Wie weet nog meer een videokaart met HDMI?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Ik ben bezig mijn pc te gebruiken als HTPC en wil hem aansluiten op mijn Pioneer 436FDE.
Helaas heb ik problemen met het signaal als ik van DVI(pc) naar HDMI (pioneer) aansluit.
Zodoende zit ik te kijken naar een kaart die HDMI onboard heeft.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nvida omdat deze drivers meer geschikt zijn voor HT gebruik.
Echter de enige kaart die ik kon vinden is deze http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXNNP
Leuke kaart maar om te gamen is een 7600 GT niet 1 van de snelste.
Helaas kan ik zo 1 2 3 niet veel meer vinden dan dit.
Iemand die nog wel een kaart weet die HDMI onboard heeft maar ook snel genoeg is voor de nieuwere games?
Zal wel onmogenlijk zijn,maar als er ook een AGP kaart te vinden is zou het helemaal geweldig zijn :)

Bij voorbaat dank.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
de snelste agp kaart was volgens mij een 7600GT

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 16:26
Kan toch gewoon met zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.htbuddy.com/photos/VA-HDMI-DVI-SL-2T.jpg

Of een dvi > hdmi kabel.

[ Voor 52% gewijzigd door lowfi op 05-11-2006 22:44 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
IRCfreAk schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:38:
de snelste agp kaart was volgens mij een 7600GT
Fout. Kijk maar eens in de Pricewatch.

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:42:

[afbeelding]

Of een dvi > hdmi kabel.
Huh, lezen misschien?
melly schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:34:
Helaas heb ik problemen met het signaal als ik van DVI(pc) naar HDMI (pioneer) aansluit.
Zodoende zit ik te kijken naar een kaart die HDMI onboard heeft.
Maar TS, een (snelle) google search lijkt mij te melden dat je de keuze hebt tussen de genoemde 7600GT (MSI/Asus) en verschillende X1600's. Er is ook een X1600 AGP versie (klik!).
Nu zijn dit natuurlijk geen high-end kaarten, maar zeker een 7600GT kan nog aardig mee hoor...

Edit: er is ook een 7600GS met HDMI, maar dat is nog minder interessant natuurlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 23:07 ]

• melly
lowfi schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:42:

[afbeelding]

Of een dvi > hdmi kabel.
Dit dacht ik eerst zelf ook.
Helaas heb ik wel beeld maar mijn Pioneer herkent het niet als een resolutie en geeft het beeld niet goed weer.
Native reso. zou moeten zijn 1024x768 maar dit ziet er werkelijk niet uit.
Elke andere reso geeft een zelfde resultaat...erg wrang dit omdat ik al bakken met geld heb uitgegeven om deze hele setup te krijgen zoals ik hem graag hebben wil.

Hier de link naar mijn topic omtrent het probleem: PC op Pioneer 436 FDE geeft slecht beeld ?

Affijn...zodoende zit ik al te kijken naar een andere alternatief om toch goed beeld te krijgen en ik vermoed dat een kaart met HDMI wel goed presteert.
Echter aangezien ik ook een gamer ben moet de kaart wel wat power in huis hebben...en de 7600 GT is nog wat trager dan wat ik al heb voor mijn HTPC ( X800XT PE).
Fout. Kijk maar eens in de Pricewatch.
welke zijn er dan die sneller zijn volgens jouw?
Zover ik heb kunnen vinden is de 7600 Gt de snelste.
Maar TS, een (snelle) google search lijkt mij te melden dat je de keuze hebt tussen de genoemde 7600GT (MSI/Asus) en verschillende X1600's. Er is ook een X1600 AGP versie (klik!).
Nu zijn dit natuurlijk geen high-end kaarten, maar zeker een 7600GT kan nog aardig mee hoor...

Edit: er is ook een 7600GS met HDMI, maar dat is nog minder interessant natuurlijk...
De reden dat AGP de voorkeur heeft is omdat ik anders ook nog een ander mobo erbij moet kopen...wordt zo wel heel prijzig anders :(
Maar met een x1600 ga ik echt teveel achteruit...had deze inderdaad ook al gezien...bedankt voor je tip ;)

[ Voor 25% gewijzigd door melly op 05-11-2006 23:15 ]

• melly
*Subtiel kickje :) *

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Graag wil ik dit uitbreiden:
- Ik ben op zoek naar een videokaart die HDMI als output heeft
- Waar ik ook het digitale audio signaal overheen kan sturen (alle ideen zijn welkom. Ik heb er 1 gevonden (http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3570))
- Twee DVI aansluitingen voor 2 TFT schermen. HDMI moet dan ook kunnen werken voor de TV/audio systeem

Dit mogen ook twee videokaarten zijn, maar kan dit in een HTPC werken? (HDMI output -> tv, 2x DVI -> 2x TFT)

[ Voor 9% gewijzigd door mabarto op 13-11-2006 16:58 ]

Pagina: 1