Ik probeer een goed beeld te krijgen over de backup mogelijkheden en strategieën van MySQL, daar ik deze database wil gaan gebruiken in een productieomgeving (engine=InnoDB).
De meest simpele manier is door volgend commando natuurlijk:
Verder moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om een recovery procedure te starten; op welke manier kan ik hier het best mee omgaan? Graag zou ik ten alle tijden willen vermijden dat er ook maar 1 byte aan data verloren zal gaan, zelfs in een worst-case-scenario. Kan dit
Wat als al mijn tabellen en zelfs database corrupt zijn; een re-install noodzakelijk is. Ik kan dan natuurlijk de dump terug zetten, maar zijn er nog andere manieren van recovery?
Alle tips zijn welkom; op welke manieren kan er een efficiente backup strategie bekomen worden
De meest simpele manier is door volgend commando natuurlijk:
code:
Maar als een database vollop in gebruik is, zal dit geen consistente oplossing zijn. Zeker niet als de dump een aantal minuten zal duren. Ik las iets in de mysql help over LOCK TABLES, FLUSH TABLES, maar gelijkertijd ook iets over het feit dat dit problemen kon geven daar de lock bij de volgende transactionele actie alweer opgeheven werd.1
| mysqldump --tab=/path/to/dir --opt db_name |
Verder moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om een recovery procedure te starten; op welke manier kan ik hier het best mee omgaan? Graag zou ik ten alle tijden willen vermijden dat er ook maar 1 byte aan data verloren zal gaan, zelfs in een worst-case-scenario. Kan dit
Wat als al mijn tabellen en zelfs database corrupt zijn; een re-install noodzakelijk is. Ik kan dan natuurlijk de dump terug zetten, maar zijn er nog andere manieren van recovery?
Alle tips zijn welkom; op welke manieren kan er een efficiente backup strategie bekomen worden