Dlink router met @home

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hoi,

Ik heb een Dlink DI-524. Dat is een draaloze router. Via een UTP-kabel zit ie aan mijn kabelmodem (Motorola) van @Home. Alles zit goed aangesloten. Alle lampies doe moeten branden branden ook. Zowel op het modem als op de router. Checked en double-checked

Hoe moet ik de router nu instellen zodat ik kan gaan internetten. Ik heb wel verbinding met de router, maar kan het net niet op.

Kan iemand me helpen???

Thnx,

René

Verwijderd

cc-nummer in de dlink router gezet ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Handleiding van D-Link gevolgd ?

Deze link al zelf gevonden (en geprobeerd) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• renmoo
Bedankt voor de snelle reacties,

CC-nummer...??

je bedoelt de computernaam?? Op de pc staat ie inegsteld, maar moet ik die ook in de router ingeven?? En waar dan ergens???

De link naar de dlink-site heb ik reeds geprobeert, maar dat hielp niet...

René

Verwijderd

zonder cc-nummer in je router kunt je never nooit op internet met dat ding !

ik zou zeggen lees de handleiding.
tweakers forum is namelijk geen helpdesk !

• renmoo
Dacht je soms dat ik de handleiding nog niet had nageplozen!?!?!? :(

Ik kom er gewoon niet uit...kan toch??? Bovendien weet ik nu nog steeds niet wat een cc-nummer is???
In de handleiding van de Dlink en van @home kan ik daarover niks vinden. Ook de op siet van beide staat nergens iets om via een Dlink DI-524 een verbinding te leggen met @home.

Maar ja laat maar... ik zoek wle een ander forum, waar het iets vriendelijker is...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

renmoo schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:57:
Dacht je soms dat ik de handleiding nog niet had nageplozen!?!?!? :(

Ik kom er gewoon niet uit...kan toch??? Bovendien weet ik nu nog steeds niet wat een cc-nummer is???
In de handleiding van de Dlink en van @home kan ik daarover niks vinden. Ook de op siet van beide staat nergens iets om via een Dlink DI-524 een verbinding te leggen met @home.

Maar ja laat maar... ik zoek wle een ander forum, waar het iets vriendelijker is...
Voel je ajb niet aangevallen...
Het is gewoon heel moeilijk om op basis van een te kleine hoeveelheid info (die voor jou waarschijnlijk basaal is) een goed antwoord te formuleren. Daarnaast zijn er zat TSers die echt niets doen...

Feit blijft dat er voldoende vriendelijke GoTers zijn die je echt wel willen helpen !

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 06-11-2006 10:01 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het CC nummer is inderdaad die computernaam. Nu je een router hebt gekocht neemt deze de plek in van de computer. Het netwerk van @Home is zo ingericht dat naar de computernaam gekeken wordt om verbinding te krijgen. Omdat je nu niet de computer aangesloten hebt zal je router deze naam terug moeten geven.

Ergens bij de wan instellingen (wan staat voor wide area network en is in dit geval dus het @Home netwerk) kun je waarschijnlijk wel een hostname instellen. Deze staat waarschijnlijk ergens bij de dhcp instellingen. Let op, er zijn 2 mogelijke dhcp optie schermen. De ene is bedoeld voor het uitdelen van ip adressen aan je computers. Hier staan opties als "dhcp server aanzetten" en uit te delen ipadres ranges. Deze moet je niet hebben. Je moet de dhcp instellingen van het wan deel hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• renmoo
Kijk hier kan ik wat mee...!!! :)

Ik kan een hostnaam invullen, maar omdat daar "optional" bijstaat ga ik ervan uit dat dat niet nodig is. Ik ga 't vanmiddag proberen.
Elke tip is overigens nog welkom...

Thnx,

René

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, dat is inderdaad optional. Heel vaak is dat niet nodig, maar op het @home netwerk verplicht. Bij @home wordt de computernaam gebruikt voor het verkrijgen van een ip adres. Bij andere aanbieders is dat bijvoorbeeld het mac adres (vandaar ook de mac adres kopieer howto op die site).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• renmoo
_/-\o_ _/-\o_ WERKT... _/-\o_ _/-\o_

Bedankt,

René
Pagina: 1