'In **** is een fout opgetreden' bij ieder spel dat ik start

Pagina: 1
Acties:

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 14:31
Vage topictitel, maar ik kan het niet goed uitleggen. Ik heb -voor het eerst sinds een halfjaartje ongeveer - weer eens geprobeerd om een spel te installeren. Dat heb ik met 3 verschillende gedaan; Boiling Point, Hitman 3 en Tony Hawk Pro Skater 4. Nu ik daarnet Need For Speed Carbon probeerde brak mijn klomp, élke keer weer komt ie met dezelfde 'In NFS.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, excuses voor het ongemak' .

Ik wordt er echt helemaal para van, ik heb me helemaal suf gegoogled maar ik kan aan de hand van de gegevens uit die foutmelding helemaal níks opmaken. Is er iemand die me daar wél mee kan helpen? Mijn dank is zeer groot.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/1027/foutwy3.jpg

Edit// Ik heb de drivers van mn videokaart (XFX 6800GS XXX) al ge-update maar het mocht natuurlijk weer niet baten.

[ Voor 7% gewijzigd door Robert89 op 05-11-2006 11:07 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gaar dat er sterretjes in de topic titel staan, maar ok, zal wel een of ander censuur filter zijn.

Dus het is bij elk spel wat je probeert. Heb je in je taakbeheer ook al gekeken of er andere processen draaien dan nodig zijn? Misschien start een NFS process wel op met windows. Zelf heb ik deze spellen niet, maar je kan het wellicht controleren.
Heb je ook al geprobeert om de spellen te spelen nadat je NFS eraf hebt gegooit? Lost dat het op, probeer het dan weer te installeren en installeer dan direct de laatste patch voor NFS als die er is. Is je windows tevens up2date?

Specs missen we ook, want het ziet er uit als 2000, maar kan net zo goed xp zijn met de classic look. Wees een wat specifieker over je systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Robert89
Hero Of Time schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:46:
Gaar dat er sterretjes in de topic titel staan, maar ok, zal wel een of ander censuur filter zijn.

Dus het is bij elk spel wat je probeert. Heb je in je taakbeheer ook al gekeken of er andere processen draaien dan nodig zijn? Misschien start een NFS process wel op met windows. Zelf heb ik deze spellen niet, maar je kan het wellicht controleren.
Heb je ook al geprobeert om de spellen te spelen nadat je NFS eraf hebt gegooit? Lost dat het op, probeer het dan weer te installeren en installeer dan direct de laatste patch voor NFS als die er is. Is je windows tevens up2date?

Specs missen we ook, want het ziet er uit als 2000, maar kan net zo goed xp zijn met de classic look. Wees een wat specifieker over je systeem.
Die sterretjes heb ik er zelf in gezet omdat het dus bij elk spel dat ik start tevoorschijn komt.

Ik heb een hele hoop processen gekilled maar nog steeds blijf ik de foutmelding krijgen. Ik word echt helemaal para, ik snap niet wat het kan zijn :| .

Dit zijn mijn specs overigens:

Asrock 939 DUAL-SATA2
AMD Athlon64 3200+
768 MB RAM
XFX 6800GS XXX (256 mb)

Dit draaiende op XP Pro (inderdaad classic look, XP is mij te plastic.

In ieder geval al bedankt voor je reactie!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, begin eens met het testen van je geheugen met een memtest86 cdtje (of floppy mocht je die nog hebben). Dit soort rare fouten komen namelijk vaak voor uit brak/incompatible geheugen en het is iets wat eigenlijk supermakkelijk te testen is.

• Robert89
Terw_Dan schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:58:
Ik zou zeggen, begin eens met het testen van je geheugen met een memtest86 cdtje (of floppy mocht je die nog hebben). Dit soort rare fouten komen namelijk vaak voor uit brak/incompatible geheugen en het is iets wat eigenlijk supermakkelijk te testen is.
Daar heb ik in het begin ook aan gedacht maar na een beetje de search gebruiken dacht ik dat je dan alleen artifacts in het spel zou zien, maar niet dat ie gewoon helemaal niet start. Buiten spellen om heb ik namelijk nergens last van :S. Ik zal toch eens gaan proberen dan.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 16:36

itarix

404 soul not found

probeer ook eens de nieuwste direct X verzie erop te zetten. dat wil af en toe ook wel eens helpen.
http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displaylang=en

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
na de vorige tips.. installeer windows eens opnieuw. (maak even een 2de partitie aan van 6 GB ofzo installeer daar windows op en een spel) Zo kun je snel testen of het aan je windows config ligt.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1