Ik zit op kamers in een huis waar meerdere mensen wonen. In iedere kamer zit een aparte telefoonaansluiting met kpn kastje met een id-nummer erop (de lijn op mijn kamer is niet actief omdat ik ook geen abo bij kpn heb en dus ook geen tel nummer). Omdat ik bij speedlinq de mogelijk had om geen kpn abo af te sluiten heb ik hier net een adsl abonnement afgesloten. (Op één adres zitten dus een stuk of 10 kpn lijnen) Speedlinq was beschikbaar op het adres alleen ik vraag me nu af hoe zij er achter gaan komen welke lijn in het huis ze nodig hebben. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat?
KPN komt bij een dedicated lijn meestal bij je thuis langs om de lijn te 'labelen'. Dit komt er op neer dat ze op jouw is/ra punt testen of het signaal vanuit de centrale binnenkomt (zetten test toon op de lijn).
Heeft elk kamer een apart adres? Anders is het volgens mij niet mogelijk...zou niet weten hoe kpn het dan administratief moet regelen.
Administratief lijkt me zo iets een chaos tenzij je met allerlei toevoegingen werkt. Technisch gezien is het een kwestie van het juiste aderpaar opzoeken met denk ik inderdaad een testtoon op de lijn.
Misschien anders eerst een telefoon nummer aanvragen (Beld Budget). Op dat telefoon nummer dat Speedlinq aanvragen. Als Speedlinq zonder KPN neemt betaal je altijd 9.50 killed voice toeslag. Als je BeldBuget neemt betaal je 9,67. 17 meer dus en je hebt er een analoge lijn bij
Al die kamers staan op slechts een adres, soort van studentenhuis. Zoals Nss zegt lijkt het me niet zo'n probleem. Ik hoop dus dat de KPN langskomt om de lijn te 'labelen'. Het abo is aangevraagd dus nu is het afwachten.
Mag ik vragen welk abonement je hebt gekozen en hoeveel je voor alles moet betalen?
Ik ben zelf op zoek naar een internet lijn na nu bijna een jaar administratief gezeik bij upc/chello eneco wat er onder andere toe heeft geleid dat upc besloten heeft mij tijdelijk af te sluiten, dit ondanks dat ik meer heb betaald dan de herinneringsfacturen. Het feit dat ze ondanks de realisatie dat ze geen idee hadden wat ze nu eigenlijk aan mij moesten factureren mij toch hebben afgesloten en dit ook niet ongedaan wilden maken voordat ik het openstaande bedrag inclusief nieuwe factuur had voldaan, wat dus ook niet het bedrag was wat ik moest betalen want dat lag lager. Overigens is de betalingsachterstand ontstaan door een niet gecommuniceerde verhoging van het maandbedrag.
Boeit verder niet zo heel erg ik wil gewoon niet meer met upc te maken hebben. Dus tv en internet opgezegd (al lang al blij dat ik niet nog een jaar moet wachten)
Voor ons is zowel de tv als de telefoon niet van belang buiten draad voor internet. Dus vooralsnog ik heb geen probleem met kpn abonement maar ik heb geen vastelijn nodig.
Internet eis is minimaal 1mbit up (heb ik nu en ik wil echt niet naar beneden) en niet duurder dan wat ik nu betaal €13,30(tv) + €32,95 (chellolight3mbit/1mbit).
Ik heb een beetje rondgekeken en kom tot de conclusie dat ik de volgende keuze heb. kpn belbudget á €47,55 aansluitkosten €9,67 per maand
daarnaast speedlinq €9,95 per maand na een jaar €19,95 4mbit/1mbit
of orange family tel basis €24,95 (20mbit/1mbit) hoe het met de korting zit als je je kpn behoudt weet ik niet normaal krijg je 12 x€9,95 korting en er wordt €9,95 kpn kosten doorberekend.
Of speedlinq zonder kpn en hier begin ik te twijfelen of het nog wel correct is
SPEED SPECIAL ADSL Comfort 4096 (4096/1024 Kbit/s) á €19,45 per maand na 1 jaar €29,45 (ok geen probleem maar dan kies ik wel voor belbudget oplossing)
COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s) €24,95 na 1 jaar €29,95 (even voor de duidelijkheid dit is dus inc voip geen instalatiekosten inc kpn kosten)
Dat is volgens mij echt de allergoedkoopste aanbieding die er op dit moment is en lijkt mij niet correct, gezien de andere prijzen van speedlinq.
Dus dit is of een tip..... of een waarschuwing
voor diegene die in het zelfde schuitje zitten
[update]
helaas moet je de hele bestelling doorlopen om alle kosten op een rijtje te krijgen
COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 (zonder aansluiting kpn)
ADSL Abonnement €15,50 (periodiek)
Modem €149,00 (eenmalig)
ADSL Aansluitkosten €89,00 (eenmalig)
ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) €49,00 (eenmalig)
Speedlinq Bellen abonnement €4,95 (periodiek)
...........
en natuurlijk de ptt kosten a €10,- wat het geheel op het geadverteerde bedrag brengt
........
en de actie is €69,- terug (modem zonder voip) en €89 installatiekosten
oftewel kosten zijn €20 voor een voip modem(je betaald toch 4,95/maand om dat te gebruiken)
en €49 installatie kosten lijn.....
Oftewel ook voor dat abonnement geld gewoon kpn aanvragen en lijn behouden want dan worden de kosten: .....moet alleen even checken of dat mogelijk is.....
Modem €89,00 (eenmalig)
waarbij je dus weer €69 vergoeding modem en €89 installatiekosten
ohja er komt ook stiekum nog €9,95 verzendkosten bij
....
Ik ben zelf op zoek naar een internet lijn na nu bijna een jaar administratief gezeik bij upc/chello eneco wat er onder andere toe heeft geleid dat upc besloten heeft mij tijdelijk af te sluiten, dit ondanks dat ik meer heb betaald dan de herinneringsfacturen. Het feit dat ze ondanks de realisatie dat ze geen idee hadden wat ze nu eigenlijk aan mij moesten factureren mij toch hebben afgesloten en dit ook niet ongedaan wilden maken voordat ik het openstaande bedrag inclusief nieuwe factuur had voldaan, wat dus ook niet het bedrag was wat ik moest betalen want dat lag lager. Overigens is de betalingsachterstand ontstaan door een niet gecommuniceerde verhoging van het maandbedrag.
Boeit verder niet zo heel erg ik wil gewoon niet meer met upc te maken hebben. Dus tv en internet opgezegd (al lang al blij dat ik niet nog een jaar moet wachten)
Voor ons is zowel de tv als de telefoon niet van belang buiten draad voor internet. Dus vooralsnog ik heb geen probleem met kpn abonement maar ik heb geen vastelijn nodig.
Internet eis is minimaal 1mbit up (heb ik nu en ik wil echt niet naar beneden) en niet duurder dan wat ik nu betaal €13,30(tv) + €32,95 (chellolight3mbit/1mbit).
Ik heb een beetje rondgekeken en kom tot de conclusie dat ik de volgende keuze heb. kpn belbudget á €47,55 aansluitkosten €9,67 per maand
daarnaast speedlinq €9,95 per maand na een jaar €19,95 4mbit/1mbit
of orange family tel basis €24,95 (20mbit/1mbit) hoe het met de korting zit als je je kpn behoudt weet ik niet normaal krijg je 12 x€9,95 korting en er wordt €9,95 kpn kosten doorberekend.
Of speedlinq zonder kpn en hier begin ik te twijfelen of het nog wel correct is
SPEED SPECIAL ADSL Comfort 4096 (4096/1024 Kbit/s) á €19,45 per maand na 1 jaar €29,45 (ok geen probleem maar dan kies ik wel voor belbudget oplossing)
COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s) €24,95 na 1 jaar €29,95 (even voor de duidelijkheid dit is dus inc voip geen instalatiekosten inc kpn kosten)
Dat is volgens mij echt de allergoedkoopste aanbieding die er op dit moment is en lijkt mij niet correct, gezien de andere prijzen van speedlinq.
Dus dit is of een tip..... of een waarschuwing
[update]
helaas moet je de hele bestelling doorlopen om alle kosten op een rijtje te krijgen
COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 (zonder aansluiting kpn)
Modem €149,00 (eenmalig)
ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) €49,00 (eenmalig)
...........
en natuurlijk de ptt kosten a €10,- wat het geheel op het geadverteerde bedrag brengt
........
en de actie is €69,- terug (modem zonder voip) en €89 installatiekosten
oftewel kosten zijn €20 voor een voip modem(je betaald toch 4,95/maand om dat te gebruiken)
en €49 installatie kosten lijn.....
Oftewel ook voor dat abonnement geld gewoon kpn aanvragen en lijn behouden want dan worden de kosten: .....moet alleen even checken of dat mogelijk is.....
Modem €89,00 (eenmalig)
waarbij je dus weer €69 vergoeding modem en €89 installatiekosten
ohja er komt ook stiekum nog €9,95 verzendkosten bij
[ Voor 21% gewijzigd door Mafketel op 05-11-2006 16:23 ]
je bent wel een beetje aan het pushen met dit product niet? ... is niet de eerste keer dat je deze link geeft met weinig tekst. En in dit geval kan ik echt geen enkele reden bedenken dat dit abonnement ook maar een klein beetje voldoet aan de gevraagde eisen. Gelukkig kun je soms wel nuttige antwoorden, ook al zit daar soms nog steeds wat kpn reklame tussenmakreel schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:13:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1252926
geen kpn abo nodig bij dit kpn abo.
en ja ik heb het ook de vorige keer gelezen....... en nee de upload is niet minimaal 1mbit maar verdomd laag en zeer slecht te vinden.
[update]
ben nog wat aan het bijlezen in de voorwaarden... tis niet een echt vriendelijk bedrijf
t 25% overheen zonder gezeik. Hier kan chello wel wat van leren... gewoon duidelijkheid.
en geen enail adres om je vragen heen te sturen
[ Voor 35% gewijzigd door Mafketel op 05-11-2006 18:47 ]
klein schopje....
weet iemand misschien een email adres van speedlinq? info werkt niet en voor de rest allemaal contact formulieren met zeer specifieke verkeerde doelen.
Ik wil toch echt wel weten voor ik bestel of linesharing nu wel of niet mogelijk is.
weet iemand misschien een email adres van speedlinq? info werkt niet en voor de rest allemaal contact formulieren met zeer specifieke verkeerde doelen.
Ik wil toch echt wel weten voor ik bestel of linesharing nu wel of niet mogelijk is.
Speedlinq bezuinigt op dit soort dingen enorm, dus daar zal niet veel geld voor zijn. Maar goed mij maakt dat niet uit als zij de informatie maar correct en duidelijk op het internet zetten.Mafketel schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:49:
klein schopje....
idd .... maar dat is het dus niet......duidelijk....Termi schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:42:
[...]
Speedlinq bezuinigt op dit soort dingen enorm, dus daar zal niet veel geld voor zijn. Maar goed mij maakt dat niet uit als zij de informatie maar correct en duidelijk op het internet zetten.
en ik wil het liefst speedlinq COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 bestellen naast een nieuwe kpn belbudget lijn....
maar als ik nu de website lees dan is eigenlijk alleen COMPLEET ADSL2+ Comfort 20000 mogelijk zonder kpn... maar dan wel weer met die 9,50 kpn kosten... en die maak ik dus liever zelf over aan de kpn.
Sorry voor het omhoog schoppen, maar ik zal uiteindelijk zelf het antwoord geven om dit topic netjes te kunnen sluiten zodat anderen er nog wat aan hebben 
Ik heb uiteindelijk met zeer grote tegenzin een tijdje in de wacht gehangen a zoveel € per minuut.
het abonnement is mogelijk met kpn linesharing alleen moet je nog steeds de geadverteerde €29,95 betalen. Oftewel de €9,50 die ze normaal aan de kpn overmaken houden ze nu lekker zelf. Of dit helemaal mag weet ik niet want in de voorwaarden staat duidelijk de prijs van €20 voor het abonnement en niet €29,95 met €9,50 korting als je niet gebruik maakt van linesharing.
Toch maar besteld en hopelijk geen problemen met hun zodat ik zou willen overstappen.
p.s. het begint overigens al goed 22-12 besteld ..... 15 januari eens gebeld hoe het zit. Blijkt de aanvraag daar precies die dag in het systeem gekomen
Wel erg vriendelijk geholpen door de dame aan de andere kant die dit erg serieus opnam. En volgende dag is meteen het geld afgeschreven en een dag later de factuur in de bus. Dus er is nog hoop. Zoals eerder gezegd is upc door mij de deur uitgegaan door de slechte afhandeling van administratieve blunders van hun kant.
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt en hoe lang ik zonder internet moet zitten door dit geintje.
Overigens heeft upc het voor mekaar om mij tot het eind van de maand te factureren terwijl zij mij de 25st zouden moeten afsluiten.
Ik heb uiteindelijk met zeer grote tegenzin een tijdje in de wacht gehangen a zoveel € per minuut.
het abonnement is mogelijk met kpn linesharing alleen moet je nog steeds de geadverteerde €29,95 betalen. Oftewel de €9,50 die ze normaal aan de kpn overmaken houden ze nu lekker zelf. Of dit helemaal mag weet ik niet want in de voorwaarden staat duidelijk de prijs van €20 voor het abonnement en niet €29,95 met €9,50 korting als je niet gebruik maakt van linesharing.
Toch maar besteld en hopelijk geen problemen met hun zodat ik zou willen overstappen.
p.s. het begint overigens al goed 22-12 besteld ..... 15 januari eens gebeld hoe het zit. Blijkt de aanvraag daar precies die dag in het systeem gekomen
Wel erg vriendelijk geholpen door de dame aan de andere kant die dit erg serieus opnam. En volgende dag is meteen het geld afgeschreven en een dag later de factuur in de bus. Dus er is nog hoop. Zoals eerder gezegd is upc door mij de deur uitgegaan door de slechte afhandeling van administratieve blunders van hun kant.
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt en hoe lang ik zonder internet moet zitten door dit geintje.
Overigens heeft upc het voor mekaar om mij tot het eind van de maand te factureren terwijl zij mij de 25st zouden moeten afsluiten.
Pagina: 1