Toon posts:

Kom niet voorbij inlogwebinterface US robotics router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en Dames,

Ik heb thuis een US robotics router. Met daarbij een wireless US robotics USB antenne

Nu heb ik het volgende vreemde probleem:

Ik kom niet meer in de webinterface van de router. Niet via wireless stick , niet via een directe link.

En nee ik ben niet het ww vergeten ik heb hem gereset en al teruggestuurd (RMA) maar met de nieuwe (of ze moeten er een andere serial sticker op hebben geplakt) heb ik hetzelfde probleem.

Ik login met 192.168.2.1 waarna ik het inlog scherm krijg. Als ik dan een foutief iets invul, respondeert de interface direct met "incorrect password". Als ik daarintegen het standaard fabriekswachtwoord invoer, gaat de browser lang "denken" . Dit duurt makkelijk een 10tal minuten waarna de browser uiteindelijk aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is.

Ooit kon ik er gewoon op en was er niets aan de hand. Plots niet meer en ik kan hem niet firmware upgraden omdat ik er niet op kom! Maar ik neem aan dat de nieuwe die ik van US robotics heb gekregen wel de nieuwste firmware aan boord heeft.

Heeft iemand hier dan ook maar ENIG idee hoe dit komt? Ik ga hem van de week bij iemand anders aansluiten om te zien of het aan mijn webbrowser , pc wat dan ook ligt omdat ik het te toevallig vind dat de nieuwe dezelfde kuren vertoond.

Maar goed enig idee om dit op te lossen zou welkom zijn want op dit moment kan de hele buurt dus inloggen op mijn router!

Groeten
Lex

• st18
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 23:10
Heb je al een andere browser geprobeerd? Ik weet niet wat je nu gebruikt, maar probeer is een andere..!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Yup, IE, nieuwe IE, Firefox, Opera!

Verwijderd

Weet je zeker dat het wachtwoord goed is dat je intikt. Probeer het wachtwoord eens in een tekstdocumentje te tikken. Staat er dan wat je verwacht? Copy/paste je wachtwoord eens in het login scherm van de router.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kun je ook via telnet op het ding inloggen?

Dus op een commandline: telnet 192.168.2.1

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ww is zeker correct aangezien de interface direct reactie geeft als het incorrect is. Verder heb ik de oude router meerdere malen gereset zodat hij weer op fabrieksinstellingen draaide en is de huidige een nieuwe.

Telnet ga ik vanavond proberen!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Probeer eens of het helpt als je een nieuwe versie van Sun Java installeerd.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Vet grappig ik probeer telnet en hij maakt connectie.

Ik ga naar de webinterface en voer standaard ww in en ja ik kom er in!

Daarna wijzig ik admin password en WPA encryptie..

Maar ojee ik heb nu wel verbinding maar geen internet! Kom de interface niet eens meer op! Kabel aansluiten ja ik kom de interface weer op (maar niet verder dan inlog, het originele probleem weer..) en heb weer internet.

Dus ik reset de router weer waarna ik wel weer wireless internet heb (maar weer een onbeschermde router) maar ik kom WEER NIET VERDER DAN HET INLOG SCHERM.

Ook niet na telnet truuk.

Ik word hier moe van, ga denk ik een andere router en usb/kaart kopen (lees=linksys)
Pagina: 1