Ik zou graag wat advies hebben in mijn zoektocht naar een dvdrecorder. Mijn opa wil er namelijk een, en dan gaat het om een harddisk recorder. Deze oude man (rond de 80) wil geen moeilijkheden met losse dvd'tjes, en gewoon op een harddisk kunnen op nemen.
Maar, nu is het heel erg leuk, hij heeft mij om advies gevraagd
Het boeit niet veel of de kwaliteit wel superieur is en of het ding een super design heeft. Het gaat voornamelijk om gebruiksgemak.
De afstandsbediening bij ons thuis is een voorbeeld hoe het niet moet: lichtgrijze afstandsbediening met doorzichtige knopjes en een donker grijze opdruk. Zelfs mijn ouders hebben moeite met het lezen van al die knopjes
Wat dingen die van belang zijn om mee te nemen in de overweging:
Het gebruiksgemak moet vooral liggen in de afstandsbediening. En als je recorders gaat zoeken, vind je vaak afbeeldingen van het ding zelf, en niet de ab
Heeft een tweaker al zijn (groot)ouders aan een (harddisk)dvd recorder moeten helpen? Of zijn er andere adviezen om het juiste ding tussen het enorme aanbod uit te vissen?
Maar, nu is het heel erg leuk, hij heeft mij om advies gevraagd
De afstandsbediening bij ons thuis is een voorbeeld hoe het niet moet: lichtgrijze afstandsbediening met doorzichtige knopjes en een donker grijze opdruk. Zelfs mijn ouders hebben moeite met het lezen van al die knopjes
Wat dingen die van belang zijn om mee te nemen in de overweging:
- Het gaat voornamelijk om korte dingen opnemen en dan diezelfde week terugkijken. Allerlei super features zijn dus niet nodig.
- De afstandsbediening moet duidelijk te lezen zijn. Liefst dus zwart op witte qua belettering, en grote knoppen. Van die kleine knopjes waarvan je er vier met een vinger tegelijk in kan drukken is niet handig.
- De opname interface (dus wat je ziet op de tv aan timer en dergelijke) moet ook vrij duidelijk te volgen zijn. Liefst geen ingewikkelde menu's die je diep in moet gaan om de juiste zender en het juiste tijdstip te vinden.
Heeft een tweaker al zijn (groot)ouders aan een (harddisk)dvd recorder moeten helpen? Of zijn er andere adviezen om het juiste ding tussen het enorme aanbod uit te vissen?