Toon posts:

Problemen met games, videokaart? drivers? voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al 3 weken een nieuwe videokaart namelijk: XFX Geforce 6800XT(AGP versie).
In deze 3 weken heb ik super kunnen spelen met onder andere: Battlefield 2142 en NFS Carbon.
Dat allemaal met een 300 Watt voeding (van 4 jaar oud), terwijl er op de doos 500Watt staat. Hoewel dat nooit klopt want de fabrikanten geven hun benodigtheden nooit 100% correct door.
Dus na 3 weken leuk te hebben gespeelt, ging ik weer GuildWars voor het eerst spelen (3.5 weken niet te hebben gespeelt :*) ).
Dus ik installeren en starten, en na 5 min ging het spel en de computer compleet hangen.
Ik ging dus weer opnieuw opstarten, doe het nog 1 keer en ja hoor weer hetzelfden maar dit keer in 5 seconden.
Na nu al 3 dagen te hebben geklooit met instellingen zoals bios en videokaart instellingen is het nog niet gelukt. :(
Dus ik ook ondertussen op allerlei guildwars forum geplaats wat er aan de hand is plus me systeem specificaties (hopelijk goed gespeld :D).
Bijna iedereen zegt dat het de voeding is, maar Battlefield 2142 (die trouwens heel zwaar is te kunnen draaien) en NFS Carbon draaien wel.
Dus ik naar me vader toe om hulp te vragen. Ik dacht dat hij het opgelost had na 20 min, maar later blijkt het dus niet zo te zijn. (Hoewel me vader tegen GuildWars is omdat hij zegt dat het je systeem sloom maakt). Dus ik zo zeggen het is de voeding, en me pa zegt is niet zo (blijft het zeggen).
Nu weet ik het echt niet meer. :(
Is het nou GuildWars? De instellingen? Of toch de voeding?

Hier me systeem specs:
Intel Pentium 4 3.00GHz
Moederboord: PX8 NEO-V
Ramn Geheugen: 2048MB
Videokaart: XFX Geforce 6800XT
Geluidskaar: Hercules Muse 5.1
1 CD/DVD speler:
160GB Hardeschrijf
Voeding: 300Watt (4 jaar oud).

Groetjes: Fire

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welkom op GoT, welke drivers gebruik je? heb je je pc opnieuw geformateerd na de installatie van die videokaart? Anders staan er misschien nog resten van je vorige videokaart drivers op of iets dergelijks, dat veroorzaakt vaak problemen.
Welke videokaart had je eerst?

owja ps groeten hoeft niet op GoT ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd op 05-11-2006 17:37 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:34
Als de andere games wel draaien (vooral op een flinke resolutie), kan je je voeding wel uitsluiten als probleem veroorzaker.

Ik heb een 360W voeding, AMD 64 x2 3800+ en een XFX 7600GT. Ik ken de specs van de verschillende kaarten niet, maar ik neem voor het gemak even aan dat een nieuwere kaart minstens zoveel of meer verbruikt.

Ik zou eens kijken naar een driver-update. Eventueel even via hardware manager de zooi uninstallen, rebooten, windows ff lekker laten klooien en dan updaten naar de nieuwste drivers.

Let wel op: drivers gebruiken van de XFX site! Mijn kaart werkt niet lekker met de laatste drivers van Nvidia, wel met die van XFX.

Succes! :)

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
EnigmA-X schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:42:Let wel op: drivers gebruiken van de XFX site! Mijn kaart werkt niet lekker met de laatste drivers van Nvidia, wel met die van XFX.

Ik heb ook een 7600GT van XFX. Wat voor problemen had je met de nvidia drivers? Bij mij lijkt het allemaal prima te werken.

Verwijderd

Topicstarter
EnigmA-X schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:42:
Als de andere games wel draaien (vooral op een flinke resolutie), kan je je voeding wel uitsluiten als probleem veroorzaker.

Ik heb een 360W voeding, AMD 64 x2 3800+ en een XFX 7600GT. Ik ken de specs van de verschillende kaarten niet, maar ik neem voor het gemak even aan dat een nieuwere kaart minstens zoveel of meer verbruikt.

Ik zou eens kijken naar een driver-update. Eventueel even via hardware manager de zooi uninstallen, rebooten, windows ff lekker laten klooien en dan updaten naar de nieuwste drivers.

Let wel op: drivers gebruiken van de XFX site! Mijn kaart werkt niet lekker met de laatste drivers van Nvidia, wel met die van XFX.

Oke denk dan dat het nvidia kan zijn, want heb hun driver ty. Kijk eerst dat.
Als je nog eventueel oplossingen heb kan je het hier posten dan aub.
Zo dat ik ken kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
langezwieper schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:36:
Welkom op GoT, welke drivers gebruik je? heb je je pc opnieuw geformateerd na de installatie van die videokaart? Anders staan er misschien nog resten van je vorige videokaart drivers op of iets dergelijks, dat veroorzaakt vaak problemen.
Welke videokaart had je eerst?

owja ps groeten hoeft niet op GoT ;)
Ik had eerst een ATI Radeon 9800 Pro.
En ja ik heb geformateerd 2 keer zelfs.

Ok geen groeten dan :P. Normaal kijk ik hier voor andere dingetjes. Maar nooit gepost hehe.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 19:01 ]

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:34
walterg schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook een 7600GT van XFX. Wat voor problemen had je met de nvidia drivers? Bij mij lijkt het allemaal prima te werken.
Beetje late reactie....maareh, spontaan quiten uit games als WoW, slechte(re) performance in COD2 en BF2....
Pagina: 1