Netwerkkaart automatisch enablen

Pagina: 1
Acties:

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 16:34
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom... Sinds een tijdje moet ik handmatig mijn netwerk handmatig enablen nadat ik mijn laptop opnieuw heb opgestart. Ik heb als workaround een shortcut naar de "Local Area Connection" staan waardoor de netwerkkaart met een doubleclick ge-enabled kan worden, maar dit is toch wel erg lastig...

Ik heb al gekeken bij Device Manager => Network Adapters => Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet, maar dat heeft helaas niet mogen baten... Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de netwerkkaart tijdens het opstarten automatisch ge-enabled wordt?

• dirkpostma
Iemand?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
Dirk,

Je mag je topic niet binnen 24 uur weer naar boven kicken zie hiervoor de FAQ.
Tevens is het makkelijk als we weten wat voor configuratie je hebt modem, routers enz.
En waar je zelf ook al gezocht hebt zodat we geen dubbel werk doen.

Wat ik echter denk dat je probleem is dat je PC aan een hub zit die bv 10Mb aankan en dat je device settings op 100Mb of op autoselect staan.

meer informatie mbt dit soort fouten zijn te vinden op:
http://www.practicallynet...ubleshoot/networkcard.htm

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet kicken binnen 24u, wordt niet op prijs gesteld.

Bedoel je echt je netwerkkaart die dan uitgeschakeld is, of je netwerkverbinding?
Indien het laatste, kijk dan even in je services (start --> uitvoeren --> services.msc) of bijv. network connections niet op uitgeschakeld staat (zet deze dan op handmatig of automatisch).

• dirkpostma
Ik denk dat het de netwerkkaart is die niet ingeschakeld wordt. Er staat nl. zo'n rood kruisje in de Device Manager. Ik heb ook even gekeken bij services.msc. Daar staan wel een paar processen op "disabled", maar die hebben allemaal niks met het netwerk te maken. Ik heb voor de zekerheid bij het process "Network Connections" nog twee varianten geprobeerd, maar bij zowel "Manual" of "Automatic" werkt het niet (autoamtisch).

Hij is aangesloten op een Belkin Wireless Router model nr. F5D6231-4. "The Router features an integrated 4-port 10/100Base-T Ethernet switch". Ik heb niet het idee dat het aan de router ligt of iets dergelijks. Voorheen werkte het ook gewoon, niets veranderd aan hardware. Meer iets in windows waarbij de hardware niet ingeschakeld wordt. Ik heb ook nog geprobeerd om de kaart te deinstalleren er daarna opnieuw te installeren. Heeft helaas ook niet mogen baten :( Het heeft denk ik ook niet met hardwareprofielen te maken, er is er nl. maar eentje;

Iemand nog ideeen...?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:07
Ik had ook die router, en had ook hetzelfde probleem (nog wel meer, maar dit was 1 probleem). Bij mij ging hij ook om de 5 minuten eruit en moest ik de router resetten...

Oplossing bij mij was een nieuwe router....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

die shortcut kun je natuurlijk ook in je %userprofile\Start Menu\Programs\Startup zetten, maar das niet de oplossing.

Als het is zoals mcandor zegt, zou het misschien al genoeg zijn een andere switch te pakken?
Heb je die zo bij de hand?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• dirkpostma
Ik heb nu een andere switch geprobeerd en daar werkt het inderdaad wel bij :S Vaag hoor... Bedankt allemaal! En... kicken binnen 24u zal ik voortaan laten ;)
Pagina: 1