

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

doe eens een ping naar www.hotmail.com, en heb je upnp aan staan op de router en dit ook geinstalleerd op je windows machine?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• de_jabberwock
Hubert schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:42:
doe eens een ping naar www.hotmail.com, en heb je upnp aan staan op de router en dit ook geinstalleerd op je windows machine?
Moet je UPNP installeren? Ik dacht dat dit applicatie specifiek was.

Ik ga vanavond eens proberen met een 2e computer, dan kan ik de mogelijkheid van een worm uitsluiten (hoop ik)...

• de_jabberwock
Nou, de oplossing bleek de firmware van de Linksys WAG200. Deze was 1.0.0.0.5 en na het updaten naar 1.0.0.0.9 ging alles weer als een trein.

Verder kan er een slotje op...
Pagina: 1