Toon posts:

PC crasht bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn grafische kaart stuk was heb ik een nieuwe moeten kopen. (Ik had plots vanaf het opstarten slecht beeld). Ik heb dan een nieuwe gekocht Geforce 7800GS AGP samen met een Antec voeding van 430 Watt want zo een kaart vraagt wat vermogen. De installatie verliep goed en alles in Windows werkt prima. Enkel bij het spelen van games crasht mijn PC.

Alle games starten normaal op en kan gewoon spelen na zo een 5 tal minuten loopt mijn pc plots vast en krijg ik een zwart scherm (geen signaal meer) en met zoemend geluid. Ik heb al van alles geprobeerd. De nieuwste nvidia drivers, de laatste patches van de games, de clockfrequentie van de kaart verlaagt, nieuwe AGP driver, ...

Weet iemand hier raad mee ?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:16:
Omdat mijn grafische kaart stuk was heb ik een nieuwe moeten kopen. (Ik had plots vanaf het opstarten slecht beeld). Ik heb dan een nieuwe gekocht Geforce 7800GS AGP samen met een Antec voeding van 430 Watt want zo een kaart vraagt wat vermogen. De installatie verliep goed en alles in Windows werkt prima. Enkel bij het spelen van games crasht mijn PC.

Alle games starten normaal op en kan gewoon spelen na zo een 5 tal minuten loopt mijn pc plots vast en krijg ik een zwart scherm (geen signaal meer) en met zoemend geluid. Ik heb al van alles geprobeerd. De nieuwste nvidia drivers, de laatste patches van de games, de clockfrequentie van de kaart verlaagt, nieuwe AGP driver, ...

Weet iemand hier raad mee ?
Heb je al je geheugen nagekeken met Memtest en je videokaart getest met 3DMark en heb je ook een BSOD?

Oh BTW, we willen ook voltages en temps zien tijdens stressing.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamo op 05-11-2006 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
neen, heb ik nog niet gedaan. Zal eens 3Dmark proberen en memtest. Wat is een BSOD ?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:33:
neen, heb ik nog niet gedaan. Zal eens 3Dmark proberen en memtest. Wat is een BSOD ?
Blue Screen Of Death. Een blauw scherm met een foutmelding vlak voor hij afsluit/doodgaat :)

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

Pyrus

Hardknock life

Blue Screen Of Death, zo'n mooi sterf ding van Windows alstie weer eens iets niet snapt.

LinkedIn

Verwijderd

Heb je de oude videokaart drivers verwijderd ? deze kunnen ook nog wel eens voor overlast zorgen.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik gedaan en heb dan ook gebruik gemaakt van Driver Cleaner Pro
Neen, ik krijg geen BSOD enkel een zwart scherm dat geen signaal meer krijgt en een pc die hangt. Ik heb een memtest gedaan, heeft 0 errors gevonden. Ik weet het niet meer.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De temps moet je nog checken.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:01:
Ja, dat heb ik gedaan en heb dan ook gebruik gemaakt van Driver Cleaner Pro
Neen, ik krijg geen BSOD enkel een zwart scherm dat geen signaal meer krijgt en een pc die hangt. Ik heb een memtest gedaan, heeft 0 errors gevonden. Ik weet het niet meer.
hoe lang heb je die test gedaan? meestal meot ej die een paar UUR draaien dus niet w8en totdat ie 1x klaar is...

gewoon nachtje laten draaien....

(alleen indien je die niet gedaan hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je bij je nvidia driver de temp kan controleren en daar is niet mis mee denk ik. temp. vertragingsdrempel kern: 115°C en GPU-Kern: 52°C Denk ik. Heb de test 1h laten lopen tot hij al aan 400% zat. Zal hem morgen volledig laten lopen
Pagina: 1