[WIN2003] WSUS: Computer niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 00:43

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik heb vandaag de WSUS HowTo gevolgd. Na enige tijd rommelen met instellingen etc had ik het voor elkaar gekregen om bij het onderdeel computers van de WSUS Web-interface de computer waarop WSUS is geïnstalleerd te laten verschijnen. Daar was ik natuurlijk al erg blij mee, maar het zou natuurlijk handig zijn als ook andere computers daar verschenen.

Dus ik de policy ingesteld. Maar na de controle bleek dat de client de instellingen blijkbaar niet juist had toegepast, want bij de automatische updates tab kon ik nog alles veranderen en was er dus niks grayed-out. Dus ik nog een paar keer opnieuw geprobeerd, maar helaas. Toen heb ik maar besloten om het op een andere manier in te stellen, via het register. Dus ik op het intrnet opzoek gegaan naar instructies, en uiteraard gevonden. volgens deze site zouden alle instelbare opties in deze sleutel te vinden moeten zijn: LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate . Dus ik daar gekeken, maar ik heb die hele sleutel WindowsUpdate niet eens in mn systeem. Hoe kan ik er voor zorgen dat die sleutel zichtbaar wordt?

Het probleem doet zich voor op een XP pro PC met SP2 en zit in een domein.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek gewoon even uit waarom je policy niet applied wordt - dat is een stuk spannender dan ranzig erom heen te gaan werken :)

Leg dus eens uit waar je policy op zit (op een OU waar computers in zitten of in een OU waar users op zitten)? Wat geeft gpresult als je op zoek gaat naar de policy waar die settings in staan? etc :)

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ik heb een OU aangemaakt genaamd "Netwerk" daar zit die client pc aangekoppeld (geen users). Verder heb ik met gpedit.msc de instellingen voor Windows Update op de client pc veranderd. Dat zelfde heb ik ook op de server toegepast.

Output van gpresult:

Afbeeldingslocatie: http://pcbas5.100webspace.net/1.GIF
Afbeeldingslocatie: http://pcbas5.100webspace.net/2.GIF

[ Voor 58% gewijzigd door GiantLeap op 06-11-2006 19:59 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom geef je mij de GPRESULT van de server - je moet juist de GPREsult van een client tonen, overigens kan dat ook heel goed zonder screenshots in te voegen hoor :)

Wat je ook moet vertellen is hoe de Group Policy heet waarin je deze instellingen hebt gezet :)

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
@elevator

Dit is de output van GPResult op de client
De policy heet WSUS als ik het goed heb, zal vanmiddag als ik thuid ben nog even nakijken. En ik heb in de Active Directory: Gebruikers en Computers een nieuwe OU aangemaakt genaamd 'netwerk' en daar heb ik de client in staan.

@Sanfranjake

Klopt de client is geïnstalleerd vanaf een image. Dat is het standaard restore image van Toshiba.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Instellingen van die pagina heb ik toegepast. Nu vanmiddag even kijken of ik ook op de WSUS Server zichtbaar ben...

EDIT:

Helaas ben niet zichtbaar. Wat doe ik fout? Ik heb eerst met gpedit de Windows Update instellingen aangepast en daarna heb ik de dingen die hier staan gedaan.

[ Voor 49% gewijzigd door GiantLeap op 06-11-2006 17:05 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Pagina: 1