laatste tijd meer spam in mijn mailbox

Pagina: 1
Acties:

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-02 22:07
ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen ?
maar heb de laatste tijd meer spam in mijn mailbox
hebben hier meer mensen last van ?
graag info

gr jan

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je emailadres ergens bekent is, hang je, dan krijg je spam, zet een filter aan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snakiej schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:50:
Als je emailadres ergens bekent is, hang je, dan krijg je spam, zet een filter aan.
Beetje onzin reactie.

Ik heb zelf idd filters aan staan (spamassassin), echter normaal heb ik zo'n 100 spam mails per dag (op een eigen domein naam), dit weekend waren dat er zo ongeveer 250per dag.

Het loopt de laatste tijd idd de spuigaten uit.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

Is er misschien iets "echt" concreets aan te doen ?
Zijn er instanties aan wie je bijvoorbeeld al je spam kan sturen op basis waarvan een gepaste actie ondernomen wordt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik krijg er de laatste tijd ook steeds meer. Mijn e-mailadres is lang niet overal verspreid, dus wat dat betreft zorg ik wel dat het niet overal rondslingert. Maar toch krijg ik steeds meer vervelende spam in m'n mailbox.
Gelukkig vind Thunderbird het meeste wel en flikkert het in mijn spambox, de vraag is alleen hoe lang die dat nog goed blijft doen :D
Het zijn tegenwoordig voornamelijk mailtjes met enkel plaatjes erin, dus daar is lastig op te filteren.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 06-11-2006 10:29 ]

Verwijderd

Ik krijg zelfs spam in emailboxen die ik bijvoorbeeld maar voor 1 vereniging soms gebruik. Het staat niet eens op de site en heb het verder ook nooit gebruikt. Eens per maand worden er mij notulen op gemailed en dat was het eigenlijk. Zelfs daar komt dagelijks spam op sinds een tijd.

Op de email adressen die ik wel gebruik voor internet komt zelfs nog meer spam.... En heb spamfilters al aan staan.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50
Ik krijg sinds een paar weken ineens zo'n 10 tot 20 spam mailtjes per dag binnen op mijn "catch-all" domeinnaam.

Het irritante is dat het meestal bestaat uit reacties op spammail die zogenaamd uit mijn naam is verstuurd. Ik krijg dan allemaal "Delivery failure" en "Out of office" mailtjes binnen. Omdat telkens een willekeurig gegenereerd e-mail adres wordt gebruikt (<xxxx>@mijndomein.nl), is het nauwelijks te filteren. Mijn persoonlijke e-mail adres (<mijnnaam>@mijndomein.nl) blijft gelukkig nog redelijk schoon.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mailwasher pro: Werkt perfect en zoekt 99% van de spam eruit:

voor 1 emailadres nog gratis ook:

http://www.firetrust.com/firetrustpro.html

Verwijderd

Filteren is op zich niet zo'n probleem dat lukt allemaal wel,
echter hoestaat het met de anti-spam zaken op een hoger nivo:

- spf (heb zelf spf record aangemaakt, echter hoe staat het met het gebruik hiervan,
kunnen we al tegen de mailserver zeggen, geen spf = geen ontvangst ? )

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Heb er tegenwoordig ook ineens veel meer last van.
Heb nu spambayes draaien, filtert het meeste er nu wel uit.
Op mijn werk wordt het ook telkens meer en meer. Momenteel is 60% van onze mail spam...
Pagina: 1