Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:20:
Het maakt ff niet uit hoe alles heet of wat ik als tijdelijke dummy-opvulling gebruikt heb. Lorem Ipsum tekst is ook niet erg begrijpelijk voor de eindgebruiker, maar is ook even als opvulling.
Waar het wel om gaat, is dat ik het volgende wil:
Een pagina met daarop horizontaal gecentreerd een table. Om de table heen is niets, alleen een witte achtergrond. Die table heeft geen algemene achtergrond, want in de buitenste cellen plaats ik een achtergrondje met een bepaalde border zodat het lijkt alsof de binnenste (grote) cel een mooie rand eromheen heeft die je niet kunt maken door slechts border=... te definieren. De binnenste grote cel heeft een eigen achtergrond, die voor een groot deel wit is, maar ook een aantal afbeeldingen heeft. Dit zit allemaal in de background. In die cel wil ik dus tekst en dat kan alleen maar met een div, want als ik er een cel voor maak, wordt de table te hoog (aangezien de grote binnenste cel de afmetingen heeft van de achtergrond).
Dat was nou een goed begin geweest voor de TS
Maar ik denk dat ik de oplossing al heb, aangezien het niet schijnt te kunnen de div in elke resolutie dezelfde centrering te geven. Ik zet de tekst ook wel gewoon in de image van de background. Zo weet ik zeker dat alles goed staat... Kan de tekst ook nog eens niet geript worden

Goed, ik ga dus nooit meer reageren in dit topic

. Jij wilt iets wat ten eerste al erg lastig is (mixen van tabel-layout en CSS-layout), en negeert vervolgens alle berichten die er komen

. Wat ben je dan voor l*l? Ik heb de oplossing al gegeven (
MBV in "[div] Div-vakken verschuiven bij andere ..."), vervolgens stond er nog ergens de verstandige tip om alles in 1 div te gooien die je centreert, en de tip van sandra om zinvolle namen te gebruiken zodat wij weten waar je heen wilt.
Als jij beweert dat het onmogelijk is, moet je eens op
www.csszengarden.com kijken, of op mijn eigen site
www.mvdvlist.nl. Op die laatste zal je zien dat ik prima kan centreren met niks anders dan CSS.
Oftewel: Make up your mind. Voor wat jij wilt (als ik je onleesbare tekst een beetje interpreteer) moet je eens naar mijn pagina kijken. Het komt erop neer dat je dus een structuur als dit moet hebben:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <div class="container">
<h1>titel</h1>
<p> Lorem ipsum bladibla</p>
<p> Lorem ipsum bladibla </p>
</div>
<p class="footer"> copyright bladibla</p> |
Die container div centreer je, met een van de methodes die ik heb gegeven. In die <p> tags
(DIE JE DUS NOOIT GEBRUIKT VOOR SPACING!!!) zet je je tekst. Die zijn dus automatisch gecentreert, omdat je container gecentreert is.
Je footer class zet je met absolute positionering onderaan, zodat je geen ranzige <br/> ofzo nodig hebt.
En als je dat gedoe met die divs niet wilt leren begrijpen, dan moet je maar fijn verder werken met tables. divs enzo is leuk, flexibeler, minder ranzig, maar zoals jij het toepast voegt het niks toe en kan je beter alles met tables doen.
Als je dit niet snapt moet je iemand anders om hulp vragen, want mijn kansen heb je zojuist verbruikt. Jammer dat je je post-history niet kan filteren