digitale fotolijst in het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-12 17:37

Vern

technoob

Topicstarter
Om te beginnen, ik ben geen netwerk-o-loog. Met een routertje lukt het nog wel, maar specifieke toepassingen lukt me niet. Misschien is het antwoord op mijn probleem dus simpel (ik hoop het).

Ik heb een digitale fotolijst gekocht (Samsung SPF-07) waarmee je zonder computer foto's kan bekijken. Een mogelijkheid is om de fotolijst op te nemen in het netwerk en vanaf een server foto's op te halen. Dit laatste lukt me niet.

De fotolijst heeft m.b.t. het netwerk twee mogelijkheden om in te stellen:
  • het instellen van het intern ip-adres; dit geeft geen moeilijkheden en het pingen lukt;
  • het instellen van het server-adres; dit is vooraf fabriek af ingegeven, ik krijg met dat adres ook verbinding, maar dan worden alle foto's die op het intern geheugen van de fotolijst zijn opgeslagen getoond, hier zal het dus anders ingesteld moeten worden.
Ik heb eerst een poging gedaan door foto's op de server van de host van mijn website te plaatsen en dat ip-adres als server adres in te vullen. Maar er worden geen foto's opgehaald en volgens mij wordt er ook geen verbinding gemaakt (het icoon netwerk geeft dat aan).

Vervolgens heb ik lokaal een server opgezet met XAMPP en daar een internetpagina en wat foto's op gezet. Met localhost wordt de pagina gevonden, ook als ik in Internet Explorer via het WAN mijn door de provider toegekend ip-adres invul wordt de pagina bereikt. Maar als ik mijn WAN ip-adres als server adres configureer in de fotolijst gebeurt er niets, er worden geen foto's opgehaald en er is ook geen verbinding. Ik heb daarbij poort 80 opengezet, maar ook nog de pc waar de server op draait in de DMZ gezet.

Mijn vragen:
- moet ik nog wat doen om de fotolijst te kunnen verbinden met mijn lokale XAMPP server (of met de host van mijn website) ?
- de gebruiksaanwijzing praat over een 'web content provider such as server', zou ik daarom nog iets aan de server kant (ofwel bij mijn website host, of mijn lokale server) moeten doen ?

gegevens: router Experia Box KPN, fotolijst Samsung SPF-07, hosting website Vevida, software lokale server XAMMP

- of je stopt de stekker er in -

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit je eigen link:
Daarbovenop is er de netwerkfunctie waarme je foto's direct met anderen deelt
Oftewel, ik denk dat je alleen maar foto's van de je lijstje kunt halen, en niet je lijstje foto's van jet netwerk kunt halen.
Begin eens met de handleiding zou ik zeggen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-12 17:37

Vern

technoob

Topicstarter
Koffie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:56:
Uit je eigen link:

[...]

Oftewel, ik denk dat je alleen maar foto's van de je lijstje kunt halen, en niet je lijstje foto's van jet netwerk kunt halen.
Begin eens met de handleiding zou ik zeggen :?
Gelukkig kan die fotolijst meer dan alleen maar foto's verstrekken :). Het moet bijvoorbeeld ook mogelijk zijn om met je gsm een foto naar een server te sturen, waarna die gemaakte foto door de server je fotolijst ingepusht wordt.

Die handleiding is aap-noot-mies. 'For information on how to use content services, contact the Server administrator' . En dat ben ik zelf dus . . . .

- of je stopt de stekker er in -

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 17:11

Len

Leeg

Ik wilde dit lijstje ook gaan kopen, en vooral vanwege de "lan" functie. balen dat het niet werkt.

Zit er geen "server" achtige software bij?
Heb je al geprobeerd een windows share in te vullen?
Moeten de foto's een bepaalde naam hebben?

anders: NETHERLANDS 0900 20 200 88 (€ 0.10/Min) ;)

Laat het ons ook even weten als het gelukt is, dan koop ik meteen ook zo'n lijst :D

edit:
Ik heb even de handleiding doorgelezen, en het lijkt erop dat het toch een pagina moet zijn die door samsung wordt gehost. Maar zo direct staat het er niet in de handleiding

[ Voor 26% gewijzigd door Len op 11-11-2006 23:59 ]

Free Tibet