Netwerkverkeer meten

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloos netwerk. De boel is als volgt opgesteld.

* Chello modem
* Daaraan een Belkin router
* Aan de router zit een notebook bedraad
* Twee andere notebooks wireless
* Twee desktops wireless

Ieder heeft dus zo zijn eigen pc-tje om te i-netten. Nu wil ik van de verschillende computers graag het verkeer inzichtelijk krijgen. Vooral dat van de kinderen. Een programma om überhaupt te meten hoeveel verkeer er vanaf het i-net naar een bepaalde computer gaat. Beter nog een log waarin staat wie waar op het internet is geweest. Iemand een idee ? Ik heb wel genoeg programma's gezien die op een pc kunnen worden geinstalleerd en het van de desbetreffende pc kunnen meten, maar ik zou graag een programma op mijn notebook die bedraad een de router zit de rest in de gaten houden. Die notebook is trouwens ook mijn server en staat dus samen met de router altijd aan.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:42
Zoek eens op snmp, ik denk dat je daar wel wat verder mee kunt komen...

Ik weet niet of Look@lan deze functionaliteit heeft, maar misschien kun je dat ook proberen

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 09:59
Kijk eens op http://www.cacti.net. Kwestie van deployen en je kunt meer meten dan alleen het netwerkverkeer. Deze tool maakt gebruik van SNMP om aan de grafieken te komen.

Voor het bekijken van wie, wat, waar is geweest heb je denk ik een extra hardware component nodig die je ergens tussen zet. Mits je modem of router dat ondersteund.

[ Voor 49% gewijzigd door _reboot_ op 05-11-2006 12:07 . Reden: aanvulling ]

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
storeman schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:57:
Zoek eens op snmp, ik denk dat je daar wel wat verder mee kunt komen...

Ik weet niet of Look@lan deze functionaliteit heeft, maar misschien kun je dat ook proberen
hm...ziet er in eerste instantie goed uit. Ik ga het even verder testen. Thx

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber