Toon posts:

[CSS] Zoom mogelijkheid uitschakelen in IE7 op elementen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet iemand of het mogelijk is om te voorkomen dat er op een web pagina ingezoomd kan worden met behulp van css?

Ik vind het heel handig om gewone pagina's mee te lezen, echter voor online applicatie's is het minder prettig, bijvoorbeeld bij het weergeven van een contextmenu laat ik bijvoorbeeld een div zien met een x en y, die vastgesteld worden aan de hand van clientX en clientY, het is simpelweg onmogelijk om de juiste x, y of enige andere waarde te verkrijgen als er bijvoorbeeld op 250% word gezoemd.

Het is namelijk niet te achterhalen op hoeveel procent er is ingezoemd doormiddel van bijvoorbeeld JScript, en dit zal ook geen juiste oplossing zijn. Dus als ik kan voorkomen dat bepaalde elementen worden gezoemd, werkt alles gewoon per pixel.

Met vriendelijke groet, Ryan

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Voor zover ik weet is het niet mogelijk. Had gedacht slim te zijn, maar onderstaande code werkt niet: hoe ver je ook 'inzoemt', hij blijft 100% aangeven (voor de scherpslijpers onder u: de code werkt dus wel, maar geeft niet het gewenste resultaat :))

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1250">
  <meta name="generator" content="PSPad editor, www.pspad.com">
  <title></title>
  </head>
  <body style="zoom: 100%">
  <button onclick="alert(body.style.zoom)" type="button">Test</button>  <!-- werkt (helaas) niet -->
  </body>
</html>

Kun je niet gewoon een boodschap op je site neerzetten: "gelieve niet in- of uit te zoemen?" ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rekcor op 05-11-2006 21:43 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even aan lopen pielen. Blijkbaar schalen offsetHeight en scrollHeight in IE7 niet mee met de zoom, die behouden gewoon dezelfde grootte. offsetTop schaalt wél mee met de zoom.

Op basis daarvan heb ik dit gemaakt: http://zopp.nl/dump/100.htm

Dat script kan je ook zo aanpassen dat alleen bepaalde elementen hun zoom van 100% behouden.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Persoonlijk vind ik het niet netjes om met je internetpagina functies van de browser uit te schakelen. Zeker niet de zoom-tool: juist de mensen die hem gebruiken (en dus nodig hebben) laat je dan in de kou staan.

Kun je je probleem niet oplossen door met percentages te werken?