wat zoek ik? mp3 speler maar dan anders

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik zoek een MP3 speler die ik naast mijn versterker kan zetten om via mijn versterker of de speakers muziek te luisteren. Ik heb daarbij het volgende eisenpakket:
- hij komt uit het zicht dus lelijk mag
- hij kom in een niet al te grote ruimte in kast dus klein moet
- ik wil er veeel mp3's op zetten, dus groote harddisk (ik zie allerlei media spelers... eg dlink DSM-520, maar die heeft geen hd)
- hij mag danwel via jack of tulp worden aangesloten
- ik wil de muziek er via wifi opzetten (vanaf desktop of laptop) dus wifi adapter nodig
- er hoeft geen cd/dvd drive in te zitten
- ik wil hem kunnen bedienen via een wifi interface (met wifi enabled pda) dan hoeft kast niet open.. en heb ik iets van een interface

indien zoiets bestaat ga ik natuurlijk weer verder denken... en ga denken aan bittorrent clients, video, etc etc... dat is een KISS, maar die wil ik niet, te duur.. puur dus voor mp3, hoeft volgens mij niet duur te zijn, mij 2 jaar oude asus router kan bijna alles wat ik wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerveza op 05-11-2006 12:57 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 23:32

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Persoonlijk zou ik een PC nemen met een linux webserver oid er op, of iets onder windows geknutseld. Dan kun je heel makkelijk die wifi remote ook maken. En anders misschien een sonos (www.sonos.com)?

Oh en nog een optie is een Xbox met Xbox Media Center er op, en een grote harddisk er in. Werkt als een tierelier en zit een webinterface bij in!

[ Voor 40% gewijzigd door sebastius op 05-11-2006 13:29 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hifidelio iets voor je misschien? Denk dat dat een heel eind in de buurt komt...

Andere optie is inderdaad een linux systeempje...

www.hifidelio.nl

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 05-11-2006 16:42 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik hoop dat je zelf al gezocht hebt?

Ik denk dat gezien je wensen inderdaad het beste een klein PC'tje in elkaar kunt zetten voor deze taak. Zoiets hoeft helemaal niet duur te zijn.

De grote vraag is echter: hoe ga je het geheel bedienen? Want als je het verdekt neerzet kun je er nie zomaar bij!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik heb zelf een Squeezebox die de mp3-tjes afspeelt die op mijn NAS-schijf (Synology) staan. Daar ben ik tot nu toe heel tevreden mee. Die NAS schijf zou je ook nog kunnen vervangen door een oud pc-tje dat je ergens in een kast neerzet.

Dit is een oplossing die je veel ziet tegenwoordig. In plaats van de Squeezebox zou je ook de Soundbridge of de Noxon kunnen nemen maar er komen tegenwoordig steeds meer van die apparaten. Let wel op de kwaliteit van de digitale convertor want die wisselt nogal eens.
Elk apparaat vereist weer andere software maar het principe is hetzelfde. Als je een NAS-schijf neemt in plaats van een oude pc moet je wel opletten welk merk en type je neemt. De ene NAS-schijf is bijvoorbeeld geschikt voor de software die je voor de Squeezebox nodig hebt (Slimserver), de andere is weer geschikt voor bijvoorbeeld een mediaserver zoals Twonkyvision (die je onder andere bij de Noxon kunt gebruiken)

Zoals hier al gezegd kun je ook voor een kant en klare oplossing als Sonos gaan (wel duur) of voor zo'n Hifidelio.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Negeer alle adviezen waar niet een squeezebox in voor komt.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PHiXioN schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:21:
Negeer alle adviezen waar niet een squeezebox in voor komt.
Juistem... Dit zijn de nuttige adviezen...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-02 17:19
MikeyMan schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:38:
[...]

Juistem... Dit zijn de nuttige adviezen...
offtopic:
Negeer alle adviezen zonder redenatie

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
na een rondje adviezen en rondje stad kan ik niets anders concluderen dat we soort van onzichtbare toeslag betalen apparaten die een brug slaan tussen de A/V wereld en de PC Wereld.

Klassieke A/V mannen kunnen een mooi ding maken, dat werkt, maar enorm duur is
Klasieke PC mannen maken een modulair schaalbare oplossing die werkt, maar ook enorm duur is omdat er weer onnodige features opzitten..

Waarom kan ik niet onder de 40 euro iets vinden? Qua hardware is het toch niet meer dan een MP3 speler met een router achter iets...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor onder de 40 euro krijg je niet eens een degelijke geluidskaart, laat staan de hele zooi eromheen...

Maar ik snap het wel. Zo'n routertje kost tegenwoordig ook net niks meer, dan moet zo'n muziekstation ook wel kunnen voor weinig geld.

Helaas is de vraag naar die dingen niet zo groot, en dus het aanbod kleiner en de prijs hoger...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zerveza schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:19:
Waarom kan ik niet onder de 40 euro iets vinden? Qua hardware is het toch niet meer dan een MP3 speler met een router achter iets...
WOOOT???? :X

Sommige mensen... |:(

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:29:
Voor onder de 40 euro krijg je niet eens een degelijke geluidskaart, laat staan de hele zooi eromheen...
Schei toch uit, CD-kwaliteit is al meer dan 20 jaar oud, een goedkoop geluidskaartje kan tegenwoordig heel goed die kwaliteit afspelen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:05:
[...]

Schei toch uit, CD-kwaliteit is al meer dan 20 jaar oud, een goedkoop geluidskaartje kan tegenwoordig heel goed die kwaliteit afspelen.
Beeldspraak enzo...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:05:
Dat iets 20 jaar oud is, wil niet zeggen dat het ondertussen al goed kan voor weinig geld! Een degelijke DAC chip kost nog steeds geld, net als goede bijbehorende opamps, voeding en de heel mikmak. Met tijd heeft dat niks te maken.

Om nog maar helemaal te zwijgen over de "ontwerpwonderen" die mening fabrikant m.b.t audio durft te verkopen... In die 20 jaar is er helaas op veel vlakken nog niet veel geleerd.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:06:
[...]

WOOOT???? :X

Sommige mensen... |:(
ahum, check dit topic eens:

Linksys Wireless-B Media Adapter

|:(

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik dacht dat ik het verwijt kreeg een belachelijke lage prijs te willen betalen voor een product... wat mijns inziens niet zo is..

topic waar ik naar verwijs is 2 jr oud... als het toen kon, waarom nu niet meer?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat verwijt krijg je ook ja...
Het is een belachelijke prijs... Zeker als het daadwerkelijk zou bieden wat je erin zoekt...

Zie bijvoorbeeld de door mij aangehaalde hifidelio... Wellicht ietwat prijzig, maar dát is meer in de richting van een schappelijke prijs...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:23
Allereerst, ik ben zeker geen "audiofiel" en ik hoef ook niet mijn huis vol hebben te staan met peperdure Bang en Olufsen setjes of weet ik veel wat voor duur spul. En in tegenstelling tot sommige fanatiekelingen ben ik niet van mening dat mp3-jes per definitie onvoldoende goed geluid geven. Ik vraag me wat dat betreft echt af wat voor soort superoren sommige mensen hebben.

Maar...... met de stelling dat alles tegenwoordig maar voor 30 of 40 eurootjes te koop moet zijn ben ik het ook oneens. Over zo'n Linksys heb ik dan ook sterk mijn twijfels.
Ik heb me er bij de aanschaf van de Squeezebox al eens in verdiept en ten eerste speelt bij het afspelen van digitale geluidsbestanden de kwaliteit van de convertor een rol. De eentjes en nulletjes zullen toch moeten worden omgezet naar geluid. En net zoals je waardeloze geluidskaarten hebt heb je wat dat betreft ook mindere mp3-spelers.
Ten tweede vind ik het bedieningsgemak belangrijk. Niks is zo irritant is een nieuw apparaat in je huiskamer waarbij later blijkt dat je m met geen mogelijkheid lekker kunt bedienen. Zeker bij muziekbestanden is het me wat waard als je er een beetje makkelijk doorheen kunt scrollen

Zoals gezegd: ik zal hier zeker niet het duurste van het duurste aanprijzen maar ik ben altijd wel voorstander van de (zeg maar) middenklasse apparaten. En dan hoeft het in dit geval geeneens een Squeezebox te zijn maar denk dan eens aan bijvoorbeeld die Soundbridge. Voor minder dan honderd euro iets aanschaffen zou niet mijn optie zijn in ieder geval.

Verwijderd

Ik heb mijn Hifidelio nu al meer dan een jaar en ben er zeer tevreden over. Het is niet de goedkoopste oplossing waar iedereen op dit forum wel naar op zoek lijkt te zijn, maar wel de deftigste. Zeker nu ik hem via de webinterface helemaal kan bedienen, zeer sjiek. Als je er een beetje geld voor over hebt om muziek te luisteren moet je de Hifidelio in ieder geval eens gaan bekijken en uitproberen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
* Sgop *

De TS heeft een mening die ik ook wel deel: zijn er voor rond de € 50,- systemen die via een LAN MP3's kunnen afspelen. Ik ben niet op zoek naar een B&O oplossing, maar een standaard huis,tuin, keuken client voor mijn LAN die afspeelt wat ik laat streamen.

Zelf heb ik al lopen zoeken naar een mogelijkheid een router om te bouwen tot een streaming server (met linux, zoals in het routerhacking topic elders op GoT). Nadeel is dat je dan zelf aan de slag moet en geen schermpje hebt. Ook begreep ik dat er momenteel problemen zijn met het goed weergeven van geluid.
Al met al is een kleine, omgebouwde router mss te krachteloos voor een goede stream-mp3 client.

Maar omdat we tweakers zijn, wat dachten jullie van deze oplossing? Een kleine PC (geen via, meer zo'n baksteen oplossing of een oude Laptop) ombouwen tot een leuke client. Want:
• mogelijkheid tot een schermpje aansluiten
• Eigen OS erop (d.i. eigen keuze)

Nu vraag ik mij echter sterk af, wat heb ik hiervoor nodig? Is een oude XBOX snel genoeg? (ik ben niet zo thuis in de console wereld, maar met de komst van de nieuwste modellen worden de oude modellen gedumpt :) Kun je vast nog wel wat leuks mee doen) Of waar kan ik een heel klein ienie-mini achtige pc halen?

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 26-12-2006 14:40 ]

==
hoi

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Eusebius schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:38:
* Sgop *

De TS heeft een mening die ik ook wel deel: zijn er voor rond de € 50,- systemen die via een LAN MP3's kunnen afspelen. Ik ben niet op zoek naar een B&O oplossing, maar een standaard huis,tuin, keuken client voor mijn LAN die afspeelt wat ik laat streamen.

Zelf heb ik al lopen zoeken naar een mogelijkheid een router om te bouwen tot een streaming server (met linux, zoals in het routerhacking topic elders op GoT). Nadeel is dat je dan zelf aan de slag moet en geen schermpje hebt. Ook begreep ik dat er momenteel problemen zijn met het goed weergeven van geluid.
Al met al is een kleine, omgebouwde router mss te krachteloos voor een goede stream-mp3 client.

Maar omdat we tweakers zijn, wat dachten jullie van deze oplossing? Een kleine PC (geen via, meer zo'n baksteen oplossing of een oude Laptop) ombouwen tot een leuke client. Want:
• mogelijkheid tot een schermpje aansluiten
• Eigen OS erop (d.i. eigen keuze)

Nu vraag ik mij echter sterk af, wat heb ik hiervoor nodig? Is een oude XBOX snel genoeg? (ik ben niet zo thuis in de console wereld, maar met de komst van de nieuwste modellen worden de oude modellen gedumpt :) Kun je vast nog wel wat leuks mee doen) Of waar kan ik een heel klein ienie-mini achtige pc halen?
voor de XBox heb je een media center OS.. kun je vanalles en nogwat streamen, zelfs films!

ik zou wel een oude xbox willen hebben en daarmee willen stoeien, maar heb er helaas geen.. wat zou een redelijk prijs zijn voor zo'n ding?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Zerveza schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:26:
[...]

voor de XBox heb je een media center OS.. kun je vanalles en nogwat streamen, zelfs films!

ik zou wel een oude xbox willen hebben en daarmee willen stoeien, maar heb er helaas geen.. wat zou een redelijk prijs zijn voor zo'n ding?
Voor 50 euro heb je met wat zoeken wel een xbox met controllertje en verder niet veel. (ik zou er wel een ab bij doen, werkt zeer chill met xbmc)
En met xbmc kan je inderdaad vrijwel alles. Ik heb het zelf nu ook voor elkaar dat ik torrents bekijk en dan door kan sturen naar onze data (pc) server die ze dan download.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
warcow schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:32:
[...]

Voor 50 euro heb je met wat zoeken wel een xbox met controllertje en verder niet veel. (ik zou er wel een ab bij doen, werkt zeer chill met xbmc)
En met xbmc kan je inderdaad vrijwel alles. Ik heb het zelf nu ook voor elkaar dat ik torrents bekijk en dan door kan sturen naar onze data (pc) server die ze dan download.
wat zijn de minimale spec's voor een xbox als je er XBMC op wilt draaien? heeft ie dan een HD nodig? Moet hij dan van mod-chip voorzien zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Zerveza op 27-12-2006 13:33 ]

Verwijderd

Xbox heeft altijd een harddisk. Een 360 niet ;0

• Eusebius
  • Niet online
Kijk, zo wordt ie leuk ... Xbox als mediacenter. Enig idee hoeveel Watt een Xbox vreet?

==
hoi

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt ook aan je PC een bluetooth module hangen en zo met je GSM streaming MP3 uit je PC halen.

Voor een GSM met MP3 functie kan je veel accesoires vinden zoals een standaardje met audio aansluitingen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• warcow
weet zo niet hoeveel wattjes een xbox trekt. iig minder dan een gemiddelde pc uiteraard. (het is vast wel te vinden met google)
Standaard zit er een 8 gig schijf in. Dit is genoeg, tenzij je graag films/muziek op de schijf wilt hebben, dan kun je de schijf uitbreiden. Modchip is niet nodig als je softmod ofzo doet. Hierin mogen we op got niet verder gaan, maar er is genoeg over te vinden op het internet.

Mocht je meer willen weten over xbox(1) en/of xbmc, kun je me altijd een mailtje sturen. :) (of een pm hier op got ofzo)

Verwijderd

Is het niet veel goedkoper om een dvd speler te kopen wat mp3 ondersteun en dan via de computer mp3tjes branden op een dvd rw? dvd speler heb je al onder de €100 en een dvd rw kost geen €5 per stuk.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ok, zinnen nu op xbox gezet... alleen niet te vinden.. op marktplaats staan er wel een stel, of ze zijn te duur of de aanbieders zijn non-responsive..

waar kan ik nog meer kijken? zijn er nog winkels die ze nieuw verkopen? ik weet dat ze niet meer gemaakt worden, maar wellicht uit stock.

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:07:
Is het niet veel goedkoper om een dvd speler te kopen wat mp3 ondersteun en dan via de computer mp3tjes branden op een dvd rw? dvd speler heb je al onder de €100 en een dvd rw kost geen €5 per stuk.
Wat ben jij een nep-tweakert zeg ... nep-tweakerts zijn zóóóó 2006 ..! (Hopelijk lees je dit maandag pas) :P

==
hoi

• warcow
Zerveza schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:43:
ok, zinnen nu op xbox gezet... alleen niet te vinden.. op marktplaats staan er wel een stel, of ze zijn te duur of de aanbieders zijn non-responsive..

waar kan ik nog meer kijken? zijn er nog winkels die ze nieuw verkopen? ik weet dat ze niet meer gemaakt worden, maar wellicht uit stock.
Nieuw verkopen zal ook nog wel gebeuren. pricewatch: [Xbox] Microsoft Xbox + 1 Controller
2ehands moet echter ook nog steeds mogelijk zijn, er komen per dag tientallen tot honderden advertentie's met xbox'en bij. Met een beetje zoeken zal je denk ik toch wel iets vinden. Let wel op dat er verschillende versie's bestaan die niet allemaal relaxed werken om het zo maar te zeggen.
Ook zijn er dvd drives van verschillende merken, dus het is maar afwachten welke formaten je allemaal goed kan afspelen. (meestal werkt alles wel, bij mij helaas niet vandaar dat ik een gewone pc dvd drive heb aangesloten.)

Als je nog meer informatie wilt, kan je mij toch het beste even een berichtje sturen. (hier op got of via email) Ook zoeken op internet (xbox scene) levert wel wat op.
:)
Pagina: 1