Toon posts:

Mobo en CPU, kapot advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Tot mijn grote frustatie is mijn volledige Mobo en CPU kapot, voeding was de schuldige ;( welke ik weer een nieuwe voor heb gekocht.
Ik heb niet zo lang geleden een andere videokaart gekocht en nieuw geheugen ,2GB.
ik vindt het dus jammer om een hele nieuwe PC te kopen.

Helaas is het Ram geheugen alleen DDR SDRAM I dus kan geen duo core kopen,toch,DDR II moet je hebben ?
Mijn moederbord was een K8T800 Neo, oud beestje dus
Mijn videokaart was een Geforce FX600GT 265 dus met AGP vervelend dat ik niet naar PCI of PCI-E kan gaan.Viedeokaart is 8 maanden oud en vindt het dus zonde om het weg te gooien
CPU AMD Athlon 64 3000+ 400

Graag jullie advies voor een nieuwe Mobo en CPU van gelijkbare proporties of beter voor redelijk geld.
Alvast bedankt

Dchris

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30

bakvis

Tweakers.Nerd

Verkoop je vga en ddr geheuge en ga voor AM2 of core 2 duo..

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik zou wel willen maar ik heb het geld simpelweg gewoon er niet voor.
Iemand met een een oplossing waar ik iets mee kan.
Alvast bedankt

Gr.
Dchris

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 09:41

kolderindekop

yeaahhhh

Al eens aaan tweedehands gedacht???

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou een Asrock mobo kunnen kopen met AGP en PCI-E. Daar kan ook DDR1 op.

Echt ideaal is het niet maar als je perse je oude GPU wilt houden kan het wat zijn. Er zijn trouwens ook mobo's met alleen AGP en waar een socket 939 CPU op kan met DDR1. De Asus A8V-X is daar een voorbeeld van, is redelijk goedkoop en op die manier hoef je verder alleen een CPU te kopen.

Verwijderd

Als je een vergelijkbare videokaart in PCI-Express variant koopt ben je waarschijnlijk minder kwijt dan de AGP je oplevert. 't RAM zal er om hangen denk ik, 't is soms ook maar net wat de gek er voor geeft. Het zou je dus potentieel winst kunnen opleveren als je ze inderdaad verkoopt, simpelweg omdat er meer mensen zijn die AGP of DDR MOETEN hebben voor hun systeem.

Als je geen zin hebt in die hele rompslomp van het online verkopen dan zou ik gaan voor een AMD X2, daarvoor zijn wel AGP met DDR moederboarden te krijgen en dan heb je toch een snelle processor, ik geloof dat het ASUS A8V-X moederboard er een voorbeeld van is: http://www.asus.com/produ...68&model=1119&modelmenu=1

Gaat voor een euro of 60, dus ook zeker interessant als je op een beperkt budget zit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn oude PC ging ik verkopen omdat ik een nieuwe heb nu. Helaas was het moederbord en de CPU kapot gegaan bij het uit elkaar halen van de waterkoeling. De GPU was een 6800LE@GT dus die wou ik graag houden. Ook DDR had ik nog liggen. Ik zat dus in een vergelijkbare situatie.

Online heb ik die A8V-X besteld en een Athlon 64 3500+. Voor 150 euro inclusief verzendenkosten was het probleem opgelost. De prijzen zijn nu wat gedaalt dus ben je er sowieso minder voor kwijt dan 150 euro.

Sannr heeft wel gelijk dat het misschien handig om toch naar PCI-E te gaan omdat je huidige kaart niet echt snel is. Wat jij wilt doen moet je zelf maar even bekijken :)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 15:34
Tot mijn grote frustatie is mijn volledige Mobo en CPU kapot
Innige deelneming. Ik had een paar weken geleden hetzelfde voor, dacht ik eerst. Uiteindelijk bleek niet alleen MB en/of CPU kapot, maar ook alle IDE devices alsook 2 PCI kaarten. Enkel mijn videokaart, geheugen en netwerkkaart leefden nog.
Wat ik maar wil zeggen: check eerst eens of je andere componenten überhaupt nog werken. Want als er meer kapot is dan je nu denkt, dan is het nog frustrerender om telkens onderdelen te kopen om dan te merken dat er nog meer kapot is, en je uiteindelijk beter gewoon een hele nieuwe pc gekocht had.
Pagina: 1