[css] opmaak niet voor afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Om een gestippeld lijntje bij een hover te krijgen bij mijn links staat het volgende in mijn css.

Cascading Stylesheet:
1
a:hover{color: #ca0000; text-decoration: none;border-bottom: 1px dotted}

Dit werkt op zich prima. Één klein probleempje: dit gebeurt nu ook bij afbeeldingen; wat niet helemaal de bedoeling was.

Het enige wat nu werkt is
HTML:
1
 style="border-bottom:0px;"
aan de html toevoegen. Wat niet echt mooi is (en veel werk om dit bij alle afbeeldingen te doen).

Volgens mij zit ik een heel simpele manier van vertellen in css wat ik wil over het hoofd...

(voor een voorbeeld zie: http://businessclub.msrvsaurus.nl/nieuw/)

[ Voor 7% gewijzigd door pietje63 op 05-11-2006 02:14 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Cascading Stylesheet:
1
a img { border-width: 0px; }

:? ?

If I can't fix it, it ain't broken.

• pietje63
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a img:hover{
 border-width:0px;
}

nog
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a img:hover{
 border-bottom:0px;
}

werkt..
(en het weglaten van hover maakt ook geen verschil; of het gebruik van a:hover img)

[ Voor 25% gewijzigd door pietje63 op 05-11-2006 02:24 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

je styled je a, of daar vervolgens nog een image in zit boeit niks, die krijgt gewoon een rand

je moet het dus op een hoger niveau aanpakken
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#rechts a:hover {
 border: none
}

ofzo

edit: je classnames zijn trouwens bijzonder weinigzeggend http://www.w3.org/QA/Tips/goodclassnames

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 07:45 ]

• pietje63
Bedankt :-). Dit werkt inderdaad. Ik ben nog een redelijke beginner qua css (normaal ben ik meer van de programming kant) en moet dit soort logica qua code nog even leren begrijpen.

En bedankt voor de tip qua classnames! Ik was me al aan het bedenken dat mijn css steeds minder overzichtelijk werd.