Toon posts:

Nieuwe all-round computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil deze maand een nieuwe computer kopen. Dit is mijn eerste eigen pc. Dus heb alles nodig.Mijn budget is 1100 euro.

Waarvoor wil ik het gaan gebruiken:
- In en uitpakken van bestanden
- Video en audiobewerking
- Gamen
- photoshoppen
- en de standaard dingen zoals: msn, internet, office etc.

Ik heb nu een pc samengesteld bij Cool-prices, en de graka ga ik waarschijnlijk bij zercom halen scheelt weer wat geld.En voeding misschien ook ergens anders.

Systeem:

Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart⁄Zilver) € 192,95

Coolermaster Centurion 5 CAC T-05, ZONDER VOEDING € 50,95

Intel Core 2 E6600 ( 2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2, Boxed) € 301,45

Chieftec 400 Watt Voeding GPS-400AA-101A (ATX12V 2.0) € 41,95

Lite-On SHD-16P1S DVD-Speler 16x48x Zwart € 18,95

Logitech Cordless Internet Pro Desktop Black € 25,95

Logitech S200 2.1 Speakers OEM € 17,95

MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 98,90

NEC ND-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart) € 33,90

Sapphire Radeon X1950 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) € 178,00

Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3250620AS) € 72,80

Twinmos 1024MB DDR2 (2X512MB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit € 97,95

Intel core 2 duo E6600:
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik toch een duo core wil en de E6600 binnen mijn budget past.
Asrock conroeXfire MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) :
Lijkt me een goed moederbord voor dit systeem.
LC power LC6550 of Chieftec 400 Watt Voeding GPS-400AA-101A (ATX12V 2.0):
ik zit te twijfelen of deze Chieftec of een Cooler Master RS-430 Extreme Power. of deze LC power LC6550 (goede reviews gelezen).
Radeon x1950 pro:
Waarschijnlijk wordt het de MSI versie. Ik had eerst gekozen voor de 7900gs, maar toen zag ik deze staan en was goedkoper en beter volgens de benchmarks. Meer geld wil ook niet echt uitgeven aan een videokaart.
Acer 19 inch tft:
Wil toch een 19 inch tft. Deze heeft een mooie prijs en 5ms.
Twinmoss gehuegen 5300 cl5:
Wil beginnen met 1gb aan gehuegen, omdat dit binnen mij budget past, en later uit te breiden naar 2 gb. En twinmoss lijkt me een goed merk. zit alleen te twijfelen tussen de 4200 en 5300.

Als er nog op en aanmerkingen zijn hoor ik deze graag.
Wil wel een goed systeem hebben, en zeker omdat het mijn eerste eigen is.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 23:19 ]

Verwijderd

hoef je geen kast ed?
en als een E6600 en x1950(is dit een XTX of pro?) in je budget past, dan is 2 GB echt een must, anders krijg je zo'n enge bottleneck.Daarbij wat voor geheugen is het pc2-4200, 5300 of 6400, en welke CL?

daarbij moet je in overweging nemen of je niet een DX10 kaart wil.

die voeding is volgens mij brak, geen bekend merk, neem liever een tagan ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 18:45 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:45

Theo

moederbord

Je kunt als videokaart beter een 7900 GTO nemen. Dit is een GTX die iets langzamer geklokt is en beter presteerd dat de 7900 GT. De kaart is maar 240 euro.

Verder is je voeding ideaal als je binnen een paar maanden een nieuw topic wil openen omdat je pc niets doet of dat er een stinklucht uitkomt. Een voeding van een A merk is een must!

Voor het geheugen, een setje PC4200 (533 Mhz) geheugen is goed genoeg voor je. Je heb zelf geen echte keuze gemaakt, dus valt hier niet veel over te zeggen, behalve dat 1 GB wel een beetje weinig is.

Als je iets wilt besparen zou ik gaan voor een E6400 of een E6300 cpu. De combinatie E6300 + 2GB + 7900 GTO gamed veel beter dan een E6600 +1GB + X1950.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Merk je het verschil met een E6400 en E660?
Ik wil wel rond de 1100 euro uitkomen. goedkoper is ook goed.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:45

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:36:
Merk je het verschil met een E6400 en E660?
Ik wil wel rond de 1100 euro uitkomen. goedkoper is ook goed.
Als je hier de E6400 met de E6600 vergelijkt in games scoort de E6400 net iets beter, vaakn og niet eens 10%. De E6300 staat helaas niert in de lijkst, maar ga er maar vanuit dat de E6600 max 15% beter is in games dan de E6600.

Je kunt daarom beter een E6300 nemen met 2 GB en een dikke videokaart zoals de 7900 GTO dan een E6600 met een matige videokaart en maar één GB.

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 05-11-2006 20:03 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
theodouma schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:53:
Je kunt als videokaart beter een 7900 GTO nemen. Dit is een GTX die iets langzamer geklokt is en beter presteerd dat de 7900 GT. De kaart is maar 240 euro.
Dat is toch weer zo'n 50 euro meer en het is maar de vraag of ie nog te krijgen is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:58:

LC power LC6550: Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail
ik zit te twijfelen of deze huntkey of een Cooler Master RS-430 Extreme Power.
Hoi mastermc!

Mag ik weten waarom je de LC Power doorgestreept hebt?

'k neem voorzichtig aan dat je er een mindere review over gelezen hebt, ofzo?

Over Huntkey lees je meer positieve verhalen, dus dat snap ik. Al zou de geluidsproduktie bij sommige modellen niet optimaal zijn (zie productsurvey).

Wellicht dat je de Extreme Power noemt vanwege de gunstige prijs en dat Coolermaster een A-merk is(?...).

Zoals ik al eens in een post ergens vermeld had, overwoog ik zelf deze CM ook toen iemand mij vroeg om een systeem te configureren. Bij de offerte kreeg ik de LC Power voorgeschoteld als alternatief. Tja, 'k had er nog nooit van gehoord, dus ik had m'n twijfels... Dat was de reaktie van de shop (heb 'em FF opgezocht):
"Ik heb overigens lange tijd ervaring met zowel voedingen van Coolermaster en deze voeding van LC power en verzkeer u dat de keuze van LC power niet te maken heeft met het budget, noch met de hoeveelheid power. Hij is gewoon beter. Het zal zeker zo zijn dat de voeding geluid maakt het is geen 0Db. Daarentegen is hij in wel stiller dan de Coolermaster en dat is geen loze belofte"..

Okay, dus de LC werd aangeschaft en... de belofte is ingelost. Tenminste, 'k weet niet of de Extreme Power meer geluid maakt bij max belasting. Maar die LC Power is een prima en stil ding, voor allround gebruik zonder fratsen. Zie ook hier voor de 2 t.net usersurveys.

Overigens, een goede voeding is uiteraard belangrijk. Mocht je je PC dus later gaan upgraden met meerdere schijven etc. dan kun je de Zalman ZM460-APS 460W bij Cool Prices overwegen. Kost wat centen, dus zal helaas buiten je budget vallen.

Ben dus benieuwd naar het hoe en waarom voor 't vervallen van de LC Power...

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
theodouma schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:00:
[...]

Als je hier de E6400 met de E6600 vergelijkt in games scoort de E6400 net iets beter, vaakn og niet eens 10%. De E6300 staat helaas niert in de lijkst, maar ga er maar vanuit dat de E6600 max 15% beter is in games dan de E6600.

Je kunt daarom beter een E6300 nemen met 2 GB en een dikke videokaart zoals de 7900 GTO dan een E6600 met een matige videokaart en maar één GB.
Hier klopt weinig van... Zoals je in de benchmarks ziet is de E6600 beter. Dit komt door de iets hogere kloksnelheid en de L2 cache van 4mb(tegenover 2mb van de E6400). Qua prijs/prestatieverhouding wint de E6600 het.

Met deze videokaart trek je het nog wel een jaartje, en dan zou je volgende jaar over kunnen stappen naar een 'DX10 kaart'.

Je zegt dat je niet wilt overclocken, dan kun je beter PC4200 geheugen kopen, dit loopt dan synchroon met de FSB van je processor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door deCube op 06-11-2006 08:00 ]

Work hard & be brave.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 02:14:
[...]

Hoi mastermc!

Mag ik weten waarom je de LC Power doorgestreept hebt?

'k neem voorzichtig aan dat je er een mindere review over gelezen hebt, ofzo?

Over Huntkey lees je meer positieve verhalen, dus dat snap ik. Al zou de geluidsproduktie bij sommige modellen niet optimaal zijn (zie productsurvey).

Wellicht dat je de Extreme Power noemt vanwege de gunstige prijs en dat Coolermaster een A-merk is(?...).

Zoals ik al eens in een post ergens vermeld had, overwoog ik zelf deze CM ook toen iemand mij vroeg om een systeem te configureren. Bij de offerte kreeg ik de LC Power voorgeschoteld als alternatief. Tja, 'k had er nog nooit van gehoord, dus ik had m'n twijfels... Dat was de reaktie van de shop (heb 'em FF opgezocht):
"Ik heb overigens lange tijd ervaring met zowel voedingen van Coolermaster en deze voeding van LC power en verzkeer u dat de keuze van LC power niet te maken heeft met het budget, noch met de hoeveelheid power. Hij is gewoon beter. Het zal zeker zo zijn dat de voeding geluid maakt het is geen 0Db. Daarentegen is hij in wel stiller dan de Coolermaster en dat is geen loze belofte"..

Okay, dus de LC werd aangeschaft en... de belofte is ingelost. Tenminste, 'k weet niet of de Extreme Power meer geluid maakt bij max belasting. Maar die LC Power is een prima en stil ding, voor allround gebruik zonder fratsen. Zie ook hier voor de 2 t.net usersurveys.

Overigens, een goede voeding is uiteraard belangrijk. Mocht je je PC dus later gaan upgraden met meerdere schijven etc. dan kun je de Zalman ZM460-APS 460W bij Cool Prices overwegen. Kost wat centen, dus zal helaas buiten je budget vallen.

Ben dus benieuwd naar het hoe en waarom voor 't vervallen van de LC Power...
Omdat er hier werdt gezegt dat LC power niet echt een super voeding is. Maar jij zegt dus dat ie misschien wel beter is dan de Coolermaster. Dus jij zal gaan voor de LC power? En ik kreeg trouwens een bericht van cool-prices (had een check laten doen) dat dit moederbord niet samen gaat met de processor, klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 15:34 ]

Verwijderd

@mastermc,

Om met je laatste vraag te beginnen: onzin! De ASRock ConRoeXFire-eSATA2 kan prima overweg met Core 2 Duo processoren (zelfs de E6800 extreme). Er wordt gebruik gemaakt van de (oudere) 945P Chipset, die aangepast is voor C2D support. Inm. is de 965 chipset wel de gangbare norm, maar aan de benches te zien kan de ASRock prima mee. Kijk 'ns goed naar deze review (en houd in je achterhoofd wat je evt. aan connectoren nodig hebt). Ook hier vind je de nodige info! Op Xs4u's oude draad Allround PC t.w.v. € 1150,- ( ;) Xs' is dus echt geen semi-nOOb) kijken we naar die connectoren en bv. FireWire ondersteuning. Overigens, die PC met de LC Power (die inm. al een tijdje gebruikt wordt) draait prima met een E6400 C2D op de ASRock. Wat je wel tegenkomt is dat mensen ASRock maar een 'B-Merk' (van Asus) vinden. Ook bij bovengenoemde PC kreeg ik her en der commentaar daarover. "Maar waarom dan? Vind je de layout niet goed, is er iets mis met de chipset, etc.?". "Nee Alunno, ik heb iets tegen ASRock...", was het antwoord... zucht! Die discussie is zelfs op hoge toon tussen mijn criticaster en de shop gevoerd...

Mocht je config. al helemaal af zijn (dus geen RAID, FireWire etc. in de toekomst) dan kom je ook gunstig uit met de MSI Neo-F. Ik denk dat Cool-Prices je liever een duurdere mobo verkoopt, maar dat lijkt ook wel weer vreemd...
Maar jij zegt dus dat ie misschien wel beter is dan de Coolermaster. Dus jij zal gaan voor de LC power?
Dat de LC Power beter zou zijn, komt van Eynstein (de shop) uit. 'Heb zelf geen ervaring met de Coolermaster. Wij zijn op het advies van de shop af gegaan en niet naar ontevredenheid.

Tja, de iGreen 430W van Cooler Master maakt bij volle belasting veel herrie, maar dat zegt weinig over de Extreme Power lijkt me. Neem bijvoorbeeld de Antec SmartPower hierover zijn de meningen sterk verdeeld. De NeoHE wordt daarentegen als één van de beste allround voedingen van dit moment... De Zalman ZM-460-APS 460W geeft ook vaker tevredenheid dan de (duurdere) ZM-460B-APS 460W... tja ;)

Er zijn luxere modellen van LC Power: de LC-6550RV2 550W of de GP versie die wat beter zouden zijn. CP heeft ze niet in het aanbod zag ik. Ook zie ik dat de LC-6550 daar € 24,95 (!!!) kost. Deze staat bij Eynstein (ook niet bepaald een slechte shop) voor € 49,75 te koop (http://www.eynstein.nl/in...?page=product&id=4895)... Ik kan me voorstellen dat € 24,95 tè goedkoop klinkt en dat is wellicht zo als je naar de pricewatch kijkt: pricewatch: LC-Power LC6550 - Gold, 550W (ATX12V 2.0) (hoewel het daar de 'gold' versie betreft). Bij CP 'Weinig voorraad'... hmm.. misschien een 'maandagmorgen-produktiemodel' die nog over is...??

[Edit: Tip! Vraag bij verschillende shops een offerte aan met adviesvraag over deze config. bij bv: Azerty, Salland, 4Launch en Eynstein. Kijken wat zij ervan vinden...]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil misschien toch eerste deze voeding proberen. Het moederbord heb ik toch aangepast naar de
MSI. Is denk ik toch iets beter als de Asrock. Ik ga denk ik toch voor de E6600, toch iets sneller en voor de toekomst denk ik ook beter.
Later zal ik het geheugen ook gaan uitbreiden met 1gb. En de videokaart zal ik ook naar 1 a 2 jaar vernieuwen. Zal toch de games van nu een beetje spelen.
En met videobewerking en audio en foto zal de E6600 het beter doen als de E6400 denk ik.

Verwijderd

Okay, toch ook mooi, mastermc ;) ! Maar bedoel je nu de Huntkey of de Extreme Power? Houd er overigens rekening mee dat DX10 kaarten nogal stroomvreters schijnen te zijn...
En met videobewerking en audio en foto zal de E6600 het beter doen als de E6400 denk ik
Dat van de video/fotobewerking heb ik ook gelezen (op dit forum en in reviews), maar qua audio lijkt het me meer een kwestie van audiocodec op je mobo of de PCI kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:50:
Okay, toch ook mooi, mastermc ;) ! Maar bedoel je nu de Huntkey of de Extreme Power? Houd er overigens rekening mee dat DX10 kaarten nogal stroomvreters schijnen te zijn...

[...]

Dat van de video/fotobewerking heb ik ook gelezen (op dit forum en in reviews), maar qua audio lijkt het me meer een kwestie van audiocodec op je mobo of de PCI kaart.
De voeding LC power LC6550. Onder het kopje update staat het systeem, wat ik tot nu heb samengesteld.

Verwijderd

Ach so! Het kwartje benne gevallen O-) ...

Hoe dan ook, omdat ik opmaak dat je met videobewerking aan de slag gaat (toch?), kan ik me zo voorstellen dat over een tijdje die Seagate 250GB vol begint te lopen - tenzij je een vervente brander bent (mooie brander trouwens). Wellicht wil je in de toekomst een tweede schijf erin knallen??

Dan loop je toch tegen de RAID beperking (geen opties) van de Neo-F aan, lijkt me. Ik wil je niet op kosten jagen, maar misschien is het een idee om voor de MSI Platinum of de Asus P5B-E te gaan (omdat je toch snelheid wil behouden, lijkt me)??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:06:
Ach so! Het kwartje benne gevallen O-) ...

Hoe dan ook, omdat ik opmaak dat je met videobewerking aan de slag gaat (toch?), kan ik me zo voorstellen dat over een tijdje die Seagate 250GB vol begint te lopen - tenzij je een vervente brander bent (mooie brander trouwens). Wellicht wil je in de toekomst een tweede schijf erin knallen??

Dan loop je toch tegen de RAID beperking (geen opties) van de Neo-F aan, lijkt me. Ik wil je niet op kosten jagen, maar misschien is het een idee om voor de MSI Platinum of de Asus P5B-E te gaan (omdat je toch snelheid wil behouden, lijkt me)??
Meestal brand ik alles meteen, dus aan de ruimte zal het dan niet liggen. Ik zal wel een een van die mobos willen, maar dan kom wel weer wat boven mijn budget. Ik zal denk ik niet extreem veel videobewerken. het is meet vakantie films en kleine filmpjes van paar minuutjes.
Zit er een groot verschil tussen de Chieftec 400 Watt Voeding GPS-400AA-101A (ATX12V 2.0), 400 Watt, Retail en de LC Power 6550?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 23:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:10:
Zit er een groot verschil tussen de Huntkey LW-6400H, 400 Watt, Retail en de LC Power 6550?
Goeie vraag mastermc! 'Heb ook(al) geen ervaring met Huntkeys (over nOOb's gesproken). 'k Ga met alle plezier met je meesurfen, dus geef me FF (dag of 2) wat tijd. Ondertussen raad ik je aan om deze vraag te stellen op deze topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15. Af en toe een beetje een doodse topic, maar er lopen genoeg ervaringsdeskundigen rond, dus desnoods: herhaal je je vraag bij uitblijving van een reaktie.

Nogmaals, 'k ga 'ns rondsurfen om wat (abstracte - i.d.g.) info op te snorren. Leuk - ben zelf ook benieuwd naar dat Huntkey-verhaal!

[Edit: i.d.g. volstaat de Neo-F dus, begrijp ik uit jouw reaktie ;) !]

PS: 400W... wat voor een GPUkaart ben je van plan in de toekomst aan te schaffen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:30:
[...]

Goeie vraag mastermc! 'Heb ook(al) geen ervaring met Huntkeys (over nOOb's gesproken). 'k Ga met alle plezier met je meesurfen, dus geef me FF (dag of 2) wat tijd. Ondertussen raad ik je aan om deze vraag te stellen op deze topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15. Af en toe een beetje een doodse topic, maar er lopen genoeg ervaringsdeskundigen rond, dus desnoods: herhaal je je vraag bij uitblijving van een reaktie.

Nogmaals, 'k ga 'ns rondsurfen om wat (abstracte - i.d.g.) info op te snorren. Leuk - ben zelf ook benieuwd naar dat Huntkey-verhaal!

[Edit: i.d.g. volstaat de Neo-F dus, begrijp ik uit jouw reaktie ;) !]

PS: 400W... wat voor een GPUkaart ben je van plan in de toekomst aan te schaffen?
Bedankt voor het mee zoeken. Ik den dat ik in de toekomst het beste een dx10 kaart kan nemen en die dan redelijk mee kan met de games. Nu zit ik gewoon met mijn budget, ook omdat mijn eerste eigen pc is. en de x1950 pro lijkt me een prima kaart voor mij.

Verwijderd

Ik heb zelf een topic gestart in mijn zoektocht naar een alleskunner. Mijn alleskunner si toch wel aardig een game pc geworden alleen de 2 Gig van een merk past niet meer in mijn budget.
de prijs is nu voor dit systeem 1150 euro bij salland en bij azerty

1000 Euro beste koop alleskunner!

Verwijderd

Is dit een goed systeem zonder erge bottleneck of kan ik beter voor een E6400 gaan?
Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/8255/pcazertymc4.th.jpg
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:13 ]

Verwijderd

Diego, waar gebruik je je pc voor? Heb je al een kast? Gezien jou setup vind ik de koeler overbodig, de boxed koeler isa ook prima. Videokaart is redelijk goed en kost iets van 155 euro bij sallandautomatisering of azert uit Raalte. Verder ben ik inmiddels van het principe meer is beter!! Dus 2x 512 geheugen is beter dan 1 keer 1 gig en hetzelfde geldt voor je harde schijf. Ik ken dat moederbord niet maar als je in raid kan werken met 2 harde schijven dan zou ik daar voor kiezen ipv met 1 grote

Verwijderd

Allround PC, gamen doe ik niet super vaak als nieuwe spellen het maar een beetje doen. Kast heb ik al, ik hou van stilte ik weet niet of die boxed koeler een beetje stil is. Die 1x 1 gig is dat niet handiger voor als ik later nog wil upgraden naar 2 gig. En dat raid daar snap ik helemaal niks van. Dus ik dacht lekker makkelijk.

Verwijderd

Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk maar ik ga dus ook een pc kopen en heb het geld eigenlijk niet echt voor 2 G kwaliteitsgeheugen. Ik koop nu 1 G en koop er later 1 bij als de prijzen wat gedaald zijn. Ik heb 4 sloten op mijn MB en het ergste wat me kan gebeuren is dat ik een paar euro te veel betaal voor een setje TWIN geheugen van Corsair om later 1 G ernaast te zetten, helaas niet op de snelste manier maar 2 G is zoveel!
De boxed koeler is minder stil maar het hangt ook van de fan van je videokaart af en van je kast zelf

Verwijderd

@Diego_Armando,

Het is niet duidelijk welke kast je nu precies hebt, maar kun je hier even naar kijken: Sonata II icm Arctic Freezer 7 pro en 7600GT Silent. Hoe dan ook, wellicht is de airflow in jouw config. ook een knelpunt. Je zou voor de zekerheid naar de passief gekoelde Gigabyte kunnen kijken (zie hier). Die is trouwens ietsjes goedkoper en iets beter. Kijk anders ook even naar de bij Azerty beter leverbare MSI NX7600GT (zie hier).

Stof tot nadenken, lijkt me...

Verwijderd

Ik heb een arctic silentium , qua stilte vind ik hem top(mijn mening dan). Dus daarom wil ik die ook graag houden.
Een Freezer 7 Pro gaat dus niet samen met de Asus 7600GT Silent. Is het met die andere 2 kaarten niet hetzelfde probleem?
@cheruska
2x512 en 1x 1gig bedoel jij dan toch. Dit werkt toch niet echt goed, of kan het ermee door?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 21:50 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
diego, je kan beter een eigen draadje aanmaken. Sterker nog, het is op GoT verboden om draadjes over te nemen, en dat is wat je doet...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:49:
Een Freezer 7 Pro gaat dus niet samen met de Asus 7600GT Silent. Is het met die andere 2 kaarten niet hetzelfde probleem?
...dan heb je m'n links niet goed gelezen. De Gigabite (die beter uit de bus komt in reviews dan de Asus) en de MSI hebben een ander (platter) passief koelsysteem. Overigens is de Silentium 3 niet echt een grote jongen, dus ik kan me voorstellen dat de binnenruimte nogal krap bemeten is. Kijk even hoe het zit met de casefans: hoe zijn ze geplaatst, hoeveel en hoe sterk zijn ze.

Joh, ik heb er zelf geen diepte-studie van gemaakt, maar het lijkt me beter als je dit voor de aanschaf nagaat. Voorkomen is beter dan genezen. Lees deze link nog 'ns goed door! Daarin wordt ook verwezen naar deze link, ook de moeite waard! Je hoeft het allemaal natuurlijk niet te doen, ook goed - het is jouw systeem en het zijn jouw centen!
Quacka schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:24:
diego, je kan beter een eigen draadje aanmaken. Sterker nog, het is op GoT verboden om draadjes over te nemen, en dat is wat je doet...
Idd., m.a.w.: binnenkort te lezen op gathering.t.net... de nieuwe TS van Diego_Armando: "Allround PC € 800,-!!"

Back to mastermc...

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:24:
Oke ik dacht ik vraag het gewoon in een draadje dan komen er niet teveel draadjes snap je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de Huntkey die ik eerst had niet meer leverbaar is. zit nu te twijfelen dus de Chieftec 400 Watt Voeding GPS-400AA-101A (ATX12V 2.0) en de LC Power LC6550.

Verwijderd

Hoi mastermc,

Pfew, komt dat FF goed uit - dat die Huntkey niet meer leverbaar is - ik heb me rotgezocht (jij dus ook, lijkt me), maar ik kan dus geen ene moer vinden over de Huntkey LW-6400H. Gegoogled, Windows Live!, Productsurvey, SilentPCreview, dirkvader.de, etc.: Nada van belang!

Maar nu komt dus de Chieftec GPS-400AA-101A om de hoek kijken... je weet ze wel uit te zoeken ;) !

Verwijderd

Topicstarter
Op Coolermaster Centurion 5 zit een front firewire aansluiting, kan ik deze aansluiten op de MSI P965 Neo-F?
En wat vinden jullie van het systeem zoals het nu staat? Is alles ook compatible met elkaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 23:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:18:
Op Coolermaster Centurion 5 zit een front firewire aansluiting, kan ik deze aansluiten op de MSI P965 Neo-F?
.
Nope! Op de Neo-F zit geen FireWire. je kunt natuurlijk wel een PCI kaartje nemen, maar dan zit ie aan de achterkant. Had je deze review al gezien?

Wat beter geschikt zou zijn is de MSI P965 Platinum (meerprijs € 33,-): FireWire support (1 x rear, 1 x bracket), je kunt in de toekomst een 2e HD in een RAID config. zetten, betere NCQ support i.v.m. de Seagate, coaxial/optical S/PDIF output (mocht je in de toekomst je 2.1 setje willen upgraden), betere netwerkcontroller (meer bandbreedte), Crossfire support (voor een e.v.t. 2e Sapphire Radeon X1950 PRO, maar 't algemene advies hier luidt: koop straks een DX 10 kaart - hoewel... quanta costa?) en hij zou iets zorgvuldiger qua layout gebouwd zijn...

Zie hier de review (wederom Hardwarezone!). Met een FSB plafond van 360MHz bij OCing in deze test zou je met 677Mhz geheugen wel goed zitten, mocht dat ooit van toepassing zijn.

Het enige minpuntje wat ik van de CM Centurion vond toen ik 'em zag, was dat de Power Button wat steviger had mogen zijn. Sommigen vinden dat ie niet de stilste kast is, Mocht dat zo zijn dan is het een koud (en goedkoop) kunstje om stillere casefans te nemen (Cooler Master heeft héle stille in de collectie).

[Edit: Nou, kan er bijna niet van slapen :) , maar ik ben m'n bed uitgestapt en heb toch eens rondgesnuffeld naar de Centurion kast ('k wil em zelf ook graag aanschaffen, vandaar). De eerste 2 Google hits leveren deze Anandtech review en deze Silentpcreview op. Tja, de voeding doet dus even niet mee, maar in beide tests word geklaagd over de 80mm fan. Verstandig lijkt het me om die meteen te (laten) vervangen door deze CM fan! Check zelf ook even wat die 'geluidstocht' nu verder voor je config. betekent...]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 02:27 ]

Pagina: 1