Google pageranking upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Naar aanleiding van het volgende, gevonden op google:http://www.google.com/technology/index.html
PageRank Explained
PageRank relies on the uniquely democratic nature of the web by using its vast link structure as an indicator of an individual page's value. In essence, Google interprets a link from page A to page B as a vote, by page A, for page B. But, Google looks at more than the sheer volume of votes, or links a page receives; it also analyzes the page that casts the vote. Votes cast by pages that are themselves "important" weigh more heavily and help to make other pages "important."
speel ik met het volgende idee:
Het lijkt het mij een goed idee om op mijn website een link pagina te maken met daarop links naar websites die in ruil ook naar mij linken (Link exchange). Door middel van URL, naam en een korte omschrijving stel je degene van wie de site is in staat een korte omschrijving op te geven die staat op alle sites die naar hem linken. Daardoor zal de pageranking op die woorden toenemen.

Indien veel mensen hier aan deelnemen creeer je een grote hoeveelheid links naar elkaars site.
Iedereen die meedoet heeft er dus baat bij en het is een relatief kleine moeite.

Verder vind ik het van belang dat beide linkers overeenkomen naar elkaar te linken.
Ik zou bijv geen link op mijn site willen zetten die linkt naar een of andere site waarvan de content mij tegenstaat.

Wat is jullie idee hierover?

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Leuk idee, maar er waren al duizende mensen met 't zelfde idee voor je, en volgensmij wordt je pagerank er weinig hoger door zodra de Googlebot doorheeft dat er verder weinig content te halen is, dat lijkt mij in iedergeval 't meest logische.

• Master ray
Ik weet dat er meerdere zijn met het idee,
maar je moet ergens beginnen met mensen te zoeken die mee willen doen.
daarnaast bevat mijn site wel degelijk content. Ik denk ook dat er veel mensen zijn die content hebben die ze willen delen, maar een lage page ranking hebben

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Dat heet een link farm, en is in strijd met de ToS.
Zie het [SEO] Tips & Trucs topic voor meer Google gerelaterde info.

Het idee van het PageRank systeem is dat websites met interessante content automatisch veel inkomende links krijgen, en niet dat de webmasters met de meeste vriendjes de hoogste pagerank heeft.De op dergelijke kustmatige wijze verhogen van je pagerank is oneerlijk, en gewoon weg not done.

[ Voor 50% gewijzigd door frickY op 04-11-2006 22:17 ]

• Master ray
Ik ben het gedeeltelijk met je eens wat betreft "not done".
Wanneer ik namelijk een nieuwe site lanceer met in mijn geval het onderwerp SAS (dit is BI software).
dan lijkt het mij een onmogelijke opgave gevonden te worden tussen de sites van SAS (de software) zelf, sites van SAS de luchtvaart maatschappij en SAS (engelse militaire elite). en niet gevonden worden betekent geen traffic, al is je content nog zo goed.
Het is wat mij betreft zaak om met een combinatie van keywords die mijn site "specificeren" gevonden te worden, al is dat pas op page 10 van google, ik denk namelijk ook dat je het aantal links indien mogelijk moet beperken tot topic gerelateerde links. dus linken met mensen die BI software ontwikkelen of gebruiken.

Is het dan in jouw opinie nog steeds "not done"

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Het gaat zoekmachines niet om links, maar om content.
# Create a useful, information-rich site, and write pages that clearly and accurately describe your content.
# Think about the words users would type to find your pages, and make sure that your site actually includes those words within it.
Is je content goed, dan komt het wel ok met de plaatsing in de ranking.

Natuurlijk is het zo dat wanneer je content waardevol is, andere sites een link naar jouw site zullen plaatsen. Maar het moet wel om díe reden zijn, en niet om elkaar te helpen aan een beter PR. In het laatste geval is het 'not done'.

Anderzijds zul je graag zien dat relevante en verwante sites een link naar jouw site plaatsen. Om hen zover te krijgen, zullen zij graag zien dat jij teruglinkt. Een pagina met links naar verwante sites is zeker niet 'not done', maar wees zuinig met het plaatsen van links.

Bedenk tevens dat een link van een site met een lage PR maar een zeer kleine invloed heeft op jouw PR. Een link wordt pas interessant wanneer de verwijzende site een veel hogere PR heeft.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Verder vind ik het van belang dat beide linkers overeenkomen naar elkaar te linken.
Een reciprocal link heeft voor Google minder waarde dan een one-way link.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:56 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[q]Wat is jullie idee hierover?/q]

Ik ben tegen elke manier van het beïnvloeden van Google door trucjes. Een betere sitestructuur of markup komt zowel Google als de bezoeker ten goede, maar een linkfarm met links naar gerelateerde sites, die geen ander nut hebben dan het beïnvloeden van de Pagerank, vind ik geen goede methode.

De meeste sites die aan dit soort trucjes meedoen hebben trouwens vaak al een belabberde pagerank en kunnen zich niet aan elkaars Pagerank omhoog krabbelen, zeker als die Pagerank moet worden gedeeld met 20 andere sites (zie ook Hasse).

Bovendien vermoed ik dat Google links op een pagina zonder content niet zo hoog waardeert als een link die in het midden van zinvolle content staat. Ik betwijfel daarom de effectiviteit van deze methode.
Pagina: 1