Toon posts:

Video-en fotobewerkins PC Max3500

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze config had ik in gedachten.Deze zal vooral gebruikt worden voor foto- en videobewerking.
De 3d kaart is wat simpeler gehouden omdat deze toch weinig belang heeft bij foto en videobewerking heb ik mij laten wijsmaken!Of zou het echt de moeite zijn om een duurdere 3d kaart te plaatsen.Zou dat de prestaties bij videobewerking met de hieronder genoemde programma’s aanzienlijk verbeteren???En investeren in een Ati Fire GL of nvidea qaudro fx kaart loont dat de moeite???
Is deze monitor een prijs/kwaliteit goede monitor?
Zo dit waren de vragen die ik graag beantwoord zou zien.

Hier een lijst van de programma’s die ik zeer regelmatig gebruik:
Adobe Systems - Adobe Illustrator CS2
Adobe Systems - Adobe Photoshop CS2
Adobe Systems - Adobe Photoshop Elements 4.0
CloneDVD Application Version 3, 9, 0, 0
Corel PHOTO-PAINT(R) Version 13.0.0.576 *
Corel, Inc. - Paint Shop Pro X Version 10
DivX Converter Version 6
DVD Shrink Version 3.2
Macromedia Dreamweaver 8
Macromedia Flash 8
VSO Software SARL - ConvertXtoDVD Version
Vegas 6
Adobe Creative Suite Production Studio Premium
Pinnacle Studio MediaSuite Titanium Edition NL

Hier dan de config:
Gigabyte 3D Aurora 570 Zwart, Brushed
Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket
MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X
Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4
Gigabyte GeForce 7900GT 256MB GDDR3
Creative SB X-Fi XtremeMusic

1x Western Digital Raptor 74GB SATA
2x Western Digital Raptor 150GB SATA
2x Western DIgital Caviar 300gb IDE
Western Digital My Book Essential 500gb

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Zilver
NEC DVD±recorder AD-5170 IDE Zilver OEM
NEC DVD±recorder AD-7173 IDE Zilver OEM
OCZ Technology Powersupply ATX/EPS 600W of 700w

Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW TCO03, 1680x1050, 5ms, VGA/DVI, 700:1
Logitech Cordless Desktop MX3000

Alvast bedankt voor jullie reactie,alle veranderingen en commentaar zijn welkom!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Voor de videokaart zou je misschien kunnen naar de 7900GTO.
2x Western DIgital Caviar 300gb IDE
Heb je die al? Anders kan je natuurlijk beter S-ATA nemen.

En waarom pc 6400 geheugen? Het heeft geen prestatiewinst t.o.v. het goedkopere pc 4200 geheugen. En misschien een mooie dualscreen opstelling van 2 17 of 19 inch schermen?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

hello_moto schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:06:
Voor de videokaart zou je misschien kunnen naar de 7900GTO.

[...]
Heb je die al? Anders kan je natuurlijk beter S-ATA nemen.

En waarom pc 6400 geheugen? Het heeft geen prestatiewinst t.o.v. het goedkopere pc 4200 geheugen. En misschien een mooie dualscreen opstelling van 2 17 of 19 inch schermen?
Het 6400-geheugen levert wel degelijk een prestatiewinst op. Het is weinig en ik zou er niet zoveel geld extra voor over hebben, maar het is niet eerlijk te zeggen dat het geen prestatiewinst oplevert.

Verwijderd

Ik zou de duurdere 215TW nemen i.p.v. de 225BW. Door hardware.info als beste getest! Heeft een S-PVA panel, dat hartstikke goed is in o.a. kleurweergave.
Zie (ook) deze test (Nederlands). Is een stuk beter dan de 205BW, en 225BW / 205BW scheelt heel weinig behalve pixelgrootte (zelfde TN-panel beide).

Als je dit budget ter beschikking hebt en je hebt hele grote films en video te bewerken, doe dan 4GB RAM. PC4200 lijkt me inderdaad wel voldoende voor zo'n systeem en eventueel PC5300 als je van plan bent naar de Intel QuadCores over te stappen.

Raptors zijn leuk maar maken erg veel herrie. Goed ze zijn snel, maar waarom die 74GB Raptor er nog bij? Voor je programma's en OS? Dan begrijp ik niet waarvoor je die 2x150GB Raptor gebruikt.

De MX3000 schijnt erg slechte verbinding te hebben (veel problemen). Wellicht toch voor de G5 + Logitech UltraX keyboard gaan?

Als je geen 3D bewerking doet hoef je geen FireGL / Quadro te hebben. 7900GTO was een goeie, maar volgens mij hebben we dat feest nu wel gehad. X1950XT kun je bijv. naar kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:23 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 13:08
Een dure snelle grafische kaart is compleet overbodig, laat staan een FireGL of Quadro. Zelfs zo'n 7900GT is al overdreven, niet dat dat erg is, maar bedenk wel dat dat ding herrie maakt (kleine ^%#@! fan), neem dan liever een passief gekoelde 7600 of als het dan toch snel moet een 7900GTO (die met de GTX koeler, is nml. bijzonder stil).

Neem ook ander geheugen, PC6400 is onzinnige overkill, goedkoper PC5300 is in de praktijk net zo snel.

Besteed het geld wat je zo uitspaart aan een 24" scherm met 1920*1200 resolutie, daar heb je veel meer aan. Je zou zelfs qua cpu een stapje terug kunnen doen (E6600 i.p.v. 6700) om zo dat grotere scherm te kunnen betalen want met dergelijke toepassingen is een groter scherm véééél fijner dan een cpu waarvan je de extra snelheid in de praktijk toch amper merkt (iets moet veelal 25~30% sneller zijn voordat je in de praktijk een snelheidsverbetering kunt opmerken).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hello_moto
nXXt schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:58:
[...]

Het 6400-geheugen levert wel degelijk een prestatiewinst op. Het is weinig en ik zou er niet zoveel geld extra voor over hebben, maar het is niet eerlijk te zeggen dat het geen prestatiewinst oplevert.
Nou ik zag hier laatsten iets op het forum, weet helaas niet meer waar, dat iemand een tabel liet zien en dat daaruit bleek dat het misschien hooguit 30 3d Mark's scheelde of zo.
Abbadon schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:08:
Een dure snelle grafische kaart is compleet overbodig, laat staan een FireGL of Quadro. Zelfs zo'n 7900GT is al overdreven, niet dat dat erg is, maar bedenk wel dat dat ding herrie maakt (kleine ^%#@! fan), neem dan liever een passief gekoelde 7600 of als het dan toch snel moet een 7900GTO (die met de GTX koeler, is nml. bijzonder stil).
Er is volgens mij ook een passief gekoelde 7900GT van MSI.

• Maqina
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2024

Maqina

Power your Creativity

Hoi Alfafreak,

Om je een volledig antwoord te kunnen geven op je vragen wil ik eigenlijk beginnen met een wedervraag: werk je bij de videobewerking ook met HD materiaal (of ben je van plan dat op korte termijn te gaan doen)? Van de applicaties die je noemt is videobewerking namelijk de meest veeleisende. Een modern workstation kan goed overweg met SD materiaal maar om lekker met HD materiaal te werken worden er hogere eisen aan het systeem gesteld. Om realtime met HD materiaal te kunnen werken zijn er speciale video-editing kaarten van bijvoorbeeld Matrox: de RT.X2 (HDV) en de Axio (Uncompressed HD) serie.

Los hiervan geef ik je graag wat tips:

Adobe After Effects 7.0 en Premiere Pro 2.0 uit de Production Studio gebruiken beide de rekenkracht van de GPU om zowel de realtime preview als het definitief renderen te versnellen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de OpenGL standaard (in tegenstelling tot de bij games gebruikelijke DirectX standaard). Een krachtige OpenGL videokaart, zoals een kaart uit de NVIDIA Quadro FX serie, is dus wel degelijk nuttig. De Quadro FX 560 en 1500 zijn zelfs beschikbaar in speciale video-editing uitvoeringen waarmee ze uitermate geschikt zijn voor jouw werkzaamheden.

Wat betreft het scherm sta ik achter NL-Nixon. De –BW modellen van Samsung werken met TN panelen die slechts 6-bits per kleur weergeven en dus geen 16.7miljoen ‘echte’ kleuren kunnen weergeven. Hierdoor zijn deze schermen veel minder geschikt voor serieuze foto- en videobewerking.

De harddisks vind ik een goede keuze. Bij videobewerking is een aparte snelle disk voor de werkbestanden van een videoproject zeker aan te bevelen. Een losse disk voor het besturingssysteem en een grote opslagdisk voor afgeronde projecten en overige data maken het storage systeem van jouw video-editing workstation compleet.

Mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet contact met me op te nemen. Of kijk vrijblijvend naar onze complete videobewerkingssystemen.

Olaf

Maqina Computersystems

• hello_moto
Ben je er al uit?
Pagina: 1