Stille en Kleine PC, 4 opties wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Mijn vader wil graag een nieuwe pc aangezien de PC die hij nu heeft wat traag is maar deze PC moet stil zijn en niet te groot van formaat zijn.

Wat moet de PC kunnen:
Photoshop CS2
Office 2003

Photoshop moet fatsoenlijk mee te werken zijn en goed kunnen renderen van afbeeldingen, effecten.
En een geheugen kaart lezer intern is een must zowel Compact Flash, als SM, SD.
DVD-Brander of iets dergelijks is niet van belang aangezien we deze nog hebben.
Prijs is maximaal 1000 euro.

De Opties:

HP Pavilion Slimline s7600 pc serie

HP Pavilion Slimline s7620
AMD Athlon 64 3500+
1GB Geheugen
NVIDIA GeForce 6150LE Chipset
Interne VGA kaart Geforce 6150LE 256MB Shared MEM
Hardeschijf 200GB SATA
9-in-1 geheugenkaartlezer
Prijs 599,-

HP Pavilion Slimline s7630
Intel Core Duo T2050
1GB Geheugen
Intel 945GT express chipset
NVIDIA® GeForce™ 7500 LE TurboCache met PureVideo-technologie
Hardeschijf 250 SATA 3-G
9-in-1 geheugenkaartlezer
Prijs 699,-

Dell Dimension C521
AMD Athlon 3800+
1GB Dual Channel 533MHz DDR2 (2x512)
Ati Radeon X1300 Pro PCI-E
Hardeschijf 160 GB SATA met 8 MB DataBurst™-geheugen
13-in-1 geheugenkaartlezer
Prijs 760,-

Zelf Bouw PC'tje Asus Barebone (Alternate)
Barebone Asus Pundit1-AH2
AMD Athlon 64 3800+
1GB DDR2 -533 Geheugen Dual Chanel (2x512)
NVIDIA GeForce 6100 (128MB Shared)
Hardeschijf 200GB Samsung Spinpoint SATA-300
6-in-1 geheugenkaartlezer
Prijs 466,-

Graag wil ik weten van mensen of ze ervaring hebben met 1 van deze Systemen of
onderedelen (Hoe stil ze zijn of snel).
Hoe belangrijk is de videokaart voor renderen met Photoshop?
En ik kan eigenlijk geen reviews vinden van de Barebone van ASUS hoop dat iemand hier meer over kan vertellen met name hoe stil deze kast is!

Alvast bedankt!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben op het werk ook allemaal van dat soort kleine HP pc'tjes. Zijn wel redelijk stil, maar als je de processor even zwaar belast dan gaat de fan enorm loeien. Zou ik wel even rekening mee houden. Al zullen al die kleinere PC's wel zulk soort dingen vertonen, omdat de warmte toch ergens heen moet.

Verder heb ik niet echt een advies voor een specifieke PC. Ik zou zelf denk ik gewoon voor zelfbouw gaan, dan weet je tenminste wat je in huis haalt.

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 05-11-2006 14:22 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik zou voor zelfbouw gaan, sowieso omdat je dan weet wat je erin hebt zitten. Dan is het makkelijk te demonteren en te vervangen. En bij een merkcomputer kom je altijd van die vervelende dingen tegen als je bijvoorbeeld wilt upgraden.

Ik vind de pundit sowieso het mooiste kleine behuizinkje dat er is, maar dat is maar een mening. Een ander kan hem weer helemaal niet mooi vinden. De stilte van de kast weet ik niks over. sorry.

De videokaart heb je voor photoshop niet nodig bij renderen. Volgens mij alleen bij videobewerken (en dan heb je nog een nvidia quadro of iets dergelijks nodig vaak).

Laatste argument: een tweaker moet eigenlijk gewoon voor zelfbouw gaan!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
die zelfbouw met een core2duo :)

Voor de rest zijn alle pc's wel in staat om te doen wat jij wilt.
Office 2003 is al helemaal geen probleem: Volgens mij draait dat zelfs op mijn P3-pc

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb vorige week een Aopen H420B kastje gekocht, met een 6300 erin met boxed koeler, en ik moet zeggen, het is echt _rap_ en ook nog eens goed stil. Totale bedrag wat ik kwijt was, was een kleine €450 :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je zou kunnen kijken naar een Aopen H360 kast met een Athlon64 er in en een MicroATX mobo.

Ik heb niet zo lang terug een systeem gemaakt op basis van die kast.
Athlon64 X2 3800+ EE erin, 1GB geheugen (2x512, DC), 2x160GB HDD, Asus M2N series AM2 plank, Ati Radeon X1600Pro HDMI van Sapphire er in, en dan nog the usual stuff (excl floppy).
Was voor 750 euro klaar met die machine.
Klein stukkie rapper dan wat jij aangeeft, en volgens mij heeft Photoshop wel baat bij Dualcore CPU's.

Videokaart is onbelangrijk eigenlijk, zolang het maar je scherm kan aansturen op de goede resoluties en kleurdieptes. (je zou in princiepe af kunnen met een S3 Trio64 kaartje van 10 jaar geleden)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Heel erg bedankt voor de reacties we gaan nu toch voor het zelf bauw systeem die ook persoonlijk favoriet is (van mij mijn vader heeft normaal liever hp maar vanwege het geluid daat deze zou produceren nu niet).

Deze mag eventueel gesloten worden.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Om geluidsproductie tegen te gaan kun je een spinpoint nemen als HD en een passief gekoelde videokaart en voeding. Enigste dat nog geluid maakt dan is je cpu, maar daar kan je een zalman opzetten:).

http://specs.tweak.to/16567

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
ik zou voor een zelfbouw pc gaan, neem een core 2 duo beste prijs kwaliteit, en weinig verbruik dus koel dus stiller te koelen. Je kan een passief gekoelde videokaart nemen. samsung spinpoint hdd's zijn over het algemeen wel stil. (meeste is hierboven al gezegt).

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
skelleniels schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:06:
Om geluidsproductie tegen te gaan kun je een spinpoint nemen als HD en een passief gekoelde videokaart en voeding. Enigste dat nog geluid maakt dan is je cpu, maar daar kan je een zalman opzetten:).
Correctie CPU scythe Ninja in combinatie met langzaamdraaiende casefans van ongeveer 600rpm (in en outtake), liefst zo groot mogelijk (120 mm). En als je geen dualprime draait kunnen die fans ook wel uit. (Wat cpu cooling betreft, mischien niet voor mobo en mosfet koeling)

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 14:54
Ik weet niet in hoeverre deze post nog relevant is maar ik draag toch maar even een klein steentje bij aan deze discussie:
Palomar schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:20:
Wij hebben op het werk ook allemaal van dat soort kleine HP pc'tjes. Zijn wel redelijk stil, maar als je de processor even zwaar belast dan gaat de fan enorm loeien. Zou ik wel even rekening mee houden. Al zullen al die kleinere PC's wel zulk soort dingen vertonen, omdat de warmte toch ergens heen moet.
Dit kan ik beamen.
Ik heb de HP Pavilion S7620 gekocht. Mijn computer wordt gebruikt voor Office/internet/MP3/DVD (en dus geen games) en is daar perfect geschikt voor. Hierbij wordt er nauwelijks lawaai geproduceerd. Als ik mijn Folding@Home client aanzet is de processor continue 100% bezig en gaat de fan draaien, deze is duidelijk te horen maar ik vind het niet storend. Het enige storende vind ik het geluid van de DVD-writer, harde brom en veel trillingen als er een CD/DVD in zit.
Pagina: 1