Toon posts:

gegevens harde schijf bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde windows Me op mijn computer opnieuw installeren en had daarom tijdelijk mijn 2e hardeschijf met mijn belangrijkste data erop eventjes losgekoppeld omdat hij bij de setup vroeg om de formatteren (maar welke schijf zei hij niet erbij). Heb daarna geen problemen gehad om windows ME te installeren, maar wanneer ik de computer opnieuw aansloot en de schijf probeerde te bereiken zegt hij nu de hele tijd "De schijf in station D is niet geformateerd. Wilt u de schijf nu formatteren ?". Bij nee sluit hij het venstertje gewoon.
Kan iemand mij hierbij helpen ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Welk bestandssysteem heeft die schijf? Als je van XP of 2000 komt is het waarschijnlijk dat dit NTFS is en dat kan Windows ME niet uitlezen.

Verwijderd

Waarom wil je uberhaupt ME installeren ? Het is de meest slechte editie van Windows en zeker een OS die gevaarlijk is als je hem aan het net hangt, just wondering.

En idd, zoals gezegd, ME leest geen NTFS partitietabel.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:34:
En idd, zoals gezegd, ME leest geen NTFS partitietabel.
NTFS bestandsysteem.
In een partitietabel staan welke partities er op de hardeschijf staan en hoe groot ze zijn (deze kan ME dus wel lezen, aangezien hij de driveletters wel ziet)

offtopic:
en waarom bemoeit iedereen zich altijd met de keuzes van andere mensen, als de TS graag windows ME wil draaien dan mag hij dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Jimbolino op 05-11-2006 16:40 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb milennium geïnstalleerd omdat het voor die computer de enige legale versie is die ik heb.
Het is een ntfs schijf, ik heb ook nog Ubuntu (linux) liggen. Zou het daarmee kunnen werken ?

Verwijderd

ntfs lezen in ubuntu moet willen.

Verwijderd

Ik zit nu met hetzelfde probleem, maar dan zonder de nieuwe installatie. Na scandisk crashte de HD gewoon. Ook werd de HD nog wel herkend door de bios, maar kon ik er voor de rest NIKS meer mee (ook niet windows opnieuw installeren, op het moment van opstarten van de installatie bleef alles hangen).

Echter blijkt bij mij gewoon de HD kapot te zijn, sectoren op die partitie verneukt, waardoor hij het bestandssysteem niet meer kent, en ook vraagt om te formatteren. Met een recovery programmatje heb ik de belangrijkste gegevens nog wel van die partitie af kunnen halen. toen weer in andere PC gehangen.

Toen, formatteren en installeren, en nou liep die gister weer vast, zelfde probleem. Denk dus dat mijn HD gewoon langzaam af aan het sterven is :S :(. Let dus op dat dit bij jou niet het geval is!!

Dus zal ik op zoek moeten naar een nieuwe HD, maar weet nog niet welke. (maxtor of WD, en de grootte.. tussen 200 en 320GB ofzo)
Pagina: 1