[REQ] 3DMark van MD8808

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
De pc van mijn vriendin, een Medion 8808, werkt bij momenten gigantisch traag,
terwijl alles normaal lijkt (Hardware, Malware, ...), kan iemand die deze pc heeft mij voorzien van een 3DMark score, als ik eentje heb, kan zijn ook eentje (laten) maken en kunnen we zo zien of alles ok is.

Verwijderd

Zo.. daar vraag je wat :)

Ik denk dat het eerder om de Videokaart gaat die erin zit, samen met de rest van de config, want de Videokaart is tenslotte die het meest verantwoordelijk is voor de puntjes. Probeer es met een tool zoals Sisoftsandra uit te zoeken (of gewoon de hardware configuratie op internet zoeken :+ ) welke videokaart je hebt, en ga daarmee de site van 3dmark op om te vergelijken (zoek je op Chip/typenummer etc).

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Is een PCMark dan beter?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55
PCMark meet de prestaties van je hele systeem, 3DMark die van je grafische gebeuren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dit slaat nergens op... Ik zou als ik jou was gewoon maar even alles opschonen (Spyware, opstart rommel, oude progs) en kijken of het dan beter werkt.

3dmark zegt niets, evenals die andere benchmarks

Verwijderd

Het lijkt me handiger (makkelijker en sneller) om een windows reinstall te doen.
Andere dingen die je kunt doen is: geheugen testen (memtest), temperaturen checken (bij een te hoge cpu temp zal de cpu terugklokken -> langzaam), controleren of harde schijven niet in PIO mode staan, etc.
Maar met een verse windows installatie kun je al meteen nagaan of het probleem wel of niet aan je hardware ligt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

Thandor

SilverStreak

Bekijk eerst een wát er zoal aan hardware in die PC steekt. Op basis van die informatie kun je gaan bekijken wat de prestaties ongeveer zullen zijn. Mocht je daar geen beeld van hebben schroom dan niet om op zoek te gaan naar benchmarks over bepaalde hardware. Je hoeft namelijk niet persé benchmarks van de MD8808 te hebben, benchmarks van een vergelijkbare processor (exact hetzelfde model is ook niet nodig, als jouw processor aanzienlijk trager is dan een trager model in het testsysteem dan weet je al genoeg :z) of videokaart.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zie Thandor hierboven, dit is in ieder geval niet de manier om een topic te starten in PMG :z

Gebrek aan inzet, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.