Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SMS probleem KPN & Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij lopen tegen het volgende probleem aan.

Sinds kort zijn wij in het bezit van een Vodafone BlackBerry 8707v met een Personal/ WebClient abonnement. Wij hadden reeds een Samsung SGH X-700 & een Siemens C 55 met 'n KPN Flexibel abonnement waar 2 verschillende nummers aan gekoppeld zijn.

Stuur ik een sms vanaf de BlackBerry naar de Samsung & Siemens komt deze aan.
Stuur ik een sms vanaf de Samsung & Siemens naar de BlackBerry komt deze niet aan.
Met de BlackBerry, Samsung en de Siemens kan ik naar elke andere provider een sms sturen en ontvangen, ook naar het buitenland.
Vodafone heeft alle instellingen gecontroleerd, zelfs de telefoon opnieuw aangemeld op het netwerk. KPN is niet te bereiken in het weekend :/

Als ik in de Samsung & Siemens het telefoonnummer van de sms centrale voor abonnee's veranderd van 0653131313 naar 0653131314 (het nummer voor prepay gebruikers) lukt het wel 8)7
Bij de Samsung en Siemens is door ons niets gewijzigd met het abonnement, dan wel instellingen in de telefoons.

Ligt het probleem nu bij KPN of beiden providers :?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
+316.... al geprobeerd!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik zou gezellig wachten tot maandag ;)
je zegt zelf al:
Als ik in de Samsung & Siemens het telefoonnummer van de sms centrale voor abonnee's veranderd van 0653131313 naar 0653131314 (het nummer voor prepay gebruikers) lukt het wel 8)7
dus lijkt het niet aan jouw te liggen, en kan je je probleem rustig bij kpn neerleggen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Dat kan het best wel is zijn ondanks dat het stom klinkt omdat je in Nederland zit.
Ik heb het zelf gehad met een BlackBerry die wilde gewoon geen SMS versturen, +31 ervoor gezet en hoppa ging het perfect.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
+31 stond er al in, ook geprobeerd zonder +31. Bij het plaatsen van het bericht vergeten om te vermelden dat het nummer inclusief +31 was 7(8)7 . Het probleem doet zich bij de "KPN" telefoons voor. Vind het vreemd dat het wel werkt als we een sms versturen via de Prepay centrale, en dat ze dan wel aankomen op de BlackBerry. :N

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kpn heeft een onderzoekje ingesteld en een testmail verstuurd naar de Vodafone Blackberry. Dit werkte. Zij stelde dat het aan een instelling van Vodafone/Blackberry zou liggen, met betrekking tot de inbox van sms. Deze is trouwens leeg. Als daar iets niet goed gaat, bijvoorbeeld een beschadigde sms, accepteerd de BlackBerry geen sms meer van de desbetreffende centrale, in dit geval KPN 0653131313. Volgens KPN zou het moeten werken. Heb daarop een sms gestuurd vanaf KPN naar de Vodafone, niet werken dus :( Probleem voorgelegd aan Vodafone, deze wisten daar niets vanaf, hebben alle instellingen gecontroleerd. Ik zelf heb het probleem even gelaten voor wat het is, en gisteren even een test gedaan, het werkte.. :) We kijken het een paar dagen aan.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-11 11:06

CSB

:D

Laat ik nou met het exact zelfde probleem zitten... Kun je even specificeren met welk telefoonnummer en instellingen dit WEL werkt? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. (zelfs firmware flashes) Wat interessant is, is dat dit probleem zich alleen voordoet bij KPN.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Wij hebben dit al bij Vodafone neergelegd, maar zij hebben nog geen reactie gegeven. Het probleem was niet bij hun bekend.
Pagina: 1