[PHP/MySQL/Javascript] Record verwijderen zonder refresh

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een idee, ik weet dat het kan, maar hoe :)

Ik heb een pagina waar allemaal records op staan die in mijn database zitten en welke je kan verwijderen door op een link te klikken die er achter staat. Normaal doe ik dat gewoon met POST oid zodat je de pagina submit en de aangevinkte records verwijdert worden.

Hoe doe je zoiets zonder dat je de pagina submit? Mensen die met Wordpress werken (recente versie) herkennen dit misschien, daar gebeurt het zelfs met een leuk effectje.

Ik heb alleen geen idee hoe je dit doet.... :S Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heel simpel. Je behoudt het linkje, alleen doe je geen post, maar een normale page open in een ander browser window. Dit kan je verborgen openen met javascript, alleen moet de gebruiker wel popups toestaan. De tweede pagina die open staat verwerkt je commando en werkt de database bij.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Hmm dat klinkt interresant inderdaad. Alleen dat popups toestaan kan natuurlijk probs geven, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 21:30

Pyrus

Hardknock life

Of iets viezere oplossing er van maken: op je site een iframe plaatsen dat niet zichtbaar is en daar je weghaal pagina in laten laden.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Dan zie je iig geen venster in de startbalk verschijnen, dat zou ook nog kunnen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het mooiste antwoord staat al in de tweede post. Als je je verdiept in Ajax zal je zien dat dit de mooiste oplossing is, inclusief het leuke effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wim-Bart schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:17:
Heel simpel. Je behoudt het linkje, alleen doe je geen post, maar een normale page open in een ander browser window. Dit kan je verborgen openen met javascript, alleen moet de gebruiker wel popups toestaan. De tweede pagina die open staat verwerkt je commando en werkt de database bij.
Dit impliceert dus het gebruik van een GET-method voor data-manipulatie. Very Bad Practice.
2 mogelijkheden: een AJAX-request doen (XMLHttpRequest ondersteund gewoon POST-requests) of je formulier submitten naar een hidden (i)frame. Gebruik iig POST voor dergelijke acties.

Intentionally left blank

Pagina: 1