Toon posts:

opt bestand uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een mooi tijdje bezig om een OPT bestand proberen uit te lezen. Dit bestand is een backup van mijn server ( gemaakt door een vriend van mij ) en helaas is er iets mis gegaan waardoor dit bestand zich niet terug zet.

Nu ben ik totaal niet op de hoogte van wat een .opt is. ingepakt is hij een paar 100 kb groot maar uit gepakt ruim 300mb dus een goede compressie is het wel

Zoeken hier en op google hebben mij niet veel wijzer gemaakt helaas. En stilletjes droom ik er wel van om er een herkenbaar en bruikbaar iets van te maken zodat ik een hoop kan terug plaatsen op mijn server.

Mijn vragen zijn dus dan ook:

1. waarmee lees ik of pak ik zo iets uit ?
2. kan ik een opt bestand wel repareren ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:40:
1. waarmee lees ik of pak ik zo iets uit ?
2. kan ik een opt bestand wel repareren ?
Volgens mij kan je het uitlezen met bv notepad.
Weet niet of je het kan repareren

Verwijderd

Topicstarter
nop, met notepad krijg ik lekker onlezebare karakters. is het een linux inpakker oid ?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
http://filext.com/detaillist.php?extdetail=OPT
Nou volgens mij is het niks :S
Als het daar niet op staat...
Kan je vriend het bestand niet uitlezen ofzo met dat programma van hem? Hoe heet dat programma trouwens?

Verwijderd

Van 100kb naar 300MB. Lijkt me stug, dat is een onmogelijke compressie (of er zitten alleen maar 0-llen achter elkaar in)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:17:
Van 100kb naar 300MB. Lijkt me stug, dat is een onmogelijke compressie (of er zitten alleen maar 0-llen achter elkaar in)
Volgens mij kan dat bij een txt bestand. Maar bij binaries bijv lijkt dat mij idd onmogelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een backup van een server (incl. applicaties) kan nooit een dergelijke compressie bereiken. Dit moet wel bijv. alleen maar de checksum zijn oid. Bel die vriend om te horen hoe en wat.

offtopic:
1 backup is geen backup, ook heb je geen goede backup tot je het een keer hebt proberen terug te zetten. (Harde) les voor de volgende keer :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hmm met notepad zie ik dus wel alles. Die vriend van mij heeft alles gebackupped, ging van fedora naar debian, maar er is dus iets fout gegaan. Ik zelf weet weinig van linux af .

btw de file is 58mb groot :) en uitgepakt 309mb . foutje van mij.

ben nu met utraedit32 aan het kijken waar alle regeleinden staan en zo stukje voor stukje alles eruit te halen en dan weer terug te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
even via irc die gozer gesproken en dit kwam eruit

12:45 <**> db.opt het bestand waar alle bestanden inzitten
12:45 <**> door die verkeerde inpakmethode
12:45 <**> Hij heeft ze allemaal aanelkaar geplakt
12:45 <**> En dat bestand moet je uitelkaar zien te halen
12:45 <~Henk> ja dat zie ik :)
12:46 <~Henk> juist
12:46 <~Henk> dus was mijn vraag , waarmee heb jij dit gemaakt :D
12:46 <~Henk> mysql dus
12:46 <**> Is niet eenvoudig.. :)
12:46 <**> Nee, is gemaakt met gzip zonder tar

dus mogelijk niet meer te repareren :(

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Henk. Je moet een EOF karakter zien te vinden (mocht dat er dezer dagen nog in bestanden zitten) en daarop de bestanden splitten. Daarna moet je achterhalen wat het oorspronkelijke bestandsnaam is geweest en dan terug zetten. Zoals ik al zei, het zijn .frm, .MYD en .MYI bestanden.
Ik denk dat 't onmogelijk is.

...

Verwijderd

Topicstarter
daarom ook mijn posting hier :) wie weet is er een tweaker die de oplossing weet
Pagina: 1