Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Eenvoudigere beoordelingscriteria voor Productsurvey!

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK goed idee en geeft veel inhoud en toegevoegde waarde van vooral de uitgebreide survey's.
Is dit al gestart? Zie het zelf nog niet staan of de gebruikers houden zich zelf aan dit lijstje?

Maar:
Is een simpele kort survey met maar een paar hoofdpunten niet eenvoudiger ( ipv of juist ernaast met indien er een uitgebreide versie is knopje lees meer)
Dus ook in de voorgestelde start schema's dit zo kort mogelijk houden!
Want lees je verder gaat men al weer naar de uitgebreide versies, waar veel toch een persoonlijke indruk van de gebruikers is en ook veel afhangt van de verder gebruikte hard en software zo ook instellingen en de bediening.
Er zijn op PC gebied nu eenmaal tig verschillende configuraties mogelijk zelfs indien gelijk door instellingen van soft en/of hardware totaal anders.
Waardoor bijv speakers en headsets per systeem een totaal ander beeld kunnen geven.

Dit juist om de instapdrempel een survey te schrijven lager te maken en zo meer survey's te krijgen.
Die kort krachtig volgens een soort kort stappenplan dient te zijn.
Ook is dit overzichtelijker ( zoals al aangegeven door de topic starters) als men enige gelijke produkten wil vergelijken t.o.v. de vrije plus en mins.

Waar de inhoud vooral gericht zal kunnen/moeten zijn of het product voldoet aan de info die de fabrikant daarover geeft. ( of de indruk die men hierover wekt)
Dus wel of niet voor die toepassing bruikbaar en werkbaar enz.

Vooral dan komen mogelijke afwijkingen (tussen verwachting en werkelijkheid plus kwaliteit) sneller aan het licht hier is ieder bij gebaat zowel de gebruikers als ook de shops.

Eventueel die korte beoordeling op vaste punten een soort poll meegeven om te checken of deze ervaringen ook bij meerdere gebruikers het geval zijn? ( nu alleen Betrouwbaarheids-enquete invullen deze dan uitbreiden!?)

Zo hoeft men ook voor korte reacties dan maar simpel de basis poll in te vullen wat het geheel overzichtelijker kan houden.

Zomaar een idee, de uitgebreide ja natuurlijk, maar is niet overzichtelijk om een vergelijk met andere produkten te kunnen maken. ( weet dat delen al aan bod geweest zijn, maar zie nog geen werkelijke toepassing?)

Het is immers geen eerlijke consumenten test van al die gelijkende produkten in 1 gelijke configuratie en omgeving
Wat deels wel te benaderen valt als men de basis survey beperkt kan houden, en zo de lezers deze eenvoudig naast elkaar kunnen leggen.
:)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Tweakers.net wil duidelijk onderbouwde Product Surveys, zodat de lezer kan opmaken uit de tekst wat de schrijver wel of niet goed aan het product vind. Korte, niet goed onderbouwde, Product Surveys hebben dan ook geen nut, aangezien de lezer dan niet goed kan achterhalen waarom de schrijver het product afraadt of aanbeveelt.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 12:43

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:20:

( ipv of juist ernaast met indien er een uitgebreide versie is knopje lees meer)
Deze functie is er toch al?
Dit juist om de instapdrempel een survey te schrijven lager te maken en zo meer survey's te krijgen.
Die kort krachtig volgens een soort kort stappenplan dient te zijn.
Ook is dit overzichtelijker ( zoals al aangegeven door de topic starters) als men enige gelijke produkten wil vergelijken t.o.v. de vrije plus en mins.
Ik ben het hier niet met je eens. Ik vind juist dat goed onderbouwde survey's veel beter zijn dan die korte opmerkingen.

Als je bijv. dit vergelijkt met zoiets als dit:
Ja het is een leuk apparaat, en beter als mijn vorige en dat hij lekker klein is is mooi meegenomen...
Dan weet ik wel welke ik liever zie als ik info over iets zoek.
Ik denk dat juist als je de survey te "simpel" houdt, je een wildgroei van bovenstaande voorbeelden krijgt waar niemand op zit te wachten.

Ik zie een goed geschreven survey als een prestige project voor zowel de schrijver als de lezers. Het geeft me veel voldoening als ik mensen positief zie reageren op een survey en zeggen dat ze er iets aan hebben gehad. Dit zal denk ik niet snel gebeuren met "beknopte" survey's.
Eventueel die korte beoordeling op vaste punten een soort poll meegeven om te checken of deze ervaringen ook bij meerdere gebruikers het geval zijn? ( nu alleen Betrouwbaarheids-enquete invullen deze dan uitbreiden!?)
Dit is er toch ook al, en werkt mijns inziens gewoon goed.
Zo hoeft men ook voor korte reacties dan maar simpel de basis poll in te vullen wat het geheel overzichtelijker kan houden.
Zomaar een idee, de uitgebreide ja natuurlijk, maar is niet overzichtelijk om een vergelijk met andere produkten te kunnen maken. ( weet dat delen al aan bod geweest zijn, maar zie nog geen werkelijke toepassing?)

Het is immers geen eerlijke consumenten test van al die gelijkende produkten in 1 gelijke configuratie en omgeving
Wat deels wel te benaderen valt als men de basis survey beperkt kan houden, en zo de lezers deze eenvoudig naast elkaar kunnen leggen.
:)
Ik denk dat mensen juist bewust een keuze hebben gemaakt om een survey te bekijken. Als je iets wil kopen ga je eerst op zoek en uiteindelijk heb je een selectie gemaakt. Als jij aan de hand van die selectie in de survey, feedback en gefundeerde info kan vinden lijkt me dat juist beter/fijner als alleen maar de cijfertjes naast elkaar te leggen van verschillende dingen en plussen en minnen. Je bekijkt een survey omdat je interesse in dat product hebt. Voor een vergelijk tussen soortgelijke producten zijn genoeg websites die zich daarop beperken.

Maar ja, dat zijn mijn 2 cents...

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Die functie button is er al maar bedoel dus op een andere wijze.

Gezien je verdere comment vind jij juist niet of hebt mijn tekst niet begrepen.
(Is er geen eenduidigheid ( de schrijver en zijn/haar kwaliteit, de kennis van de schrijver, de config en instellingen van de schrijver, de omgevingsinvloeden aldaar enz) in de uitgebreide versie dus mogelijk een minder goed beeld inzake gelijkende produkten.)

Juist wel een simpel punten cijfers opsomming om even snel vergelijk te maken.
Dus niet tekst maar een tabel!!!
Anders heb je gelijk en krijg je veel gelijke simpele tekst.
Dus juist een overzicht om snel in te zien. ( en dit dan wel zo eenduidig mogelijk trachten te houden wat met een dergelijk systeem beter te benaderen valt)
En dan ja naturlijk een uitgebreide review waar men zoveel mogelijk info kan vinden voor het aanschaffen .

Maar eerst dat simpele overzicht zodat juist wel de cijfers snel naast elkaar gelegd kunnen worden.
Dit om een overzichtelijk vergelijk te krijgen die meer eenduidig is dan de complete teksten.
Zodat om wat voor reden dan ook de gebruiker ook eenvoudig in 1 oogopslag de gelijkwaardige alternatieven kan zien.
En al dan niet verder kan lezen in de uitgebreide tekst.

Die uitgebreide tekst is nml niet eenduidig en persoonlijk afhankelijk van wie de review maakt en dus ook van zijn haar configuratie en instellingen

En dit kan een vertekening geven, zoals bekend kan men door een mooi goed leesbaar verhaal aangetrokken worden. Terwijl een alternatief met een minder aantrekkelijk opgestelde tekst daar andere reviewer zo buitenspel kan komen te staan enz enz.

Dus heb niets tegen uitgebreide reviews maar ook de eenvoudige zouden er moeten zijn en juist zoveel mogelijk van de produkten, de eenvoudigheid hiervan laat ook mensen sneller een review invullen!!!!
Waardoor er dus door het aantal reviews ook een objectiever beeld gaat komen van die produkten.

Enne men is hier op tweakers en niet om andere sites erbij te pakken, maar tweakers zou prettig zijn als deze compleet genoeg was, omdat iets op andere sites aanwezig is mag men niet beweren dat dit hier overbodig is.
Als men alle info die er al is zou beperken tot alleen maar die ene website blijven er weinig websites over toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 15:02 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

offtopic:
Damn, ik heb nooit veel moeite gehad met begrijpend lezen maar ik heb helaas toch wel wat moeite met het interpreteren en lezen van jouw schrijfstijl. ( NOFI of course )

Dus als ik het goed begrijp wil je een product survey maken die alle soortgelijke producten vergelijkt met een simpele +/- structuur, en daaronder een user review gedeelte als men verder gaat.
Daar zijn toch al hordes websites voor die dit doen? Ik denk dat het best lastig zal zijn dit te implementeren want waar leg je dan de keuze? Prijs, type, kleur, smaak formaat?
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:53:
Die uitgebreide tekst is nml niet eenduidig en persoonlijk afhankelijk van wie de review maakt en dus ook van zijn haar configuratie en instellingen

En dit kan een vertekening geven, zoals bekend kan men door een mooi goed leesbaar verhaal aangetrokken worden. Terwijl een alternatief met een minder aantrekkelijk opgestelde tekst daar andere reviewer zo buitenspel kan komen te staan enz enz.
Maar hoe wil jij het voor elkaar krijgen dan om een onafhankelijke, niet persoonlijk gekleurde product review neer te zetten? Alleen maar door een tabelletje met + en - ? lijkt me sterk. de surveys moeten imo juist gekleurd zijn omdat zij dan de werkelijkheid laten zien. Alle positieve of negatieve zaken die een user ervaart zijn juist die zaken die een ander ook kan ervaren, of juist niet wil ervaren. Anders kan je net zo goed deze koppeling in pricewatch maken met de optie om alleen maar de specs te vergelijken.
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:53:
Enne men is hier op tweakers en niet om andere sites erbij te pakken, maar tweakers zou prettig zijn als deze compleet genoeg was, omdat iets op andere sites aanwezig is mag men niet beweren dat dit hier overbodig is.
Als men alle info die er al is zou beperken tot alleen maar die ene website blijven er weinig websites over toch?
Dus kunnen we alle content van Google, Tom's Hardware en Anandtech hier ook wel op zetten? De hierop aangeboden info is ook zeer relevant voor deze site dus laten we die database maar even hierheen kopiérenomdat dit GoT is.

Als we alle info zouden beperken tot 1 website krijg je ook maar 1 ding retour: Totale chaos. Alles zal totaal onoverzichtelijk worden en geen enkele fundering meer hebben omdat alle aangeboden info niet meer van verschillende bronnen afkomstig lijkt te zijn. Buiten dat het technisch gewoon niet haalbaar zal zijn lijkt me dit gewoon ongewenst. Krijg je een Startpagina.com waar je eerst 3 uur kan doorlinken om iets te vinden.

Nee ik denk dat je iets teveel wil. Juist het individuele aan de surveys geeft het geheel extra waarde omdta het gebeurt door niet 1 onafhankelijke bron, maar mischien wel 100. Wat is er nou mooier dan dat?

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:17:
offtopic:
Damn, ik heb nooit veel moeite gehad met begrijpend lezen maar ik heb helaas toch wel wat moeite met het interpreteren en lezen van jouw schrijfstijl. ( NOFI of course )

Dus als ik het goed begrijp wil je een product survey maken die alle soortgelijke producten vergelijkt met een simpele +/- structuur, en daaronder een user review gedeelte als men verder gaat.
Daar zijn toch al hordes websites voor die dit doen? Ik denk dat het best lastig zal zijn dit te implementeren want waar leg je dan de keuze? Prijs, type, kleur, smaak formaat?
Niet de tabel met de soortgelijke produkten gelijk in één maar juist wel een tabel/lijstje per produkt, dan is het aan de gebruiker zelf om deze al dan niet naast elkaar te leggen.
De keuze zal dit juist uniek kunnen maken nml, bijv de delen die al in user reviews veel naar voren koment op GoT eruit halen. Juist op de specs en de gewekte gebruiks gemak enz dit doen maar dan simpel is wel bruikbaar voor het doel ja of nee, voldoet ja of neen aan de specs ( dus juist geen specs vergelijken want die staan al bij het product zelf!), voldoet ja of neen aan de verwekte verwachting. ( en voor ieder die dit dan wil toelichten die kan dit doen, te lezen door de meer button)
Juist veel gaat in de praktijk fout doordat de verwachting van de koper anders was vooraf dan in praktijk blijkt, dit door marketing en /of verkeerde uitleg specs enz. of gebruikte combinaties.
Maar hoe wil jij het voor elkaar krijgen dan om een onafhankelijke, niet persoonlijk gekleurde product review neer te zetten? Alleen maar door een tabelletje met + en - ? lijkt me sterk. de surveys moeten imo juist gekleurd zijn omdat zij dan de werkelijkheid laten zien. Alle positieve of negatieve zaken die een user ervaart zijn juist die zaken die een ander ook kan ervaren, of juist niet wil ervaren. Anders kan je net zo goed deze koppeling in pricewatch maken met de optie om alleen maar de specs te vergelijken.
Die ervaringen zijn ook belangrijk en dus laten staan, wil juist meer ervaringen per produkt zien en dat krijg je volgens mij alleen maar door naast de complete uitgebreide reviews de gebruikers met minder schrijfcapaciteit ook eens de kans te geven een simpel lijstje in te vullen!
En dus meer objectiviteit
Kijk zelf maar hoe je mijn tekst ervaart ;)
Dus kunnen we alle content van Google, Tom's Hardware en Anandtech hier ook wel op zetten? De hierop aangeboden info is ook zeer relevant voor deze site dus laten we die database maar even hierheen kopiérenomdat dit GoT is.

Als we alle info zouden beperken tot 1 website krijg je ook maar 1 ding retour: Totale chaos. Alles zal totaal onoverzichtelijk worden en geen enkele fundering meer hebben omdat alle aangeboden info niet meer van verschillende bronnen afkomstig lijkt te zijn. Buiten dat het technisch gewoon niet haalbaar zal zijn lijkt me dit gewoon ongewenst. Krijg je een Startpagina.com waar je eerst 3 uur kan doorlinken om iets te vinden.
Was als min of meer sarcastisch voorbeeld bedoeld dat niet alles omdat het er al is per definitie niet in GoT thuis kan horen.
En dat dus juist 1 website onzinnig zal zijn ;)
Nee ik denk dat je iets teveel wil. Juist het individuele aan de surveys geeft het geheel extra waarde omdta het gebeurt door niet 1 onafhankelijke bron, maar mischien wel 100. Wat is er nou mooier dan dat?
Juist die honderd per produkt is als je veel tekst moet lezen enz als dat al gehaald zal worden een betere optie om daar één lijstje voor 1e indruk te hebben.
Voordat je gericht gaat lezen als je dit al wilt.
Zo ook worden die honderd complete reviews vaak niet gehaald daar er veel herhaling in tekst zal zijn en men dit dus al niet meer wil plaatsen.
Juist die eigenlijk zelfde reacties zijn in een lijstje / tabel eenvoudiger te verwerken en maken alles objectiever, representatiever en minder fraude gevoelig.
Maar ook makkelijk om in 1 oogopslag te zien en dan pas ja natuurlijk moeten die ook blijven de uitgebreide review te lezen als men dit nodig acht.

Verwijderd

Topicstarter
Uh nog een opmerking.

Die "korte" invul survey's hoeven dan natuurlijk niet als apparte survey te staan in overzicht.

Maar terug laten komen in aantal survey's en result tabel .

Zo moet toch iets mogelijk zijn.
Nml des te meer personen een mening/ervaring hebben des te objectiever het resultaat is.

Niet ieder die geen cpl review wil schrijven is lui, maar beperkte capaciteit en of tijd kan ook een gegronde oorzaak zijn.

fraude gevoelig juist minder, als dezelfde criteria en controle plaats zal vinden op naam, ip enz zijn meer reacties juist objectiever.
En juist die cijfers geeft men weer bij eerste overzicht ook op tweakers in de "groene" balk.

De uitgebreide moeten wel blijven natuurlijk maar ook het simpele lijstje om een completer resultaat te krijgen?

Waar zijn anders al die enquetes op gebaseerd die er zijn in NL juist de vragen, wijze van vraagstelling en de keuze antwoorden zijn er om juist een gewogen objectief resultaat te verkrijgen!

• Longbeard

Longbeard

Het gevolg van een korte invul survey zal zijn dat we weliswaar meer surveys krijgen, echter zullen deze surveys minder goed onderbouwd zijn. Tweakers.net heeft liever minder, maar goed onderbouwde, surveys, dan veel 'even snel' ingevulde surveys, die niet goed zijn onderbouwd. Dat laatste is hetgeen gaat gebeuren wanneer je een snelle minder gecompliceerde, minder onderbouwde surveys toestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:19:
Het gevolg van een korte invul survey zal zijn dat we weliswaar meer surveys krijgen, echter zullen deze surveys minder goed onderbouwd zijn. Tweakers.net heeft liever minder, maar goed onderbouwde, surveys, dan veel 'even snel' ingevulde surveys, die niet goed zijn onderbouwd. Dat laatste is hetgeen gaat gebeuren wanneer je een snelle minder gecompliceerde, minder onderbouwde surveys toestaat.
Korte snel ingevuld wil niet zeggen dat ze onjuist zijn!!!

Het gaat er toch om of het product zijn werk goed doet, wat is het dan voor onzin om daarop geen algemeen oordeel. resultaat te krijgen van zoveel mogelijk users.
En voor de lezers die meer willen weten de uitgebreide review van de users die hiervoor tijd hebben maar ook de capaciteit om iets begrijpelijk in tekst neer te zetten.

Want er zijn veel meer users die dit minder goed kunnen en daar zitten de tweakers ook niet op te wachten!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:16:
[...]

Korte snel ingevuld wil niet zeggen dat ze onjuist zijn!!!

Het gaat er toch om of het product zijn werk goed doet, wat is het dan voor onzin om daarop geen algemeen oordeel. resultaat te krijgen van zoveel mogelijk users.
En voor de lezers die meer willen weten de uitgebreide review van de users die hiervoor tijd hebben maar ook de capaciteit om iets begrijpelijk in tekst neer te zetten.

Want er zijn veel meer users die dit minder goed kunnen en daar zitten de tweakers ook niet op te wachten!
Schreeuwen hoeft echt niet hoor!

Wat is er nou mis met het willen verkrijgen van mischien dan wat minder, maar wel goed onderbouwde en gefundeerde survey's ipv een hoop korte survey's die eigenlijk niks toevoegen. Dat soort survey's en zaken zijn op erg veel sites te vinden en zouden in mijn ogen afbraak doen aan het hoge nivo van GoT.

Ik ben het met Longbeard eens. Hou het nivo hoog dan heb je een uitdaging voor mensen die echt een survey willen schrijven waar iemand anders ook iets echt aan heeft. Wil je dat niet ga je toch lekker een surveytje schrijven bij Kieskeurig.nl.

• Longbeard

Longbeard

Ik zeg dan ook niet dat ze onjuist zijn. Echter zijn ze minder goed onderbouwd. Tweakers.net heeft echter liever goed onderbouwde surveys dan een minder goed onderbouwde survey.

In jouw voorstel kies je voor zoveel mogelijk surveys, dat is echter niet waar Tweakers.net voor kiest.

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:30:

Wat is er nou mis met het willen verkrijgen van mischien dan wat minder, maar wel goed onderbouwde en gefundeerde survey's ipv een hoop korte survey's die eigenlijk niks toevoegen. Dat soort survey's en zaken zijn op erg veel sites te vinden en zouden in mijn ogen afbraak doen aan het hoge nivo van GoT.

Ik ben het met Longbeard eens. Hou het nivo hoog dan heb je een uitdaging voor mensen die echt een survey willen schrijven waar iemand anders ook iets echt aan heeft. Wil je dat niet ga je toch lekker een surveytje schrijven bij Kieskeurig.nl.
Is niet als schreeuwen bedoeld.
Die surveys moeten indien ze kort zijn enz ook niet als zodanig leesbaar zijn maar alleen het resultaat van ingevuld tabelletje.
Dan is de overal kwaliteit mits de vraagstelling de keuzemogelijkheden enz goed zijn juist veel meer werkelijkheidsgetrouw dan met een paar hoge kwaliteits reviews van personen die dit goed kunnen en hiervoor de tijd hebben.
Juist die combinatie kan hier het verschil maken, dus beoordeling simpel met minder gewicht in het totaal resultaat en dus ook geen kort blabla verhaaltjes die je moet lezen, en de uitgebreide reviews die zwaarder wegen in overal result en plezierig zijn om te lezen als men dit wil.

Maak gewoon een goede combi van een soort eenvoudige maar representatieve poll met een uitgebreide review en je hebt de beste mogelijkheid die er is om het result zo waarheidsgetrouw zoals ervaren door de meeste users te krijgen.

Meer zegt hier indien goed opgezet en je de uitgebreide natuurlijk niet laat vallen wel degelijk beter.

En ook goed onderbouwde uitgebreide reviews kunnen er totaal naast zitten!
( was het maar dat men bijv oude software / drivers gebruikt enz)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 21:00 ]

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:57:
[...]

Is niet als schreeuwen bedoeld.
Die surveys moeten indien ze kort zijn enz ook niet als zodanig leesbaar zijn maar alleen het resultaat van ingevuld tabelletje.
Dan is de overal kwaliteit mits de vraagstelling de keuzemogelijkheden enz goed zijn juist veel meer werkelijkheidsgetrouw dan met een paar hoge kwaliteits reviews van personen die dit goed kunnen en hiervoor de tijd hebben.
Juist die combinatie kan hier het verschil maken, dus beoordeling simpel met minder gewicht in het totaal resultaat en dus ook geen kort blabla verhaaltjes die je moet lezen, en de uitgebreide reviews die zwaarder wegen in overal result en plezierig zijn om te lezen als men dit wil.

Maak gewoon een goede combi van een soort eenvoudige maar representatieve poll met een uitgebreide review en je hebt de beste mogelijkheid die er is om het result zo waarheidsgetrouw zoals ervaren door de meeste users te krijgen.

Meer zegt hier indien goed opgezet en je de uitgebreide natuurlijk niet laat vallen wel degelijk beter.

En ook goed onderbouwde uitgebreide reviews kunnen er totaal naast zitten!
( was het maar dat men bijv oude software / drivers gebruikt enz)
Jij kiest voor veel surveys, die minder goed zijn onderbouwd. Echter is dat niet de keuze van Tweakers.net geweest en zal dat ook nooit de keuze van Tweakers.net zijn. Wij hebben liever minder surveys, dan minder goed onderbouwde surveys.

Juist bij een goed onderbouwde survey kun je als lezer zien of oude software / drivers het probleem zijn. Hetgeen dan ook uit de reacties vaak is op te maken.

Verwijderd

Dit is feitelijk gewoon dezelfde discussie als er loopt over Shop Surveys. Hoe het nu gaat is ontstaan door middelen van tientallen zoniet honderden personen met ervaringen over gezamelijk duizenden surveys. De ervaring met Shop Surveys heeft dezelfde basis als het uitgangspunt voor product surveys.

Ik zou eigenlijk zeggen: maak een mooie pollmogelijkheid op je (winkel)site over zowel producten als ervaringen, en vertel over 5000 results eens hoe de betrouwbaarheid is van die resultaten (wat dus tevens vereist dat je een redelijke controle hebt over dubbele stemmers, fraudeurs, etcetera).

Verwijderd

Topicstarter
Jij kiest voor veel surveys, die minder goed zijn onderbouwd. Echter is dat niet de keuze van Tweakers.net geweest en zal dat ook nooit de keuze van Tweakers.net zijn. Wij hebben liever minder surveys, dan minder goed onderbouwde surveys.

Juist bij een goed onderbouwde survey kun je als lezer zien of oude software / drivers het probleem zijn. Hetgeen dan ook uit de reacties vaak is op te maken.
Ja ik kies indirect voor meer surveys waarbij het lijkt door invullen vragenlijstje alsof deze minder goed onderbouwd zijn.
Terwijl als dit vragenlijstje goed opgsteld is zo ook de keuze antwoorden en de beoordeling van deze het geheel zelf in totaal een betere onderbouwing zal hebben.
Dit gezien ervaringen statistici enz.
Waarbij overblijft dat de user graag ook het geheel wil kunnen lezen en volgens maar dat blijft juist door de combinatie van beiden gewoon bestaan.
Dus kan die user na eventuele aanschaf bijv in het vragenlijstje een simpel kruisje zetten bij was de uitgebreide review kloppend. ( ja nee bijna niet geheel enz)
Indien deze dan wil een veld voor extra comment, maar juist laagdrempelig zodat de overzichten gehaald betrouwbaarder zijn, en er toch ruimte is voor een uitgebreide tekst indien men dit op prijs stelt.
Ook is zo e.a. juist voor de crew te automatiseren, Nml usernaam ip en reacties en zijn door bepaalde keys te checken, uitzonderingen die veel afwijken of teveel of vaak reacties enz zetten een belletje aan het rinkelen enz
Blijven over de waarschuwingen van het systeem te checken en of minder of niet te laten meewegen in result en de moderatie van de uitgebreide reviews.

Ook hier wat wil de basis lezer nu als eerste weten en wat is belangrijkste zo ook wat wil men wanneer op welke wijze zal men het snelst of überhaupt zijn/haar ervaring kenbaar willen maken.
Dit is toch in hoofdzaak:
Voldoet het produkt aan de gestelde verwachting! ( in 1 oogopslag kunnen zien of dit zo is en dit ook van meerdere users de ervaring is , maar ook eenvoudig met maar een paar knop drukken ( natuurlijk de fake checks wel doen) dit aan kunnen geven in de productsurvey)
Dan is er een resultaat of aanvulling op al bestaande resultaat , wat naast de review kan bestaan of in een goede combinatie meerwaarde kan geven. ( zoveel tevreden of ontevreden in percentage of wat dan ook gebruikers zijn er enz)
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:41:
Dit is feitelijk gewoon dezelfde discussie als er loopt over Shop Surveys. Hoe het nu gaat is ontstaan door middelen van tientallen zoniet honderden personen met ervaringen over gezamelijk duizenden surveys. De ervaring met Shop Surveys heeft dezelfde basis als het uitgangspunt voor product surveys.

Ik zou eigenlijk zeggen: maak een mooie pollmogelijkheid op je (winkel)site over zowel producten als ervaringen, en vertel over 5000 results eens hoe de betrouwbaarheid is van die resultaten (wat dus tevens vereist dat je een redelijke controle hebt over dubbele stemmers, fraudeurs, etcetera).
Ok ok
Heb al daar geantwoord in dat topic met is ongeveer gelijk klopt..
En juist die tijd gaan wij niet stoppen om de klanten extra te "belasten".
((( wij hebben bijv zelf ook veel te weinig product reviews in de shop, dit komt ook door niet op de juiste wijze hiermee om te gaan, hier hebben we voor gekozen om de klanten niet "lastig" te vallen van plaatst aub ook een review. Dit doen we bij de klanten met wie we extra contact hebben af en toe wel omdat er dan iets bijzonders het geval was, extra tevreden of juist niet over en produkt en dus ruilen enz. dit om deze ervaring te delen)
Maar ook hier eigenlijk veel te weinig gedeelde ervaringen, ook afgezet tegen de mails van juist reacties op onze service.)))
Of topic deels maar als voorbeeld, dat het ook een keuze kan zijn "om niet echt een groter aantal cpl reviews te willen", daar dit een bepaalde hoeveelheid werk en inzet vergt, wat nu niet onze hoofdprioriteit heeft c.q. als een soort "lastigvallen" gezien kan worden door klanten.

Terwijl tweakers shopsurvey en productsurvey hier juist op gericht is tesamen met pricewatch.
De adverterende shops enz.
En dus een lage instapdrempel eigenlijk als men tenminste grotere aantallen wil bereiken dus belangrijk is. ( dus eenvoudig en simpel en niet klanten als zijnde lui bestempelen)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 00:39 ]

Verwijderd

Ik zal hem hier nog even iets anders formuleren dan in het andere topic:

Er zijn tig sites die een poll-achtige manier van shop-beoordelingen hebben, of die een snelle reactie mogelijk maken zonder zelfs registratie. Bij al deze sites (die ik gezien heb) wordt verwezen naar Tweakers.net als het gaat om uitgebreid, betrouwbaar en kwaliteit.
Waarom zouden wij ons onderscheidend vermogen, wat zichtbaar gewaardeerd wordt ook op andere sites, overboord willen zetten om iets te krijgen wat iedereen al heeft en dus niets toevoegt, terwijl op dit moment uiteindelijk toch weer naar Tweakers.net wordt verwezen als mensen betrouwbare en kwalitatieve informatie willen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:37:
Ik zal hem hier nog even iets anders formuleren dan in het andere topic:

Er zijn tig sites die een poll-achtige manier van shop-beoordelingen hebben, of die een snelle reactie mogelijk maken zonder zelfs registratie. Bij al deze sites (die ik gezien heb) wordt verwezen naar Tweakers.net als het gaat om uitgebreid, betrouwbaar en kwaliteit.
Waarom zouden wij ons onderscheidend vermogen, wat zichtbaar gewaardeerd wordt ook op andere sites, overboord willen zetten om iets te krijgen wat iedereen al heeft en dus niets toevoegt, terwijl op dit moment uiteindelijk toch weer naar Tweakers.net wordt verwezen als mensen betrouwbare en kwalitatieve informatie willen?
Hallo Sorry even wakker blijven.
Ja betrouwbaar, juist dat gaat alleen maar beter worden als er meer ( wel gecontroleerde) gebruikers hun mening simpel kunnen geven!
En de oude manier maar dan in de juiste combinatie gehandhaafd blijft.
Overigens gaf je bijvoorbeeld bij de shopsurvey aan dat er maar weinig gebruikers de weg daarheen vinden en de tijd nemen een survey volgens de rules in te vullen?

Verwijderd

okee, om het wat concreter te formuleren: Nee

Het herhalen van hetzelfde zonder dat je met enige vorm van onderbouwing komt anders dan "beter" omdat dat toevallig jouw idee is is nu genoeg. Ik stel voor dat er op een opbouwende manier verdergegaan wordt, of dat we hier een mooi hangijzer ophangen.

Verwijderd

Topicstarter
We praten allebei tegen doven toch?
dus hangijzer is ok

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naar mijn mening begrijp je niet helemaal het concept wat Tweakers.net probeert uit te dragen naar zijn bezoekers toe. Wij bieden een scala aan mogelijkheden om jou specifieke informatie op te zoeken, of dat nou nieuws, updates en/of ervaringen zijn, je kan het allemaal opzoeken. Daarbij staat voorop dat het voor jou als bezoeker zijnde makkelijk moet zijn om productinformatie op te zoeken en/of om die producten die voor jou van belang zijn, met elkaar te kunnen vergelijken. Bij dat laatste komt de Productsurvey aan bod, waar jij graag een verandering in ziet.

Als ik je goed begrepen heb - want nogal lastig is gezien je chaotische en vlotte schrijfstijl - wil je dus dat bezoekers de mogelijkheid hebben om naast een korte survey ook een uitgebreide survey te schrijven, waarbij de korte survey voorop staat en het mogelijk is om een uitgebreide survey te posten, maar deze uitgebreide survey op een manier verscholen moeten worden. Daarnaast moeten de surveys overzichtelijk zijn: in een oogopslag moet gezien kunnen worden wat de ervaringen zijn met betrekking tot die hardware.

Nou, om het nogmaals duidelijk te maken: dat wat jij bedoelt, zit al in de Productsurvey. Elke survey en user review (de uitgebreide survey) kent al deze mogelijkheden die jij beschrijft. Als voorbeeld neem ik de surveys van de Samsung SyncMaster 930BF, een van de populairste producten in de Productsurvey. Als je de pagina bekijkt dan zie je bovenaan een tabel staan, ook wel de scorekaart genoemd met daarin de gemiddelde scores van de te beoordelen categorieen. Daaronder staan de surveys apart vermeld, met de individuele scores, de eerste x-aantal woorden van de surveys en de voor- en nadelen, met de mogelijkheid om de gehele survey te lezen. De simpelste manier om een survey te schrijven, kan gedaan worden door de beoordelingen aan te geven en een kort te omschrijven wat ervaringen zijn met dat stukje hardware. Daarbij verwachten we wel enige vorm van kwaliteit en daarom zit er aan een survey de voorwaarde dat er minstens 125 woorden zijn gebruikt om je mening te ventileren. Dus datgene wat jij graag ziet verschijnen, is al aanwezig.

Als je streeft naar compleetheid van elke review, dan moet je zelfs de bezoekers niet binden aan de vooraf ingestelde beoordelingscriteria, want dan beperk je de mening van de bezoeker naar datgene wat jij als site zijnde graag wil laten zien. Dan kom je op het punt aan dat de door jouw toegewezen beoordelingscriteria bedoeld zijn als leidraad voor diegene die de survey schrijft en toegespitst is op je doelgroep. Dan beperkt je al de objectiviteit omdat je niet elk aspect meeneemt. Desondanks geven we onze bezoekers de vrijheid om zelf ook aspecten mee te nemen in de tekst, maar gezien dat dat zeer sporadisch voorkomt, denk ik niet dat je je doel voor ogen als realiseerbaar kunt stellen., Ook niet dat je graag honderden mensen een survey wil laten invullen: met twee miljoen pageviews per dag lukt dat ons zelfs niet eens. Sites zoals Kieskeurig richten zich alleen maar op het product, Tweakers.net richt zich meer om de dingen daaromheen: nieuws om informatie op te zoeken, de Meuktracker voor updates, de Pricewatch voor prijsvergelijk, de Shopsurvey voor winkelvergelijk en de Productsurvey voor productvergelijk, niet te vergeten een van de grootste tech-communities van de wereld met een schat aan informatie met betrekking tot probleemoplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een topic beoordelingcriteria waar ik mijn eerste reply had gegegeven met nu de start van dit topic.
Dat topic is er ook niet voor niets?!

Ik heb deze discussie er niet uitgehaald maar een mod is ook ok.

Simpel en eenvoudig sluit absoluut niet uit dat je degene die uitgebreid willen dat gewoon kunnen doen.

Die basis beoordeling waar je het over hebt met overzicht die zou juist completer kunnen zijn.
Dan zonder die 125 minumum.
Maar daarvoor een veld uitgebreide review.
Dan vullen meer personen maar dat is mijn mening sneller de basis in.
En blijft de uitgebreide review nog steeds bestaaan.
Al dan niet om meer gebruikers uit te nodigen tot een soort prijsvraag of verloting onder deze.

Ik wil helemaal nniet dat er minder info komt alleen meer surveys en juist een uitgebreider basis info/ tabel.

Je noemt ook ergens dat ik tweakers meer is dan product en shopsurvey.
Ja dat zie ik ook wel maar...
Zie jullie eigen teksten
Pricewatch
De Tweakers.net Pricewatch is de grootste prijsvergelijker voor hardware- en softwareproducten in Nederland, België en omringende landen. De database wordt samengesteld door bezoekers en internetshops, en onderhouden door Tweakers.net. Op dit moment bestaat de database uit 28.827 actieve producten met in totaal 177.579 prijsopgaven. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe meer ervaringen, des te betrouwbaarder en completer de Productsurvey. Vul dus zoveel mogelijk surveys in voor de producten waarmee jij ervaring hebt opgedaan!
ga later verder om deze af te maken sorry

• Longbeard

Longbeard

Wat jij voorstelt, leidt tot meer surveys echter zijn deze surveys minder goed onderbouwd. Dat is juist wat Tweakers.net niet wil.

Aangezien dit topic rondjes blijft draaien rond twee verschillende uitgangspunten, nl minder maar goed onderbouwde surveys en meer maar minder goed onderbouwde surveys.

Het uitgangspunt van Tweakers.net is en blijft dat wij goed onderbouwde surveys willen zien. Surveys die duidelijk voor de lezer zijn, we willen echter geen slecht onderbouwde snelle 'poll' surveys.
We zullen dan ook niet met twee verschillende surveys werken, een snelle makkelijke en een uitgebreide, Daarmee zouden we dan twee verschillende niet met elkaar te vergelijken surveys krijgen, iets wat Tweakers.net niet wil.

We zullen dus geen vereenvoudigde survey invoeren.

Aangezien er twee verschillende inzichten zijn hoe een survey dient te worden geschreven en het standpunt van Tweakers.net duidelijk is, sluit ik dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Longbeard op 06-11-2006 10:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.