Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
Nou zie ik ook door de bomen het bos niet meer, en ik wil graag een navigatiesysteem op mijn telefoon hebben. Nu zie ik dat MDA Vario dat ondersteunt en ik vind het best een gepaste telefoon, ik hoor dat je er veel applicaties er in kunt stoppen, door middel van bluetooth verbinding bijv.

Ik heb nu nog de oude k700i, maar het was echt een prachttelefoon toen, je kon er allerlei dingen mee doen zoals java applicaties erin stoppen. Van alle telefoons die ik heb gebruikt heeft sony ericsson het minst problemen gehad bij mij.

Ik heb ook een andere vraag, ik zie dat je bij die navigatietelefoons ook een gprs ontvanger nodig moet hebben, veel telefoons hebben dat ingebouwd, zelfs mijn k700i. Of vereist het een geadvanceerde gprs?
En hoeveel kost het? Moet ik hiervoor extra per maand gaan betalen boven de abonnement kosten? Of wordt het net als bellen per minuut gerekend als ik het gebruik in me auto.

Ik denk ook dat ik voor het software route 66 neem, volgens mij heeft deze de beste reviews.
Tenzij iemand iets beters weet wat bij mij past, denk ik dat ik voor de MDA Vario ga, maar ik zie dat daar ook veel verschillende modellen van zijn, daarvoor ga ik ff searchen en zoeken.

Alvast bedankt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22
Je hebt een GPS ontvanger nodig. Die heb je al vanaf 70 euro ongeveer. Een GPS ontvanger weet dmv satellieten waar je zit en dat heb je nodig voor navigatie. Kost verder niks extra.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Voor zover ik eet heeft geen enkele mobiele telefoon een ingebouwde GPRS ontvanger. Die dien je los te kopen en die heeft verbinding met je telefoon via bluetooth.
Nav4All is een (gratis) voorbeeld voor navigatiesotware welke waarschijnlijk ook op je K700 werkt. Het werkt in ieder geval prima op mijn K750.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
GPRS != GPS!!!

GPRS = Traag internet op je mobiel. Niet nodig, tenzij je updates gaat doen via internet. Vaak heb je hier een abonnement voor nodig. Daarnaast heb je je kosten van GPRS. Tip: T-Mobile heeft een internet-abonnement waarbij je voor 1 tientje per maand alles afkoopt.

GPS is een protocol. Vaak zijn dit bluetooth-kastjes, waarmee je mobiel connect.

Ik heb zelf de Vario Compact van T-Mobile, met een GPS-Adapter die ik gekocht heb via Inkoopactie. Samen met iGuidance werkte dit PRIMA in Spanje en Nederland.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:32:
Voor zover ik eet heeft geen enkele mobiele telefoon een ingebouwde GPRS ontvanger.
Ter uwer info: ik heb hier een Motorola A780 (inmiddels al een paar jaar oud) met 'Co Pilot' navigatie en daar hoef ik verder niets bij te hebben of aan te hangen. En inderdaad, het is GPS en niet GPRS (dank, DiedX).

[ Voor 6% gewijzigd door benoni op 04-11-2006 23:40 ]

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
Nav4All voor k750i? Een werkende navigatie software voor je k750i?
Laat me eerst googlen voordat ik iets doms zeg :P

Hm..als de ik denk dat ik toch ga voor de ingebouwde GPS, en dus voor de smartphones/pda ga. Ik zie leuke aanbiedingen bij mediamarkt, van DigiWalker.

Bedankt voor je reacties

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27
Koop een Symbian (alle Nokia smartphones) / Windows Mobile smartphone (HTC, Qtek, MDA) + Bluetooth GPS-ontvanger. Voila.

En inderdaad, GPS is totaal iets anders dan GPRS. GPRS is een standaard voor mobiel internet, terwijl GPS (Global Positioning System) een wereldwijde standaard voor positiebepaling is. Het heeft niks met elkaar te maken.

[ Voor 69% gewijzigd door MarcoC op 05-11-2006 01:24 ]

Pagina: 1