PC wil niet meer aan na stroom uitval

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Zojuist kwam ik erachter dat de stop op 1 van mn groepen was uitgevallen.

Na alle stop contacten vrij gemaakt te hebben, een nieuwe stop erin gedaan te hebben had ik weer stroom. Zodra ik mn computer op het stroom netwerk aansloot ging per direct de stop door :(

Duidelijk is dat het dus door mn PC komt, nu valt deze nog binnen de garantie maar ik heb een boel waardevolle data op mn hdd staan.

Is het gevaarlijk om de HDD in een andere machine te hangen en te backuppen? Ik neem aan dat de problemen uit mn voeding komen, of loop ik dan de kans nog een machine om zeep te helpen.

Overigens denk ik dat het probleem ontstaan is bij 1 van mn voedingssnoeren ik heb zojuist met een ander geprobeert de computer doet niets maar de stoppen slaan er niet uit.

Ja man

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans dat een hdd een systeem sloopt is erg klein, dus ik zou die hdd gewoon in een andere bak hangen en waarschijnlijk kun je dan nog je data erafhalen (tenzij de hdd echt stuk is).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44

Thandor

SilverStreak

Inderdaad, die hardeschijf zal - indien de voeding geen spanningspiek aan de hardware gegeven heeft - het wel overleeft hebben en kun je dus prima in een andere PC installeren :)

De PC doet dus niet met een andere kabel. Wellicht is dan simpelweg de voeding kapot gegaan of kun je met een nieuwe zekering het gehele systeem weer operationeel maken :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ok thnx :)

Ik werdt een beetje huiverig vanwege die stroomuitval (bij inpluggen van de pc) dat mn HDD dus inderdaad een piekspanning gehad zou hebben. Maar klopt het dan dat door de stop die eruit sloeg (niet geaard stop contact overigens |:( ) die de klap heeft opgevangen ?

De kast zit nogal ingewikkeld in elkaar (zo'n Acer systeem) en overal van die warrenty stickers erop.
Ik denk dat ik hem maar beter op kan sturen in zn geheel omdat ik anders mn garantie kwijt ben. -O-

[ Voor 93% gewijzigd door BierPul op 05-11-2006 22:58 ]

Ja man

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06-2025
Het ligt eraan hoe waardevol jou gegevens zijn. Het kan gebeuren dat zij de hele hardeschijf gaan wissen en ben je alles kwijt. Bij een nieuwe voeding ben je rond de 30 euro kwijt.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik ben bang dat ik hem toch maar op moet sturen :(

HDD zit helemaal diep weg gebouwt in het systeem, en heeft ook een vage stroom aansluiting.

Lijkt wel of het allemaal ACER custom made is :(

Doe er wel een groot A4 op "NIET FORMATEREN! >:) "

Ja man

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06-2025
Of "BEDRIJFSGEGEVENS NIET WISSEN" :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BierPul schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:58:
Ik ben bang dat ik hem toch maar op moet sturen :(

HDD zit helemaal diep weg gebouwt in het systeem, en heeft ook een vage stroom aansluiting.
Custom stroom aansluiting lijkt me erg onwaarschijnlijk. Is het niet gewoon een S-ATA connector?

Verder kun je er wel mooi een A4tje opplakken, ik denk niet dat het veel gaat uitmaken. Als die hdd niet meer doet wat hij moet doen wordt hij waarschijnlijk simpelweg vervangen.
Als die data belangrijk is dan zou ik die hdd er gewoon uithalen en zelf proberen te backuppen.
Pagina: 1