Toon posts:

pagina's openen gaat tergend langzaam!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag,ik heb een zeer dringende vraag over mijn internet,ik heb internet van @home basis.
Mijn snelheid is op zich goed 500kb p/s download maar als ik aan het surfen ben gaat het tergend langzaam.Dit is sinds 2 weken heb mijn provider gebeld die heeft mijn modem en alles gecheckt maar blijkt allemaal goed te zijn!! Ik heb hitman pro en allerlij andere spyware prog. er over heen laten lopen niets helpt,zelfs gisteren mijn pc geformatteerd ook nu nog steeds het zelfde surf probleem. :( Iemand die dit probleem bekend voor komt? Trouwens als ik naar uitvoeren CMD ga en daar netstat invoer krijg ik ook een stuk of 20 activiteiten waar er op dat moment eigenlijk maar 3 tot 5mogen staan!! Hoop echt dat iemand mij kan helpen kom er zelf niet meer uit!!!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Traceer is de site die zo traag is? En gooi is hier de resultaten neer?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
alle sites zijn langzaam lalpawned,dat is juist het probleem als het 1 of 2 sites waren dan zou ik denken ok ligt aan die sites....maar heb het met alles

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 14:33

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Misschien een primary DNS server die niet reageert en dat je pc na 2 sec een je secundairy pakt? komt ook nog wel eens voor als je wel de snelheid hebt, maar het zoeken/openen niet snel gaat.

nslookup in een dosboxje starten, dan een willekeurige site even intikken, kijken of die wel snel resolved

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Hier heb ik op het moment ook last van, maar dan met @home intensief 15000.
Traceroutes geven af en toe timeouts, ook heb ik een packet sniffer gedraait, deze geeft aan dat sommige packets verloren gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:31:
Hier heb ik op het moment ook last van, maar dan met @home intensief 15000.
Traceroutes geven af en toe timeouts, ook heb ik een packet sniffer gedraait, deze geeft aan dat sommige packets verloren gaan.
Dus waarschijnlijk ligt de fout bij home?? Ik heb namelijk ook van die timeouts!
Behoorlijk irritant

Verwijderd

Het lijkt me inderdaad iets dat bij @home ligt.
Heb het probleem eigenlijk sinds mijn ip is gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kan er verder niets aan doen op dit moment? Moeten we gewoon afwachten dat het vanzelf weer beter word? Want het is echt zo langzaam elke pagina die ik open kan ik 3 rondjes om mijn huis lopen!! Probeer jij het op te lossen of wacht je gewoon af....Mvgr

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:49
probeer eens een andere DNS server in te stellen.

I like my men like I like my coffee

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Kijk ook even bij de tracert welke hop de meeste time-outs/ packets-loss prodcueert. Ikzelf twijfel of het met DNS servers te maken heeeft, aangezien jullie packet-loss in de routering van de data pakketen opmerken in de tracert. Het zou ook dan meer aan een core switch/router(s) of (gedeeltelijke) routering kunnen liggen in de backbone van @Home. Dat laatste heb ik wel eens bij een andere kabelboer meegemaakt. Toen hadden mensen op het eigen forum soortgelijke problemen.

Meestal kan je met nslookup in de command line al opmerken of de DNS server niet naar behoren reageert. Met dit soort problemen is het handig wat beeldmateriaal (screenshots van traceroutes) naar de provider te sturen. Als zij het testen gaan ze vaak neit via dezelfde routering naar de host, als dat jij doet. Een traceroute voor hun neus zegt dan ook wat meer. Voor doormailen die handel. Ik raad WinMTR aan voor de traceroutes. Zegt wat meer dan de standaard prompt output.

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 05-11-2006 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok guys thanx,spontaan deed mijn internet het gisteren weer als vanouds!!! Het is toch wel een bekend probleem van @home dat de Dns servers vaak niet optimaal werken!!

Maar IIG bedankt voor jullie reacties!!

Mzl
Pagina: 1