Raid opstarten ipv IDE

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb een Raid 0 configuratie op een Asus K8V Se deluxe Mobo.
XP start prima op, totdat ik een IDE schijf erbij hang. De pc wil dan niet booten vanaf mijn raid schijven maar ziet als eerste de IDE schijf.

Bij schijfbeheer staat C:\ als opstarten en die staat op de Raid0 disks.

Ook wanneer ik een harde schijf extern aansluit op de USB dan wil XP daar vanaf booten. Dan moet ik eerst deze loshalen, booten en dan weer aankoppelen.

Is hier een oplossing voor, ik kan het niet vinden in de BIOS. Alles op disabled gezet en alleen de RAID als opstartdevice gezet.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Kijk eens naar je boot sequence in je BIOS :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de bios kun je gewoon de bootvolgorde aanpassen en je kunt aangeven dat hij ook nog andere bootdevices mag proberen. Die laatste optie zou ik eens uitzetten en kijken wat hij dan doet.

• Harold_S
Ik heb in BIOS aangegeven dat hij alleen mag booten van RAID. Verder heb ik er geen opties bijgezet.
Mmmm, ik ga nog een keertje kijken. 8)7

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-02 20:38
Meestal als er een schijf word bijgehangen veranderd de bios, dus het kan best mogelijk zijn dat die ide schijf voorrang krijgt. Toch even je bios nakijken als je de schijf erin hebt hangen.

||

• Harold_S
stefanmarchal schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:26:
Meestal als er een schijf word bijgehangen veranderd de bios, dus het kan best mogelijk zijn dat die ide schijf voorrang krijgt. Toch even je bios nakijken als je de schijf erin hebt hangen.
Ha, weer wat geleerd. Bij Boot options stond alleen de momenteel USB (IDE) harde schijf :?
Normaal wanneer deze uit staat dan zie ik juist weer de RAID set. Deze stond er nu niet bij.

Bij hard disks nu als eerste harde schijf de RAID set gezet en 2de harde schijf de IDE schijf.
Dit stond precies andersom.

Daarna kon ik bij Boot options weer wel de RAID set zien. Geweldig.
Probleem opgelost. Dank allen voor het mee oplossen van dit zeer vervelende ex-probleem. _/-\o_
Pagina: 1