Router vertraagt internet sinds snelheid verhoging

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 07:51
Ok dit is de eerste keer dat ik er niet meer uit kom ook niet met de helpdesk van upc dus vandaar dat ik het hier probeer.

Het probleem: Sinds 2 weken hebben we Chello extreme met voip. In principe was alles vlekkeloos verlopen. Echter nu hebben we in 1 keer het probleem sinds afgelopen vrijdag dat internet zo traag gaat als het maar kan gaan en de verbindingen vallen uit om de zoveel minuten.

Geprobeerd:
Het modem van chello rechtstreeks op een computer aangesloten en dan werkt het prima naar behoren ik zit dan rond de 15Mbit als ik iets download. Na deze constatering heb ik de firmware geupdate van de router, factory settings terug gezet, met hulp van upc medewerker macadres opnieuw laten registreren en toen macadres gecloned van de hoofd pc in de router maar het mag allemaal niet baten.

Maar zodra ik dan de router er weer tussenuit haal werkt het prima maar stop ik de router ertussen dan is de snelheid weer extreem traag en duurt pagina's laden enkele minuten terwijl het gewoon gewerkt heeft.

Het is een Linksys router en er is verder helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets veranderd aan ons netwerk topografie en in 1 keer houdt het op met werken (dat wil dus zeggen extreemtraag internet) Terwijl het het interne netwerk verkeer nog prima loopt (getest door grote bestanden te verplaatsen van rond de 1 gigabyte van de ene naar de andere computer). :?

Als iemand suggesties heeft dan verneem ik die zeer graag.

BVD.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb je je modem al volledig gereset (spanning der tijdje af)?

bij mij was dat ook nodig (@homeBB) na het plaatsen van een router

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kaasje123
Ja dat heb ik ook al geprobeerd. Sorry dat ik dat niet vermeld had. Ik snap er dan ook helemaal niks van. Kan de router 'stuk' zijn en dit soort kuren dan vertonen? Ik bedoel ik kan hier echt geen andere logische verklaring meer voor vinden.

• Kaasje123
Blijkbaar kan het dus en is de router 'stuk'. Nu ik een andere geprobeerd heb werkt het weer naar behoren. Toch uitermate vreemd dat een router dusdanig stuk kan gaan dat hij het internet verkeer niet meer snel doorstuurd maar het interne verkeer onderling wel....

Ik kan me niet aan de aandacht ontrekken dat dit uitermate vreemd is. Heeft iemand anders dit wel eens eerder meegemaakt?