Toon posts:

Server na 2 uur onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met hierop Debian 3.1, met als webserver Apache 2. Dit draait stabiel, maar na 2 uur is de server ineens onbereikbaar. Hij draait nog wel, de internetkabel en alles is nog steeds aangesloten .. Maar hij is onbereikbaar. Als ik er een monitor op aansluit zie ik ook geen foutmeldingen. Op dit systeem heb ik ooit Windows 2003 Server gedraait, dit was wel stabiel.. Hoe kan het dat hij na 2 uur uitvalt? Na een reset draait hij weer..

Hoe kan dit?

Verwijderd

als je hem nou continue pingt valt hij dan ook uit ?

misschien een foutje in je config file van apache2 ?

al geprobeerd even een eerdere versie van apache te installeren ?

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 20:46
Kijk eens naar de energy-saving settings voor je netwerk-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet ineens aan de netwerkkaart liggen, bij Windows 2003 Server draaide hij wel stabiel? Ehh, hoe kan ik hem continu pingen?

Gevonden, ping -t 192.168.1.xxx

@ejlondeman: ehh nee, ik weet niet hoe ik kan downgraden in Debian..

Ik ga even een paar uur pingen, kijken of hij dan wel online blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:48 ]

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:36
Het ligt dan niet aan je netwerk kaart, maar aan de software die je netwerkkaart aanstuurt, ik zou er dus toch even naar kijken, want dat lijkt me redelijk waarschijnlijk als het elke keer precies na 2 uren is.

Verwijderd

Domme vraag, maar heb je niet toevallig een router die je ARP niet update? :P
En gewoon na 2 uur zegt: IP-adres niets meer van gehoord, verwijderd ip / MAC uit ARP lijst.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spivvi schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:49:
Het ligt dan niet aan je netwerk kaart, maar aan de software die je netwerkkaart aanstuurt, ik zou er dus toch even naar kijken, want dat lijkt me redelijk waarschijnlijk als het elke keer precies na 2 uren is.
Het is niet precies, maar ik heb de uptime nog niet hoger als 2 uur gezien. Maar een downgrade van apache is de enige oplossing? En heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

@Hendrik: Ik heb een goede Linksys router, de BEFSR41v4 om precies te zijn. Dus ik denk niet dat dat het geval zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:52 ]

Verwijderd

Daar ligt het probleem niet, maar wat ik nog ff duidelijk wil weten is, is hij fysiek wel te benaderen??

Verwijderd

je kunt onder linux gewoon meerdere webservers installeren, gewoon apache2 tijdelijk ff down gooien

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. ik ga zo even een andere webserver installeren.

Wat bedoel je met fysiek benaderen? De server is compleet offline, ik kan hem nergens op geen enkele manier benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:05:
Oke.. ik ga zo even een andere webserver installeren.

Wat bedoel je met fysiek benaderen? De server is compleet offline, ik kan hem nergens op geen enkele manier benaderen.
Ik bedoel via het toetsenbord enzo ;)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:44:
[...]

Ik bedoel via het toetsenbord enzo ;)
Wat wou je anders? Mindcontrol? >:)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Oh wat zijn we weer lollig, ik wilde gewoon ff weten of heel de server locked, zodat je niet meer commands in de console kunt invoeren etc, dus dat heel het systeem hangt, of dat hij alleen niet meer te bereiken valt over het netwerk that's all.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:53:
Oh wat zijn we weer lollig, ik wilde gewoon ff weten of heel de server locked, zodat je niet meer commands in de console kunt invoeren etc, dus dat heel het systeem hangt, of dat hij alleen niet meer te bereiken valt over het netwerk that's all.
Je kan nog gewoon alles met de PC doet wat je wil. Ik ben nu al een tijdje aan het pingen naar mijn buiten-IP (steeds succesvol) maar via de browser is hij niet te bereiken. Lokaal is hij wel te bereiken..

Als ik de router reboot is hij weer te bereiken vanaf het buiten-ip. Ligt het aan de router, of is het zinvol om een andere webserver te installeren? Zou een firmwareupgrade misschien helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 20:09 ]

Verwijderd

Zo lijkt het inderdaad op een router probleem ja, welke firmware heb je nu in je router zitten dan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is er nou exact niet bereikbaar :?
Is het zeer specifiek de webserver op die server die niet te benaderen valt, of is die server op geen enkele onderdeel meer te bereiken (mail, ftp, ssh, etc.).

Ik vind al met al de informatie aan de karige kant hoor ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:12:
Wat is er nou exact niet bereikbaar :?
Is het zeer specifiek de webserver op die server die niet te benaderen valt, of is die server op geen enkele onderdeel meer te bereiken (mail, ftp, ssh, etc.).

Ik vind al met al de informatie aan de karige kant hoor ..
De server is niet meer bereikbaar via het buitenip, zowel http en ftp. Als ik continue blijf pingen, is hij lokaal nog wel bereikbaar.

Ik heb nu de Linksys BEFSR41 met firmware versie 1.04.05. Er is een upgrade beschikbaar, versie 1.04.09 ( changelog ).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je soms ADSL2 ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, OnsNet glasvezel.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 18:38

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Heb je evt. nog andere extern/intern bereikbare services draaien (ftp/ssh/samba) die ook na 2 uur magisch onbereikbaar worden of is het enkel Apache2 dat er de brui aan geeft ? Dit geeft extra info of het de netwerkkaart is die er mee stopt of enkel Apache2.

Daarnaast wellicht handig, heeft je server een fixed IP of een DHCP toegewezen IP (en als DHCP = true, wat is dan de lease tijd ?) wellicht verdwijnt je server omdat er via DHCP na 2 uur tijd een ander IP word toegekendt en je routing van buiten naar binnen niet langer loopt.
Debian neemt als het goed DHCP aan
Daar kan dus wel eesn het probleem in zitten

vi /etc/network/interfaces

en verander het een en 't ander ;)

nu zoiets als:

# The primary network interface
# Ethernet interface is called eth0,
iface eth0 inet dhcp
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
gateway 192.168.0.1

verander naar zoiets als:

# The primary network interface
# Ethernet interface is called eth0,
iface eth0 inet static
address 192.168.0.102
netmask 255.255.255.0
broadcast 191.168.0.255
gateway 192.168.0.1

dan even een
/etc/init.d/networking restart
doen en als ik niet verkeerd zit (heb al in geen tijden debian meer draaien) zal t goed zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Pantagruel op 05-11-2006 20:36 . Reden: Koffie's vraag beantwoorde de mijne ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Ook de FTP stopt ermee, maar het kan niet aan de netwerkkaart liggen.. Bij Windows (wat er twee weken geleden opstond) bleef hij wel werken.. Debian neemt als het goed DHCP aan, ik weet niet hoe ik het kan zien en/of veranderen, dit zijn mijn eerste stapjes met Debian.

Ik ga zo Xampp voor Linux installeren, de router upgraden, en hopen dat hij het dan doet.

Verwijderd

ff op heldering van het probleem !

server wel/niet bereikbaar intern ??

server wel/niet bereikbaar extern (dus door de router heen) ??

want ik ben de weg nu even kwij vandaar :?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 19:21
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:29:
Ook de FTP stopt ermee, maar het kan niet aan de netwerkkaart liggen.. Bij Windows (wat er twee weken geleden opstond) bleef hij wel werken.. Debian neemt als het goed DHCP aan, ik weet niet hoe ik het kan zien en/of veranderen, dit zijn mijn eerste stapjes met Debian.

Ik ga zo Xampp voor Linux installeren, de router upgraden, en hopen dat hij het dan doet.
Misschien werkte de windows driver wel mee, en nu de Debian driver niet? (NIC)
Maar ik d8 dat ik daar net al wat over las hierboven ergens.

[ Voor 5% gewijzigd door sjhgvr op 06-11-2006 08:27 ]

oisd.nl

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:29:
met "ifconfig" kan je per interface zien hoe het ingesteld is.

Ik zou sowieso met ssh (putty) contact maken met je server, via interne ip adressen. Pas daarna externe tests doen.
Werkt het intern (192.168.x, 10.0.x) goed dan kun je de router gaan verdenken. Natuurlijk niet je externe IP pingen, dat is onzinnig.
Pagina: 1