Windows XP pro Regel 0 hiveusd.inf beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
(Toevoeging: Wegens het verwijderen van mijn vorige topicstart plaats ik dit opnieuw zodat het wel voldoet aan: Algemene gedragsregels (Netiquette)
Ik zal ook duidelijker aantonen wat ik al geprobeerd heb.)

Het probleem:

Ik ben momenteel (een originele versie van) Windows XP pro aan het installeren. Alles lukt totdat hij "de systeemconfiguratie checkt". Dan krijg ik de volgende foutmelding:

Regel 0 hiveusd.inf is beschadigd. Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Alle hardware werkt goed (alleen Harddisk nog niet getest op bad sectors).
- De Windows CD is nieuw dus daar kan het aan liggen.
- Ik zou niet weten wat ik verder kan/moet proberen. Heb behoorlijk wat computerkennis maar hier
snap ik de ballen van.

Google? Tweakers?
Op Tweakers kan ik niets erover vinden. Op Google slechts wat (Duitse/Chinese) sites waar ik niets mee kan. Dus misschien dat iemand me op weg kan helpen door eens te vertellen wat dat bestand dan precies inhoud. Een oplossing of iets in de richting daarvan is in iedergeval welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Barre_Code op 16-11-2006 16:11 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al een andere cd geprobeerd?

Al eentje gedownloaded?

Minimaal geboot?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

had je hiervoor windows 2000 geinstallleerd?
Als je de 2E link bekijkt die google je geeft als je zoekt op de bestandsnaam, had je er zelf achter gekomen wat het probleem is.
Er staan ook meerdere downloadlinkjes waarmee je waarschijnlijk het probleem oplost. (ook als je niet eerder windows 2000 geinstalleerd had gehad.)

http://www.google.nl/sear...,GGLG:nl&q=hiveusd%2einf+

Succes.

(2 duitse, en twee chineze sites? en 6 engelse inclusief 1 van microsoft zelf)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 20:08 . Reden: 2+2+6=10 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Via Google kwam ik al vrij snel op http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21615879.html uit ; ik heb het niet geod gelezen, maar er is dus wel degelijk iets over te vinden.

Overigens heb ik alleen naar de bestandsnaam hiveusd.inf gezocht, dan komen er aardig wat hits terug.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Barre_Code
Heb je al een andere cd geprobeerd?

Heb maar 1 Windows XP originele CD (deze dus).

Al eentje gedownloaded?

Nee.

Minimaal geboot?

Kan hoogstens de floppydrive eruit gooien. :P

had je hiervoor windows 2000 geinstallleerd?

Nee. Op de Microsoft website staat daar wel iets over in. Echter gaat het om een andere foutmelding. Start Menu Links Missing After User Profile Is Upgraded from Windows NT 4.0 to Windows 2000.

Via Google kwam ik al vrij snel op http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21615879.html uit ; ik heb het niet geod gelezen, maar er is dus wel degelijk iets over te vinden.

Ik vraag het natuurlijk niet voor niets. Dit gaat om een heel andere foutmelding op een ander tijdstip in de installatie. Bovendien moet ik mezelf inschrijven om het antwoord te kunnen vinden.. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Barre_Code op 05-11-2006 20:46 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hardware_freak schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:45:

Ik vraag het natuurlijk niet voor niets. Dit gaat om een heel andere foutmelding op een ander tijdstip in de installatie. Bovendien moet ik mezelf inschrijven om het antwoord te kunnen vinden.. :(
Je hebt niet aangegeven waar je precies naar hebt gezocht. Inloggen is niet nodig, als je naar beneden scrollt dan zie je vanzelf wat replies staan. Aub verder kijken dan je neus lang is! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Barre_Code
@pven

In de startpost staat precies wat ik zoek en dat kan ik in je link niet vinden, of ik nu wel of niet inlog. (als je inlogt krijg je dus de 'echte' ($) oplossing).

Erg aardig dat je wilt helpen maar doe het dan ook goed (dit was ik zelf trouwends ook al tegengekomen). :)

@rest
Ik ga nog proberen een andere (dan maar illegale) CD te regelen en de harddisk op bad sectors te testen.

Er zijn meerdere problemen met hiveusd.inf te vinden (voornamelijk in W2000/NT4.0) maar heb nog niets over deze foutmelding gevonden. Volgensmij is er niets aan te doen. Zal morgen Google zelf nog n's doorspitten :>
pven schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:45:
[...]

Je hebt niet aangegeven waar je precies naar hebt gezocht. Inloggen is niet nodig, als je naar beneden scrollt dan zie je vanzelf wat replies staan. Aub verder kijken dan je neus lang is! :Y)
Pagina: 1