Toon posts:

Casema kabel en Windows XP SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hardware.
Paradigit Pentium III computer, bouwjaar 2002, met Windows XP Home Edition.
Panda Titanium Antivirus, ingebakken in recovery schijf. Panda heeft geen firewall.
3Com netwerkkaart.
Casema Midi abonnement met Motorola kabelmodem SB5101 Surfboard (nieuw abo).

Het probleem
Windows opnieuw geïnstalleerd d.m.v. recovery schijven, inclusief formatteren. Geen enkel ander programma ernaast geïnstalleerd.
Modem correct aangesloten en verbonden via 15 meter UTP kabel met netwerkkaart. Modem geactiveerd met als gevolg een prima internetverbinding. Het gaat hier dus om een allereerste kabelverbinding.

Daarna SP2 vanaf originele Microsoft cd geïnstalleerd, gevolgd door 52 automatische updates van Microsoft. De ‘ landing’ van de 52 updates vergt rond de 30 minuten. Vanaf dit moment is de verbinding brak. Soms valt deze zelfs uit, ik kan dan URL’s niet of slechts na heel wachten bereiken. Herstarten helpt soms. Het lijkt erop dat SP2 de boosdoener is. Ik wil echter niet werken zonder SP2 e.v.

Volgens Helpdesk Casema (meerdere malen geraadpleegd, omdat ik het proces meer dan eens heb uitgevoerd) gaat het hier om een hardwareprobleem.

Ik heb ook aan een te strak geknepen firewall gedacht. Panda getracht te deïnstalleren. Is maar gedeeltelijk gelukt (corrupte uninstall?). Bracht overigens geen verbetering. Firewall van Windows uitgezet. Ook hierna geen verbetering.

Wie kan me hierbij verder helpen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wat voor foutmeldingen in de event log van Windows?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 21:14
Installeer alles nog een keer vanaf nul, en check bij iedere stap of het nog werkt. Wel de meest tijdrovende procedure, maar je komt er geheid achter wat er aan de hand is :)

No production networks were harmed during this posting

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
geen event 4226 in je logs :?

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet de instellingen van je netwerkkaart > configure > advanced > link speed/duplex eens op "10 Mbit half duplex" ? Anders zou ik Casema ook eens even bellen om te zien hoe je signaal werkelijk is. Als je modem een dag of wat aan staat kunnen ze ook de history zien :)
Verder: is het modem op de hoofdaansluiting aangesloten?
Je kan in de properties van de netwerkkaart ook alles behalve TCPIP uitzetten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

maak met nLite ( www.nliteos.com ) en RianVM's update pack (zie meuktracker) is een volledig gepatchte cd, waardoor je alle installatiebestanden ook kwijt bent. :) Dat werkt ook sneller, en heel waarschijnlijk ook beter i.c.m. internet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:37:
Zet de instellingen van je netwerkkaart > configure > advanced > link speed/duplex eens op "10 Mbit half duplex" ? Anders zou ik Casema ook eens even bellen om te zien hoe je signaal werkelijk is. Als je modem een dag of wat aan staat kunnen ze ook de history zien :)
Verder: is het modem op de hoofdaansluiting aangesloten?
Je kan in de properties van de netwerkkaart ook alles behalve TCPIP uitzetten :)
Casema kan zien hoe het met je lijn e.d. staat, volgens hun is alles goed.

Welnu, wat erg lastig is, is dat de computer waar het over gaat niet bij mij thuis staat en dat ik daar op locatie dus geen internet heb. Als ik iets wil weten of uitzoeken moet ik het bij mij thuis opzoeken/vragen, goed onthouden en daar dan uitproberen :P Hierom weet ik (voorlopig) ook nog niks over eventlogs ed :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
spk2go schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:56:
maak met nLite ( www.nliteos.com ) en RianVM's update pack (zie meuktracker) is een volledig gepatchte cd, waardoor je alle installatiebestanden ook kwijt bent. :) Dat werkt ook sneller, en heel waarschijnlijk ook beter i.c.m. internet.
Sorry maar het nut van deze tip in deze setting ontgaat me geheel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aan: c70070540
M.b.t. de Windows Event Logs
Log Toepassingen: 2 waarschuwingen, te weten een gebeurtenis 1517 (bron userenv) en een gebeurtenis 63 (bron Winmgmt).

Log Beveiliging: 376 gebeurtenissen. In alle regels is 'Security' de bron. Gebruiker wisselt tussen Netwerkservice, Systeem, Lokale Service, Anonieme Log On en Michel (gebruiker van de computer).

Log Systeem: 336 gebeurtenissen. Hiervan zijn 11 waarschuwingen met event-code 4226 en 1 foutmelding (bron BITS, gebeurtenis 16391, gebruiker n.v.t.). Alle waarschuwingen noemen TCPIP als bron en gebruiker is n.v.t.. Waarschuwingen worden aangemaakt bij het starten van de computer (blijkt uit de tijdregistratie).

Aan: paella
Ik heb de computer al 3x van een schone Windows voorzien (met formattering). Voordat ik SP2 erop zet, is er geen probleem met het Internet. Daarna dus wel. Het Internet doet het wel, maar tergend langzaam. Steeds smallere trechter?

Aan: Zwelgje
Ja, er zitten elf 4226 meldingen in de Systeem Event Logs. Zie mijn antwoord aan c70070540 (hierboven).

Aan: sanfranjake
Suggesties m.b.t. instellingen netwerkkaart zal ik z.s.m. proberen. Helpdesk Casema ziet geen problemen in het signaal.

Aan: spk2go
Helaas moet ik me aansluiten bij de reactie van sanfranjake. Ik snap je suggestie niet. Mogelijk ligt dat aan mij. Kun je misschien uitleggen wat het voordeel is van de omschreven exercitie ten opzichte van het door mij gevolgde proces?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien wordt je netwerkkaart driver wel ge-update in SP2. En krijg je daarom problemen na installatie hiervan. Probeer eens een oduere driver te downloaden voor je SP2 installeerd, dan SP installeren, en dan de netwerkkaart weer uitrusten met de oudere driver.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
4226 is een teken dat er teveel halfopen connecties naar buiten gaan

a) peer2peer progjes doen dat (torrents etc, maar aangezien de pc kaal is heb je dat er nog niet op staan
b) virussen, spyware doe graag 'naar buiten willen' doen dat ook

meest waarschijnlijk ben je al gehackt voordat je sp2 goed en wel hebt kunnen installeren. in het vervolg eerst de firewall aan en dan updaten/het internet op

4226 meldingen krijg je niet zomaar

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Aan: Zwelgje
Pas enkele dagen geleden gelegenheid gehad de machine opnieuw van scratch af in te richten in de volgorde die je had geadviseerd. En met succes. Of de machine werkelijk door virussen geënterd was, kom ik waarschijnlijk nooit te weten, maar ik ben zeer tevreden. Dank je wel.
Pagina: 1