Toon posts:

FTP met Speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nou al ongeveer een jaar bezig met zoeken hoe ik een FTP server moet opzetten met een speedtouch 546, Ik heb 2 computers en 1 daarvan wil ik dag en nacht aan laten staan.
Ik heb al geprobeerd via NAPT poorten "open" te zetten, maar als ik dan naar zo'n poort-test site ga zegt hij dat alle poorten "stealth" zijn.

Kan iemand mij helpen?:(

Mvg,
Spyhunter

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je al eens gekeken in Het Grote Poortmappingsverhaal?
Aldaar vind je talloze informatie aangaande het forwarden van poorten alsmede de handelingen die benodigd zijn bij het opzetten van een FTP-server.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alles geprobeerd.. ben nu zo`n beetje ten einde raad :|

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je klikt ook op "save all" als je de poorten open hebt gezet in je modem?
Wat geef je precies in bij de instellingen? Maak eens een screenshot of zo.

Je geeft op het moment echt veel te weinig info. Heb je achter je speedtouch nog een switch/router zitten? Heb je de nieuwste firmware op je speedtouch geinstalleerd? Een of andere firewall geinstalleerd (standaard ding van Windows kan al genoeg zijn) die je niet uitgeschakeld hebt? Al eens je pc ingesteld als "virtual server" (ik weet de exacte benaming van de ST546 ervoor niet, maar het wil dus zeggen dat alle poorten naar die pc open staan)?

Aangezien je alles geprobeerd hebt, heb je dus ook in de FAQ die r00n noemt deze site nagekeken? En de directe link naar jouw modem, klik.

[ Voor 21% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-11-2006 17:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Ik ben met mijn 716 ook lang bezig geweest om poorten open te krijgen. Maar ben er nu achter, nadat ik de poort heb toegewezen aan een PC en save heb gedaan moet ik het modem een keer uit en weer aanzetten voordat de poorten ook echt open staan. Vreemd maar het werkt hier

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dat van "portforward" al eens geprobeerd.

Al eens je pc ingesteld als "virtual server" (ik weet de exacte benaming van de ST546 ervoor niet, maar het wil dus zeggen dat alle poorten naar die pc open staan)?

Ik kan niks vinden van "viritual server / DMZ". Ik heb er geen router meer achter staan, hij gaat rechstreeks naar de 2 computers, het ziet er als volgt uit: er komt zon dsl kabel uit de splitter, die doe ik in mijn modem/routertje, dan heb ik 2 UTP kabels naar mijn pc's. En hier heb ik een screenshot van mijn "NAPT" instellingen:

http://img508.imageshack.us/img508/9955/st546id4.jpg

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euhm.. Je forward poort 21 naar je modem.. Dat gaat niet echt werken dan he.
Bij inside address moet je het ip-adres invullen wat je PC (en dus je FTP-server) krijgt (zoals je bij regels 1,2,3,5,6 hebt gedaan), niet dat van je modem (10.0.0.138).
Ook zul je in je FTP-server-programma dan moeten instellen dat ie poort 21 gebruikt (persoonlijk zou ik een andere poort kiezen, mocht je een andere poort gaan kiezen moet je in je modem bij inside port dan de poort invullen die je in je FTP-server hebt ingesteld).

Die "virtual server" wat ik bedoelde heet dus "default server" (deze is ook te zien op je screenshot).

[edit]
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#natmng
ADSL NAT Manager is een handig programmaatje om poorten open te zetten als je niet 100% weet hoe het precies in zijn werk gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-11-2006 20:52 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb ook een speedtouch en ik kreeg ook voor ongeveer een jaar mijn FTP niet aan de praat. Ik had ook alles geprobeerd en was wanhopig. Toch maar een topicje op GoT gestart, en daarmee is het dan eindelijk gelukt. Misschien haal je nog wat nuttige informatie uit het topic:

FTP server met bulletproof ftp

Succes!
Pagina: 1