Toon posts:

Radeon 7000 - 2D kwaliteit via DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een kantoor waar grafische ontwerpen gemaakt worden. Op onze afdeling zitten overal Matrox kaarten in de pc's, waar we qua 2d weergave zeer tevreden over zijn.

Er komt een tijdelijke werkkracht bij die zich vooral zal bezig houden met webdesign (grafische kant) en klein drukwerk (zoals naamkaartjes). Die persoon zijn computer zou bestaan uit oudere onderdelen die nog bijeen gezocht moeten worden op de andere afdelingen.

Qua grafische kaart ligt hier nog een oude Radeon 7000 (pci) en die zou via DVI aangesloten worden op een Eizo S1910 (niet echt in verhouding maar kom).

Mijn vraag hierbij:

- is de 2d kwaliteit van de Radeon 7000 via DVI te doen voor grafisch werk of is het gewoon slecht?
(via de search lees ik overal dat de 2de kwaliteit via dsub zeer slecht is)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zou normaal moeten werken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aangezien je geen DAC zoals bij de dsub hebt is de 2D beeldkwaliteit gelijkwaardig met elke andere videokaart met DVI.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
DVI = digitaal signaal, dus in feite zou elke videokaart hetzelfde signaal moeten geven en dus even goed zijn :)
de D-SUB van dergelijke low budget kaartjes is inderdaad meestal zeer slecht, zeker in hogere resoluties zoals je waarschijnlijk op die Eizo gaat gebruiken

of zo'n Radeon 7000 het vlot gaat trekken op hoge resolutie bij 32bit kleur is weer iets anders

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de snelle reacties.

In de komende week zal de computer normaal gezien in elkaar gezet worden en gaan we de Radeon 700 erin gebruiken.
catfish schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:55:
... of zo'n Radeon 7000 het vlot gaat trekken op hoge resolutie bij 32bit kleur is weer iets anders
Dat wordt dus afwachten ... ben ik persoonlijk ook wel nieuwsgierig naar :)