Toon posts:

Laptop start totaal niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet wel niet of dit onder de goeie topic staat :) anders moet u het maar verplaatsen...

Mijn familie waar ik nu bij logeer heeft een zwaar probleem met hun loptap.. Als ik die opstart krijg ik nog het scherm om in de "BIOS" en zo te geraken, maar daarna stopt alles .. enigste wat ik nog zie is zo een zwart scherm met heel links boven een cursor die aan het pinken is ... en zelf al zit er geen cd-rom in of is er niets verbonden wil hij niet meer opstarten .. En blijft hij op da zwart scherm .. Weet iemand wat het probleem is ??? Of wat men moet doen ??,

mvg,
fré

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
al geprobeerd met een bootdisk (diskette / usb) op te starten ?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Mischien is het makkelijk dat wij ook wat meer weten?

Begin hier maar eens mee:
1. Type Laptop
2. Hoe oud
3. Nog garantie?
4. Windows versie

Zou je eens in de bios kunnen kijken of daar alles wordt gevonden? HDD en CD-rom? Staat de HDD wel in de boot. Probeer eens een linux Live-CD (natuurlijk moet CD-rom dan wel bovenin de boot staan). Gooi de Windows Cd er een sin en kijk of hij die wel boot...

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Theo

moederbord

Lijkt erop dat de bios de het OS niet kan vinden. Dus waarschijnlijk staat je bios niet goed, is je HD stuk of heeft iemand de HD geformatteerd (virus of n00b)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Bon

Het is een Intel centrino .. met een Nvidia Geforce FX .. EN hij gaat weldra "Drie" jaar oud zijn..

Dat zijn gegevens dat ik heb terug gevonden :
Intel centrino
NVidia Geforce FX
Toshiba Laptop
In bios wordt de CD-rom & HD (toshiba mk6021GAS-(PM)) herkent .. Ik dacht eerst dat de HD gecrasht was...
Daarna als ik bios verlaat en terug heropstart krijg ik niets van info direct de cursor ...

Ik zal nu "Ultimate Boot CD" laten runnen, om te checken of de HD het wel nog doet ...

Ik moet ook zien of hij nog wil opstarten op CD, omdat hij zelf niets meer toont na zijn groot "TOSHIBA" scherm ..

Er staat Windows XP home edition op .K...

Hij is gisteren in slaap gevallen achter zijn pc e ntoen hij wakker kwam, startte ie niet meer ...

Windows XP home edition CD heeft ie niet meer, wel de officiële licentie vanachteren op zijn PC, een Live-CD van linux heb ik hier niet bij mij ... Ik zit bij hem thuis .. en mijn laptop doet het gelukkig nog :) Waar ik op stage zitten hebben ze zo'n live linux cd, maar ik doe de pc daar niet mee, want dan mag ie direct geld dokken ... :s

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij wil zelf ni booten via cd-rom.. Als ik er de "UBCD" erin stop gebeurt er niets :s dat zwart scherm met die witte cursor blijft :s

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Klinkt bekend hoewel ik bij mijn laptop de exacte symptomen niet meer weet. Wel weet ik nog dat bij mij de processor los zat waardoor hij niet meer wilde booten.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:18:
Klinkt bekend hoewel ik bij mijn laptop de exacte symptomen niet meer weet. Wel weet ik nog dat bij mij de processor los zat waardoor hij niet meer wilde booten.
Was dit ook een laptop ??? dus best is die eens open te draaien ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Bon ik zal knoppix ook es afhalen (die is toch gratis), dan hebk ik paar boot-programma's in me bezit..

Het moederbord of grafische kaart zal toch niet kapot zijn ??? Hij toont het bios scherm.. volgens mij is dit een CD-rom of HD probleem .. niet ??? Maar ik kan het niet testen

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 13:24 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:21:
[...]

Was dit ook een laptop ??? dus best is die eens open te draaien ofzo ?
Ja, laptop. Ik heb echter pickup/return garantie dus heb ik m'n laptop laten ophalen. Bij terug krijgen heb ik dus gelezen dat het een losse processor was.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:28:
[...]

Ja, laptop. Ik heb echter pickup/return garantie dus heb ik m'n laptop laten ophalen. Bij terug krijgen heb ik dus gelezen dat het een losse processor was.
Het klote eraan is dat die pc al drie jaar oud is, waardoor de garantie al vervallen is .. Ik werk als stage in een PC-bedrijf, maar daar is het al 35 euro om gewoon naar te kijken :s Wat wel veel is om bijv. te constateren dat ie eraan is, daarom wil ik zeker weten wat loos is voordat ik hem binnen doen .. Dus -

Hij start op, dan krijg ik zo het bios scherm (druk F2), ik kan in die bios en daar wordt de HD & CD-rom (allé er staat niet bij welk merk enzo, enkel CD/dvd rom) herkend ... ok dan herstart ik de pc, passeert hij dat bios scherm (met die F2) en dan direct zwart met een witte cursor linksboven .. die zo heelsan knippert ...

Dus ja .. hij leest bijv. de ene boot-cd, maar de andere dan niet meer (zoals UBCD)...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Oh, ik weet ook weer wat bij mij de symptomen waren, die waren toch anders dan bij jou. Bij mij ging de CCFL aan maar er verscheen niets in beeld. De HDD was constant bezig licht up te spinnen en weer niet, wel/nietwel/niet/wel/niet etc. Meer deed hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:46:
Oh, ik weet ook weer wat bij mij de symptomen waren, die waren toch anders dan bij jou. Bij mij ging de CCFL aan maar er verscheen niets in beeld. De HDD was constant bezig licht up te spinnen en weer niet, wel/nietwel/niet/wel/niet etc. Meer deed hij niet.
CCFL ??? :-) Nadere verklaring ??? Bij mij probeert de HD ook steeds, mor jah tgebeurt niets buiten ne leuke witte cursor ...

Verwijderd

Sinds gisteren wil mijn laptop (Fujitsu Siemens AMILO Notebook) niet meer opstarten.

Ik was aan iets aan 't werken en plots alles stil. Wou hem terug opstarten, maar toen zat ik met het probleem: hij slaat wel aan en maakt lawaai, maar het scherm blijft zwart :?

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn :?

Ik vrees zelf dat het mijn harde schijf zal zijn die er aan is, maar ik hoop heel hard van niet!!!!

Alvast bedankt voor de hulp!
Pagina: 1