Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 12:16
Ik studeer informatica op de fontys in eindhoven, en vanaf januari moet ik gaan afstuderen. Ik heb hiervoor al gesolliciteerd bij een aantal bedrijven, en ik ben er voor mezelf al uit dat ik of bij Philips TASS of bij sogeti wil afstuderen. Ik kan bij beide bedrijven ook gaan beginnen, al ben ik er zelf dus nog niet helemaal uit wat ik wil. Het zijn 2 bedrijven waar ik later ook wel aan de slag zou willen. Maar ik ben benieuwd welk bedrijf het beste zal zijn voor mijn ontwikkeling, en wat het beste zal staan op mijn CV. Daarom zou ik graag jullie meningen ervaringen willen horen over deze bedrijven.

alvast bedankt, en ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen kiezen. Ik heb wel al een voorkeur, maar misschien dat ik dus nog aanpas ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:31
wat ga je doen bij je afstuderen en wat voor functie/beroep ambieer je?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Bedank dat de inhoud een stage maakt of kraakt en wat minder de naam. Dat gezegd hebbende is Philips natuurlijk een sterker merk dan Sogeti, mocht je ergens moeten solliciteren kan dat helpen.

Voordat je aan een stage begint zou ik bij beide bedrijven proberen een dag mee te lopen met je stagebegeleider. Hopelijk kun je dan inschatten wat een beetje de omgangsvormen zullen zijn en of de begeleider veel tijd voor je vrij kan en wilmaken. Ik begrijp dat je liever meer over de twee bedrijven hoort. die informatie heb ik niet. Maar bij zulke grote bedrijven is het succes van je stage toch voor een groot gedeelte afhankelijk van het onderwerp en het poppetje dat je zal begeleiden. Probeer daar voordat je kiest zoveel mogelijk over te weten.

• Bint
Ja, dat is ook wel belangrijk natuurlijk. Ik ben vandaag toch nog wezen solliciteren bij logicaCMG, en ook hier mag ik beginnen. Ik heb hier een super goed gevoel bij, een enorme leuke opdracht, en ik ken er ook al wat mensen die mij over het bedrijf hebben verteld. Het staat bekend als een bedrijf met een pakken cultuur, maar dat is de laatste tijd ook minder. Ook de begeleiding en dergelijke spreekt mij erg aan. Sogeti valt af, nu dus nog de keus tussen philips en logicaCMG.

het is allebei in eindhoven, voor mij enorm kort reizen, en bij allebei een goed gevoel. Binnenkort dan misschien nog maar eens babbelen, want het is echt moeilijk kiezen voor mij...

Verwijderd

Afstuderen bij Philips TASS of Sogeti? Volgens mij zaten we dan bij dezelfde sogeti-sollicitatie dag :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Philips, dat is gewoon een veel bekendere naam en het is één van de meest begeerde werkgevers in het land (bij hoger opgeleiden scoort Philips altijd hoog in Intermediair onderzoeken). Als je daar dus binnen weet te komen voor een stage, dan staat dat altijd goed op een CV.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bij Philips afstuderen of stage lopen levert je in ieder geval alweer een open deur en referenties voor sollicitaties.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Bint
Mijn eerste stage heb ik trouwens ook al bij Philips gedaan, daar ben ik later ook nog een paar maanden terug geweest voor een vakantiebaantje (ook proggen).

Voor mijn idee staat Philips TASS ook erg goed op mijn CV, maar ik heb het gevoel dat ik bij LogicaCMG ook erg veel kan bijleren, vooral nu ze het project "working tomorrow" hebben.

Ik heb bij beide bedrijven gesolliciteerd met het idee dat ik daar later wil werken, en dat heb ik nog steeds. Maar wat zijn de doorgroei mogelijkheden? de beloningen. Jezelf ontwikkelen mbv cursussen. Sfeer?. Op dit moment staat TASS ook te koop, en ik meen dat atos origin een potentiele koper is. Is het dan wel zo slim om naar TASS te gaan, want overnames zijn nooit prettig.

Ik heb bij logica een super leuke opdracht, waar ik zelf nog een groot deel aan invulling aan kan geven. Bij philips TASS heb ik ook een vette opdracht, en die gaan we binnenkort verder uitwerken. Eerst wachten todat ik een duo partner heb.

Ik wist niet dat het kiezen moeilijker was dan het afstuderen zelf, haha ;)

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Als ex-LCMGer zou ik Sogeti marginaal hoger aanslaan dan Philips.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Bint
MSalters schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:38:
Als ex-LCMGer zou ik Sogeti marginaal hoger aanslaan dan Philips.
en waarom dan? zonder enige onderbouwing heb ik niks hier aan. En we hebben het specifiek over Philips TASS, ik weet niet of dat veel verschil uitmaakt tov andere Philips onderdelen.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:31
misschien kan je wat meer opgaan op de inhoud van je opdrachten?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:51:
Philips, dat is gewoon een veel bekendere naam en het is één van de meest begeerde werkgevers in het land (bij hoger opgeleiden scoort Philips altijd hoog in Intermediair onderzoeken). Als je daar dus binnen weet te komen voor een stage, dan staat dat altijd goed op een CV.
Precies. Ik loop nu zelf een half jaar stage bij Philips P-GIS TAS (Optical Storage, Servicedesk) en dat staat toch best lekker op je CV als je je goed weet te brengen.

(TAS is wel anders dan TASS though)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 28-11-2006 16:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MSalters
Bintje809 schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:52:
[...]
en waarom dan? zonder enige onderbouwing heb ik niks hier aan. En we hebben het specifiek over Philips TASS, ik weet niet of dat veel verschil uitmaakt tov andere Philips onderdelen.
Er waren nooi heel erg grote verschillen. Beide partijen konden kritisch zijn, die hoefden niet iedereen aan te nemen. Als je dan toch een verschil moet maken, dan komt het op de kleinere zaken aan. Sogeti is bijvoorbeeld meer een zuiver IT bedrijf; Philips heeft wat dat betreft een tikje gehad van de Senseo's.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Stage bij Sogeti, LogicaCMG, of een andere consultancygroep lijkt me erg onverstandig. Over het algemeen is het voor die partijen puur van belang om je zo snel mogelijk ergens weg te zetten voor een hoog bedrag per uur (klinkt gechargeerd, maar ik heb van drie van de vier grootste ICT consultancy groepen een behoorlijke kluit op het werk zitten, en dit is gewoon de waarheid - dat zeggen ze zelf ook).

Om iets te leren zou ik altijd proberen bij een stabiele werkgever terecht willen, die bereid is een investering te doen, en daar zelf het resultaat van wil kunnen zien. Daar ontplooi je jezelf veel beter dan bij een consultancy club.

• Bint
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:47:
Stage bij Sogeti, LogicaCMG, of een andere consultancygroep lijkt me erg onverstandig. Over het algemeen is het voor die partijen puur van belang om je zo snel mogelijk ergens weg te zetten voor een hoog bedrag per uur (klinkt gechargeerd, maar ik heb van drie van de vier grootste ICT consultancy groepen een behoorlijke kluit op het werk zitten, en dit is gewoon de waarheid - dat zeggen ze zelf ook).

Om iets te leren zou ik altijd proberen bij een stabiele werkgever terecht willen, die bereid is een investering te doen, en daar zelf het resultaat van wil kunnen zien. Daar ontplooi je jezelf veel beter dan bij een consultancy club.
Daar heb ik ook aan gedacht. Maar met het feit dat ze (LogicaCMG) een afdeling hebben opgezet, speciaal voor afstudeerders, lijkt het toch dat ze tegenwoordig aan het investeren zijn. In Rotterdam, Eindhoven, Arnhem, en nog een plaats, zijn er van die afdelingen. "Working tomorrow" heet het. Op elke plek zijn 1 of 2 fulltimers beschikbaar gesteld, om de afstudeerders te begeleiden. Een studiegenoot van mij is er op dit moment ook bezig om af te studeren, en heeft het enorm naar zijn zin, en is alleen maar positief. Ze weten daar al dat hij daar niet blijft werken, en toch blijft hij de volste aandacht krijgen. Maar wat zou er te halen zijn NA het afstuderen? meteen naar een klant, en code kloppen, of krijg je ook opleidingen, cursussen? mag je certificaten halen? hoe is het niveau daar? Als ik eventueel na een tijdje het beu ben om in de embedded wereld te zitten, is de overstap naar PC programmatuur gemakkelijker gemaakt bij LogicaCMG, dan bij Philips TASS (dat hebben ze daar niet zoveel)

Van philips weet ik dat je cursussen moet volgen, een heel aantal zelfs, en dat er ook nog optionele zijn, zie: Opleidingsmogelijkheden TASS De begeleiding schijnt over het algemeen ook goed te zijn, en TASS staat schijnbaar goed aangeschreven. Wel hoor je ooit dat philips mensen een "philips mentaliteit" hebben: veel procedures en papierwerk, ipv iets minder van dat, en gewoon gassen (en met papierwerk bedoel ik niet het broodnodige ontwerpen achterwege laten ;))

ALs ik mijn verhaal hier zo schrijf, heb ik het idee dat ik meer naar Philips neig. Misschien komt het alleen door de opleidingsmogelijkheden, misschien omdat ik uit de buurt van Eindhoven kom. Aan de andere kant neig ik ook weer om naar LogicaCMG te gaan. Tsja, het is en blijft moeilijk, en ik hoop dat ik de goede keuze zal maken.

• MSalters
Bij LogicaCMG heb ik nooit meegemaakt dat een stagair "weggezet" werd. Nooit. We hadden toen ik er zat geen aparte afdeling; de stagairs zaten gewoon bij de groep Software Engineers die in-huis werkten.
Ok je certificaten mag halen, hangt af van de discipline. In de Oracle of .NET wereld wordt het meer gewaardeerd; daar is het gebruikelijk. In de Software Engineering is het een stuk minder - maar er zijn ook geen echte Software Engineering certificaten. (Nee, Microsoft wordt niet serieus genomen in die context).

• Zinno1973
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2022
Een 'consultancygroep' verdient er inderdaad aan om jou ergens weg te zetten. En hoe meer cursussen en/of opleidingen dat je doet of gedaan hebt des te meer dat je 'opbrengt'. Er zijn over het algemeen dus wel degelijk mogelijkheden om je te ontplooien, maar je er wel zelf wat voor doen. Ze zullen jou niet continu achter je broek aan zitten om nog een cursus te volgen.

• Bint
een beetje laat, maar ik denk: ik zal mijn keuze nog even toelichten ;)

Ik heb gekozen voor LogicaCMG?
Waarom? Ik vond de opdracht reuze interessant, en ik had er (net als bij Philips) een heel goed gevoel bij. Toen ik nog een tweede keer terugkwam om iets te vragen, heb ik nog met wat andere mensen gepraat, en die waren allemaal zeer tevreden. Zowel vaste werknemers als afstudeerders.
Dat je afstudeervergoeding wat hoger is, is mooi, maar heb ik nooit mee laten wegen: dat is dadelijk toch zo terugverdiend.

Bij philips leek mij de opdracht iets minder, en de omgeving waarin ik kwam te zitten, leek me ook iets saaier.

Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt, maar daar heb ik maar weinig twijfels over ;)

Pagina: 1