Ik vraag me af of het volgende mogelijk is. Als dat zo is ga ik verder goed opzoek met dat idee in mijn hoofd, maar als het sowieso niet gaat lukken is het zonde van mijn tijd, vandaar dat ik het even vraag.
Ik wil graag een simpel servertje opzetten:
- mobo + P3 ~800mhz processor
- 96 - 128 mb sdram
- 10/100mbit netwerkkaart
- 16mb fusion monster 3d videokaart
- 320 gb usb 2.0 hdd
Eisen:
- Goedkoop in aanschaf. Alle hardware hebben we liggen dus hebben we alleen stroomkosten. Een network storage ding is vaak al ~150 euro en dat is teveel, ook omdat het door 1 persoon betaald moet gaan worden ipv door 5. Stroom gaat wel weer door 5 en iedereen maakt er ook gebruik van dus die kosten zijn ok.
- vrijwel geen onderhoud nodig
- overal bereikbaar. Binnenshuis een goede schrijf/lees snelheid (>5mb/s) en vanaf thuis via ftp.
En als het mogelijk,... een soort van tijdschakelaar erop. Als iemand bij de schijf moet gaat de pc aan. (dit kan met wake-on-lan) en na ~ 2 uur gaat hij weer netjes uit.
Is dit mogelijk of wordt het niets?
Ik wil graag een simpel servertje opzetten:
- mobo + P3 ~800mhz processor
- 96 - 128 mb sdram
- 10/100mbit netwerkkaart
- 16mb fusion monster 3d videokaart
- 320 gb usb 2.0 hdd
Eisen:
- Goedkoop in aanschaf. Alle hardware hebben we liggen dus hebben we alleen stroomkosten. Een network storage ding is vaak al ~150 euro en dat is teveel, ook omdat het door 1 persoon betaald moet gaan worden ipv door 5. Stroom gaat wel weer door 5 en iedereen maakt er ook gebruik van dus die kosten zijn ok.
- vrijwel geen onderhoud nodig
- overal bereikbaar. Binnenshuis een goede schrijf/lees snelheid (>5mb/s) en vanaf thuis via ftp.
En als het mogelijk,... een soort van tijdschakelaar erop. Als iemand bij de schijf moet gaat de pc aan. (dit kan met wake-on-lan) en na ~ 2 uur gaat hij weer netjes uit.
Is dit mogelijk of wordt het niets?