Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia N 73 en daar komt een 2 Gb mini SD kaart in die ik wil gebruiken voor
fotos, applicaties, naviatie en muziek

het belangrijkste vind ik de GPS muis want daar zit nogal wat verschil in. als het gaat om het max. aantal sattelieten die hij bij kan houden. reactie snelheid, opstartsnelheid, batterijduur, formaat. ontvangst. enz enz

hier graag de zin en onzin van GPS muizen want volgens mij zijn er maar 24 sattelieten om de aarde die voor GPS zijn daarvan zal je er max 12 kunnen zien daar de rest aan de andere kant van de aarde zit toch? wat is dan het nut van een GPS muis die er 32 kan bijhouden :?

welke GPS muizen zijn het snelst, het zuinigst en het nouwkeurigst enz enz???

aanvulling:
ik lees veel over de sirf III ben ik nog eens wat uitgebreider gaan zoeken en kwam uit op:
http://www.gps-garmin.nl/sirf_iii.html

het lijkt mij wel een goeie zet om er een te nemen met de bovengenoemde chip al ben ik vrij benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:30 ]

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-10 19:31
Een GPS ontvanger met Sirf III chip is een zeer verstandige keuze. Er zijn veel bluetooth gps ontvangers te vinden met deze chip, zoeks eens op google en kijk welke er kwalitatief goed uitzien. M.a.w. sommige ontvangers zien er te goedkoop en 'plastic' eruit.

Het is inderdaad zo dat Sirf III niet maximaal benut kan worden voor de satelliet capaciteit, deze 'feature' is er ivm met Galileo (Europees GPS). Ik ben in het bezit van een Holux GPSlim 236 (met Sirf III), het ontvangst en fix tijden zijn uitstekend. De Garmin Etrex die ik hiervoor heb gebruikt kan niet tippen aan deze twee aspecten.

Wat betreft prijs is er een flink voordeel te halen op Ebay, zoek goed en wees geduldig. De Holux GPSlim 236 is makkelijk voor EUR 50 a 60 te krijgen, ipv > EUR 100 in Nederland.

[ Voor 31% gewijzigd door kacee op 06-11-2006 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx heb er inmiddels 1 besteld en wel de Adapt AD-750 Bluetooth GPS-ontvanger ziet er ok uit en heeft de genoemde chip. kosten vallen mee 81 euro verder is hij gewoon compleet met lader voor thuis en in de auto 10 uur navigeren zonder te hoeven laden is voldoende :)