Toon posts:

Ultime stille componenten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuwe PC gekocht maar het is helaas een heuse lawaai bak.

Als een echte freak voor geluidjes zoek ik nu mogelijkheden om mijn PC super stil te maken (voor zover dit mogelijk is).
Ik denk dat ik allereerst maar eens begin met de voeding en de harde schijf en daarna maar een kijk wat ik verder moet / kan doen (misschien bekleden?)

Specs:
Intel Pentium 4D 925 boxed 3,0 Ghz
2048 DDR2 533 Mhz
Maxtor 250 GB SATA II 7200 rpm liquid 16 MB
ASUS Geforce EN6200 LE 256 pci-e silencer
X-Gear Mundo midi tower 400 Watt

Wie kan mij adviseren ? Welke merken / types zouden jullie me aanraden ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wel,

je voeding, je cpu cooler, en je HDD maken geluid

Voeding: gewoon een stillere kopen ( revieuws )

CPU Cooler: smijt er een Zalman op ( niet te hard smijten, niet goed voor je pc )

HDD: Seagate 7200.10. Still zat, eventueel in een 3.5" silencer steken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Stille voeding erin, extra fans (op lage snelheid) om alles koel te houden (miischien draait dan de processorkoeler danook wel wat lageromdat alles minder warm wordt), andere videokaartkoeler?

Verwijderd

Kijk eens rond op http://www.silentpcreview.com. Daar staan zat reviews op (mbt het geluid).

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
verkoop je pc en hou een leeg bureau en hang er een schilderij om naar te kijken.

geen pentium d. kijk naar een amd tje omdat die stukken minder warmte produceren (mijn amd x2 3800+ zit op 30 c' stressed met de stock cooler.

geheugen maakt geen geluid als hij dat wel doet kan je het weggooien wand dan is er wat fout.

er zijn stillere schijven dan maxtor maar dat laat ik aan een ander over

7600gt silenced kan maar zorg dan voor 2 120x120mm papst fans

zorg voor een dikkere kast xgear produceert kasten met 0,2 mm alu of iets in die richting. antec sonata 2 schijnt een stille kast te zijn. en die standaard xgear voeding is rommel dus kijk voor een knappe voeding.(geen stilte expert

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, wat Snakiej zegt... Maar voor de HDD's zou ik gaan voor Samsung Spinpoint schijven. Dat zijn de stilste schijven die ik ooit gehoord heb.

Voeding die ik je wel kan aanraden is de Coolermaster ExtremePower 380 of 430Watt.
Erg lekker stil.

Op de CPU zou ik een Zalman koeling zetten, of anders iets van Arctic Cooling (AC Freezer b.v.) als je op een beperkt budget zit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier is best wel wat over te vinden. Ook een groot aantal manieren om je kast te bekleden, fan van de voeding te vervangen, CPU-koelers, Chipset-koelers, VGA-koelers, Harddisksilencers.

ARME AOW’er

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
speedfan kan wonderen doen

heb zelf een zalman op mn proc zitten die al meerdere malen is schoongeblazen met perslucht en nu ik een stacker heb hoorde ik hem iets meer dan anders, dus heb ik speedfan gedownd en daarmee regel ik de snelheid van de cooler.

mn vidkaart heb ik ook een zalman v700 alcu en die heb ik op 5v draaien vast aan de voeding

samen op zn laagst hoor ik mn pc bijna niet meer, hoor zelfs mn 3 hd's seeken nu al is het heel zachtjes

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:11
En je mobo is dus ook passief gekoeld?:)

[ Voor 67% gewijzigd door Dersan op 05-11-2006 20:37 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
McKaamos schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:33:
Sja, wat Snakiej zegt... Maar voor de HDD's zou ik gaan voor Samsung Spinpoint schijven. Dat zijn de stilste schijven die ik ooit gehoord heb.

Voeding die ik je wel kan aanraden is de Coolermaster ExtremePower 380 of 430Watt.
Erg lekker stil.

Op de CPU zou ik een Zalman koeling zetten, of anders iets van Arctic Cooling (AC Freezer b.v.) als je op een beperkt budget zit.
Coolermaster ExtremePowers vallen dus niet bepaald in de categorie 'stil', ik zou eerder aanraden naar een Seasonic S12 of Antec NeoHE te kijken, komen veel positiever uit de reviews op SPCR (hierboven al gelinkt). Ook Zalman zou ik zelf links laten liggen, Arctic Cooling (goedkoper) of Scythe komen ook beter uit de tests ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Leftblank schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:41:
[...]

Coolermaster ExtremePowers vallen dus niet bepaald in de categorie 'stil', ik zou eerder aanraden naar een Seasonic S12 of Antec NeoHE te kijken, komen veel positiever uit de reviews op SPCR (hierboven al gelinkt). Ook Zalman zou ik zelf links laten liggen, Arctic Cooling (goedkoper) of Scythe komen ook beter uit de tests ;)
Ik hoor mijn EP380 anders totaal niet... Maja verbruik van mijn systeem ligt ook extreem laag... denk dat het em daar in zit..

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Je kast op zacht vloerbedekking ipv bureau, kan ook een wereld van verschil zijn

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20

Thandor

SilverStreak

Zoals Guardian Angel reeds aangeeft: Hier genoeg leesvoer over vinden :).
Mocht je twijfelen tussen bepaalde producten kan kun je altijd even kijken of je benchmarks, reviews, ervaringen op GoT of een productsurvey kunt vinden :Y).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Wij gaan niet voor jouw allerlei onderdelen uitzoeken. We verwachtten dat je hier eerst zelf even naar kijkt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.