Toon posts:

VPN en @Home

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een laptop met Windows XP Home SP2 wil ik een VPN verbinding maken naar een server. Verbinding maken gaat prima. Na ongeveer 5 minuten wordt de verbinding verbroken en als ik blader in de mappen via een share wordt de verbinding al eerder verbroken. De laptop is rechtstreeks op een kabelmodem van @Home aangesloten.

Eerst dacht ik dat het probleem in Windows zou zitten. Maar voordat ik deze wou herinstalleren heb ik de laptop op een ADSL verbinding van KPN geprobeerd. En tot mijn verbazing geen enkel probleem. Uren kunnen werken via VPN zonder 1 misslag. Terug op de @Home verbinding weer een en al drama.

Heeft iemand ervaring met VPN via @Home? Zou het helpen om een router na het kabelmodem te zetten? Heeft de snelheid van de internetverbinding ook invloed?

Dank.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat voor VPN ? IPsec, PPTP of anders ?

Ik kon vanachter een @home verbinding gewoon ipseccen en PPTP'en.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Het is PPTP vanaf een Freecom Gateway FSG3. Vanaf meerdere ADSL verbindingen bij verschillende providers kan ik zonder problemen een verbinding opzetten alleen bij die @Home verbinding (zonder router) lukt het niet.

• tech-notes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
Hjloer,

Ik gebruik mijn @home verbinding ook voor uitgaande vpn verbindingen.
Zowel PPTP als Ipsec gaan zonder problemen.

Ik heb wel een router achter mijn kabel modem, maar dit zou niet uit mogen maken.

https://www.tech-notes.nl

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid van @Home is up 250 kbps en down 750 kbps en op de ADSL verbindingen 512 kbps up en 3 mbps down. Zou dit verschil kunnen maken?

• tech-notes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
Zou geen probleem moeten zijn.
Er zijn ook mensen die het met Dailup gebruiken/gebruikten.

Het duurt alleen iets langer :)

https://www.tech-notes.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is er nog steeds. Ik ga een mail sturen naar @Home met de vraag of het in het modem kan zitten. Niet dat ik er veel hoop op heb dat ik antwoord krijg. :'(
Pagina: 1