Toon posts:

Fujitsu Siemens Moederboard en opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen,

Heb in een PC een Fujitsu Siemens Moeberboard geplaats met een Celeron 663 mhz.

Opzich geen probleem, windows XP netjes geinstalleerd, programmatuur eropgezet, maar toen ik de volgende dag nog meer software erop gezet, adsl geinstalleerd. Computer loopt als een trein.

Een dag later krijg ik het probleem dat als de computer opstart, wanneer je het windows logo ziet dat hij aan het opstarten is, het punt waar hij eigenlijk overgaat op het bureaublad moet laten zien, de computer opnieuw opstart. Dit gebeurt en 10 a 12 keer, en dan gaat hij wel door.

Als de computer het doet en je zet de computer uit, daarna weer aan, start hij in 1 keer op. Wacht je ff een paar minuten na het uitschakelen, dan gaat hij weer een paar keer opnieuw opstarten voordat hij het doet.

---
Vraag:

- Ken iemand dit probleem
- Kan ik ergens achter komen waarop hij crasht en opnieuw opstart

---
Computer info:

Moederboard - Fujitsu Siemens met processor Celeron 663 mhz (type moederboard moet ik nog opzoeken maar maakt denk ik niet uit voor het verhaal). Computer met on-board geluidskaart
Geheugen - 384 SD-Ram
Harddisk - 80 GB

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt een beetje als een voedings probleem. De voeding trekt het net niet en pas na een paar keer starten zijn alle onderdelen (o.a. condensators) voldoende opgeladen om door te gaan. Wat voor voeding gebruik je?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:29:
Klinkt een beetje als een voedings probleem. De voeding trekt het net niet en pas na een paar keer starten zijn alle onderdelen (o.a. condensators) voldoende opgeladen om door te gaan. Wat voor voeding gebruik je?
Dat is een hele goeie... Het is een voeding voor een ATX kast, voorheen zat er een 440 LX board in met een Intel Pentium III 333 mhz processor op. Het leek mij geen probleem te zijn...

Als de computer draait dan gaat hij als een trein...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee???

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een Pentium III 333 is nooit gemaakt, dus ik vermoed dat je PII bedoelt? Zou in principe niet veel uit moeten maken t.o.v. die Celeron 633. Hoe is de staat van het moederbord? Check eens of er geen condensatoren bol staan / lekken.

Het zou ook schelen als je merk, wattages en amperes van de voeding zou kunnen vermelden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Mad Marty op 06-11-2006 19:11 . Reden: iets meer tekst toegevoegd ]

Rail Away!