Toon posts:

pda aan de ecu v/d auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik druk bezig om een converter te maken die de signalen v/d auto (-12v/12v) omzet naar signalen voor de pc (0v/12v), nu heb ik dit bijna voor elkaar, maar nu zit ik met het volgende probleem.

om mijn pda aan te kunnen sluiten zou ik een rs232 converter moeten hebben, wou er natuurlijk eerst een zelf maken, maar na 't lezen van heel wat got topics ben ik besloten om er 1 te kopen, maar nu is mijn vraag.. bij deze converters zit bijna altijd een driver of iets bij, en dat werkt wel mooi met windows xp e.d. maar niet met windows mobile ce. zijn er ook converters zonder drivers? anders moet ik een andere manier vinden hoe ik dat ding aansluit op m'n pda

en waarom m'n pda en geen laptop, omdat 't zo wel heeel erg compact is :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
een pc heeft rs232 juist -12 en +12 ;)

Heeft je pda een hadrware rs232 (uart) naar buiten gevoerd, dan zou je gewoon een max232 eraan kunnen mikken.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 vergeten te melden dat m'n pda dus usb heeft, ja van die volts klopt niet precies, boeit ook niet, 't gaat erom dat als ik ik kabel zou strippen en die zo in de pinouts stop v/d auto dan gaat waarscheinlijk m'n pda roken, ik zou ook nog m'n mmc/sd slot kunnen gebruiken, maar heb zo 123 geen oud kaartje die ik kan strippen, en een bluetooth adapter lijkt me ook niet zo makkelijk..

nu kwam ik op 'n id om een usb kabel te strippen, de rs232 poort eruit laten en dan deze usb kabel op de txd/rxd aansluiten zal niet zo moeilijk zijn, maar dan de stroom.. usb zit met 5v en massa terwijl rs232 met 12v werkt (en gebruikt DTR en RTS als voeding), zou ik dan een andere opto-coupler kunnen gebruiken die het signaal niet naar 12v brengt maar naar 5v?

als ik het signaal met weerstanden naar 5v haal word het signaal niet goed genoeg versterkt om over te komen op de auto

'k hoop dat 't zo 'n beetje duidelijk is en/of iemand me kan vertellen of ik wel of niet goed bezig ben..