IBM thinkpad T21 Mini-pci + Wlan kaartje

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hoi,

Klein vraagje wat betreft een mini pci. Ik ben zelf best bekend met pci, agp pci-express etc O-) . Maar over mini pci weet ik totaal niets. Nu is het zo dat ik een laptopje heb voor in de auto en daar zit nog geen Wlan in. Dat wil ik wel graag. ik heb de laptop open gemaakt en volgens mij zit er nu een mini pci 65k modem in. Daar heb ik dus niks aan en die mag eruit. Nu is mijn vraag kan ik daar een mini pci Wlan adapter in doen? Ik zag zelf deze:

http://www.wifishop.nl/pr...eless-mini-pci-100-mw.htm

Ik weet niet zeker of dat gaat werken. En voor zover ik begrijp zal ik zelf een antenne moeten maken omdat die niet in de laptop zit.

Gaat dat allemaal werken of niet? :P

Info:
IBM thinkpad T21 met windows xp.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Dat moet gewoon allemaal plug & play zijn net als alle (gewone) pci kaarten ;)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dus geen rare voltages (wat je wel hebt bij agp bijvoobeeld) Omdat het toch een wat oudere laptop is?.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
AMD 64 schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:30:
Dus geen rare voltages (wat je wel hebt bij agp bijvoobeeld) Omdat het toch een wat oudere laptop is?.
Nop. Kan gewoon.

Wel ufl connectoren (=klein) en je zal dus een antenne in elkaar moeten frutselen. In de auto heb je veel meer aan een USB dongle. Kun je met een stukkie snoer ook fatsoenlijk positioneren. Zelf heb ik mn dongle voorzien van een 8dbi magneetantennetje, die ik, indien gewenst, ook nog op het dak kan zetten.

Als je kismet support wilt zou een pcmcia kaartje of miniPCI kaart wel handiger zijn, voor die doeleinden heb ik een oud Orinocco kaartje ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

BHQ

zoiets kan je idd. gewoon in je Thinkpad douwen, of je een bioslock hebt is een ander idee maar die zijn vaak crackable (1802 patch). Zonder antenne is je kaartje echt 3x niets, het vermogen kan nog zo sterk zijn maar zonder schermantennes heb je gewoon geen bereik. Vaak zijn ook de Access Points niet zo gevoelig / sterk in signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door BHQ op 06-11-2006 21:07 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik dacht zelf eerst dat het mini pci kaartje wat er nu in zat de 56K modem is. Maar dat blijk niet zo te zijn, het is een 100Mbit netwerk adapter. Dus ik neem maar een pcmcia wireless kaartje. (wat eigenlijk ook een stuk goedkoper is :P)

Pagina: 1